Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad holder? Topmenu eller sidemenu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at kigge på templates, som et udgangspunkt for min nye webshop (opdatering af eksisterende).
Min gamle shop er med en menu i siden - jeg har en del produkter, men de kan dog inddeles i forholdsvist få hovedpunkter.

Man kan jo stirre sig blind på design... og jeg har været rundt for at hente inspiration, men er ikke kommet det nærmere.
Så hvad er jeres holdning - er menu i siden det "rette (sikre" valg, eller kan man roligt gå efter en menu i toppen i stedet?

Mvh.
Primus 

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I langt de fleste tilfælde vil jeg anbefale begge dele til webshops. Der er masser af muligheder for at fylde både en topmenu og en sidemenu fint ud, uden at kunden mister overblikket.

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Primus22:

Hej

Jeg er ved at kigge på templates, som et udgangspunkt for min nye webshop (opdatering af eksisterende).
Min gamle shop er med en menu i siden - jeg har en del produkter, men de kan dog inddeles i forholdsvist få hovedpunkter.

Man kan jo stirre sig blind på design... og jeg har været rundt for at hente inspiration, men er ikke kommet det nærmere.
Så hvad er jeres holdning - er menu i siden det "rette (sikre" valg, eller kan man roligt gå efter en menu i toppen i stedet?

Mvh.
Primus 

Det kommer virkelig meget an på hvor mange niveauer din hjemmeside er delt op i men som udgangspunkt vil jeg sige at det er nødvendig at have en top menu, det kan dog være rigtig smart at have begge dele.. og er din side meget lang, så kan det faktisk også betale sig at have top menuen i bunden også - Du vil blive overrasket over hvor mange der rent faktisk bruger den menu i bunden.

Igen så kommer det lidt an på din webshop og hvordan den er bygget op - men vil som min. sige du skal have top menuen. 

Top menuen ville jeg bruge til alle top kategorier, og side menuen ville jeg bruge til underkategorier af den valgte kategori fra top menuen. Det kan også være smart hvis top menuen kan have en dropdown som kan vise underkategorier og så igen have de samme underkategorier i siden.

Håber du kan bruge det til noget :-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Eik Emil Christensen:
Top menuen ville jeg bruge til alle top kategorier, og side menuen ville jeg bruge til underkategorier af den valgte kategori fra top menuen.

Enig. En topmenu er et must, og så en sidemenu til underkategorier, filtrering, etc.

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Overraskende - jeg troede at "det nye" i forhold til usability, var et helt rent design dvs. f.eks. ingen menu i siden.

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Primus22:
Overraskende - jeg troede at "det nye" i forhold til usability, var et helt rent design

Det afhænger jo af hvor mange produkter du har.

Du skal give et fornuftigt overblik, uden at give for mange klik.

Har du 10-20 produkter som du vil sælge er det nok for vildt med både menu i både top og side, men har du 10-20.000 produkter, bliver det meget svært at give et overblik ved udelukkende at benytte en topmenu.

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klart størst fan af en topmenu, men som nogle af de andre nævner, så er det godt med en lille sidemenu hvor underkategorier kan vises. Men sidemenuen skal overhovedet ikke være dominerende (hvert fald ikke mere dominerende end topmenuen)

God dag :)

Iskins.dk

Ung iværksætter med store drømme

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)