Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God stil - eller mangel på samme!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har altid lært at det er god stil at svare pænt og høfligt på henvendelser fra andre via bl.a. emails - med mindre der er tale om spam eller telefonsælgere, der meget provokerende og på "venne-facon" kontakter én for salg af "ditten og datten".

Det støder mig, at jeg gang på gang oplever, at virksomheder og private/startups her på Amino ligger opgaver/stillinger ud, hvor man udbeder sig tilbud etc. med krav om både det ene og andet - og så totalt "glemmer" at svare høfligt tilbage.

Som freelancer og ejer af en mindre it-virksomhed, kan Amino være en måde at indhente nye opgaver på. Hver gang jeg ser en opgave, der kunne være interessant for mig og min virksomhed bruger jeg tid på at skrive en høflig mail til pågældende, der søger hjælp. Desværre sker det igen og igen, at der ingen svar kommer tilbage - overhovedet!

Det mindste man vel kan yde til gengæld for, at nogen gider at læse ens job-/opgaveopslag er vel at svare tilbage. Det kan jo bare være ganske kort. Ingen svar er ganske enkelt DÅRLIG STIL!

Det burde være muligt at lave en funktion på Amino, der mere eller mindre tvinger opgaveudbydere til at svare de virksomheder/personer, som har henvendt sig i relation til opgaven.

TM

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Word. 

Er nu ikke helt enig i dit ønske om en sådan funktion, men er helt 110% enig i at der er dårlig stil ikke at svare, uanset hvilken henvendelse det drejer sig om - At en person kontakter dig skal trods alt tages som noget positivt, så har denne person brugt tid på noget der kan gavne dig. 

Godt indlæg, lad os håbe at vi får bugt med denne uskik i fremtiden.  

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme holdning som dig. Nu har jeg i mange år arbejdet med lande omkring Middelhavet, hvor det er er en del af kulturen at man ikke svarer hvis man ikke er interesseret i et tilbud, samarbejde mv.

Desværre en praksis som er ved at rykke nordpå.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)