Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var der ikke noget med at man ikke selv vælger om man er ansat eller selvstændig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg læste engang om en virksomhed der havde en freelance konsulent ansat, hvor SKAT gik ind og bestemte at da denne freelance konsulent kun havde denne ene kunde, så var der tale om et ansættelsesforhold og dermed skulle virksomheden og også betale de andre ting der hørte med til ansættelsen... såsom pensionsordning, sygedagpenge og feriepenge.

Er der nogen der kan huske noget om det...? eller måske har noget viden om denne problemstilling... og har en link til noget fra SKAT? 

Jeg har forsøgt at google det... men kan ikke finde noget... måske jeg har brugt de forkerte ord eller måske det er noget jeg har drømt... jeg ved det ikke..

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo det er der meget om Her kan du læse om SELVSTÆNDIG, FREELANCE ELLER ANSAT 

Det er ikke noget man selv bare vælger og har ikke noget med kontrakten at gøre som sådan, og specielt for arbejdsgiveren kan det være dyrt at vælge forkert, for at spare opsigelsesvarsel og feriepenge - men læs linket og læs også gerne de forskellige ting jeg linker videre til det - så bliver du i alle fald mere informeret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret John,... Det var lige det jeg ledte efter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)