Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender folket en bank hvor man ikke skal betale for oprettelse af en erhvervskonto

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også gratis fået oprettet erhvervskonto hos Spar Nord til enkeltmandsvirksomhed uden problemer.

Hvis du starter et I/S derimod og ønsker en kassekredit er historien en helt anden (stadig gratis) men helt urimeligt meget dokumentation, og lange behandlingstider på ingenting. 

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

tak for de gode indlæg. Jeg vil afprøve de nævnte banker og håber på det bedste. 

Tak for hjælpen:) 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 16
Fra  Internet Factory ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en tanke John:

Du har ret i at banken ikke får nogen renter af nationalbanken for at have dine penge stående, men til gengæld udgør dine penge jo investeringskapital for banken, og du modtager jo ikke selv afkast for dette ;)

Det skal ikke lyde som om jeg tror det er gratis at drive bank - specielt it-systemerne er dyre har jeg hørt ;)
Men selvsamme it-systemer betyder at det kun "koster" et par klik for en kundemedarbejder eller rådgiver, at oprette en standard erhvervskonto (Ingen kassekredit, kreditkort eller andet) i de fleste moderne banker. Og så er det måske i overkanten at kræve betaling for det  :)

Jeg har i øvrigt selv erhvervskonti i BankNordik og Nordea - begge gratis oprettet.

/Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46553
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Mahs:
Du har ret i at banken ikke får nogen renter af nationalbanken for at have dine penge stående, men til gengæld udgør dine penge jo investeringskapital for banken, og du modtager jo ikke selv afkast for dette ;)

jeg gir heller ikke en øre for mine erhvervskonti heller ikke i stiftelse og får faktisk 1% på en pluskonto helt uden binding trods alt. De indståender der er tale om kan ikke bruges af bankerne som investeringskapital da de jo kan være borte 1 time efter - det kræver binding af pengene hvis kapitalen skal indgå i bankernes kapital beregning - kompliceret - Det er også sådan at hvis ex en konto en gang har været i minus 1 kr - så skal den stå i 0 ved kapitalberegningen, derfor er de meget pivede med ikke aftalte overtræk selv på 1 kr

Martin Mahs:
Det skal ikke lyde som om jeg tror det er gratis at drive bank - specielt it-systemerne er dyre har jeg hørt ;)
Men selvsamme it-systemer betyder at det kun "koster" et par klik for en kundemedarbejder eller rådgiver, at oprette en standard erhvervskonto (Ingen kassekredit, kreditkort eller andet) i de fleste moderne banker.

nah - de skal da sikre sig hvem personen eller personerne er, de skal sikre sig de forstår forretningens karakter (forretningsplan f.eks.) og omfang (budget) og følge med i det - alt sammen som del af hvidvaskningslovgivning. Dertil kommer jo at de fordele alle de faste udgifter - som du nævner IT - nyudvikling - alle erhvervsrådgivere eller hvad de måtte hedde, lokaler osv

Tænk dig ex 300.000 konti til 0 kr fra folk der ikke havde andet engagement - det ville jo stadigt gi en masse faste omk. Om prisen tages per konto eller fordeles over noget andet er temperament spørgsmål - der er ikke nogen af bankerne der gør noget gratis - tværtimod vil de blive dyrere som kravene til polsting øges fra staten.

Spændende hvordan f.eks. Coop bank, som jo næppe kommer til at finansiere erhvervskonti vil indrette sig. Hvad mon de vil tjene på hvis deres kunder alle bare er kunder med lønkonto - Mit gæt er, at de bliver nødt til dels noget lånefinansiering, dels noget ejendomskredit, hvis ikke deres bankeventyr skal vise sig dyrt, eller - skal knytte kundeaftaler så kunderne køber mere i coop. På en eller anden måde skal de jo tjene penge, og de slipper ikke for de skærpede krav til polstring som alle andre banker har, og som en del små iværksættere uden sikkerhed lider under i kreditklemme

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyske bank betalte vi ikke nogen.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Spændende hvordan f.eks. Coop bank, som jo næppe kommer til at finansiere erhvervskonti vil indrette sig. Hvad mon de vil tjene på hvis deres kunder alle bare er kunder med lønkonto - Mit gæt er, at de bliver nødt til dels noget lånefinansiering, dels noget ejendomskredit, hvis ikke deres bankeventyr skal vise sig dyrt, eller - skal knytte kundeaftaler så kunderne køber mere i coop. På en eller anden måde skal de jo tjene penge, og de slipper ikke for de skærpede krav til polstring som alle andre banker har, og som en del små iværksættere uden sikkerhed lider under i kreditklemme

Kernen i deres forretning pt. er vel netop et Mastercard, som man gebyrfrit kan bruge i deres butikker.

Ellers så er det vel lidt et blik tilbage til andelstanken, hvor du samler bank indkøb med mere samme sted. (Jeg siger på forhånd at jeg ikke vil forsvare i mod indlæg, som gælder det sidste).

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 16
Fra  Internet Factory ApS Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Spændende hvordan f.eks. Coop bank, som jo næppe kommer til at finansiere erhvervskonti vil indrette sig. Hvad mon de vil tjene på hvis deres kunder alle bare er kunder med lønkonto - Mit gæt er, at de bliver nødt til dels noget lånefinansiering, dels noget ejendomskredit, hvis ikke deres bankeventyr skal vise sig dyrt, eller - skal knytte kundeaftaler så kunderne køber mere i coop. På en eller anden måde skal de jo tjene penge, og de slipper ikke for de skærpede krav til polstring som alle andre banker har, og som en del små iværksættere uden sikkerhed lider under i kreditklemme

Du har ret - det bliver sgu spændende at se :) 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg startede en erhvervskonto i Danske Bank med min enkeltmandsvirksomhed. Det kostede ikke noget, men det var angiveligt fordi jeg var kunde i forvejen. Til samme virksomhed oprettede jeg senere to andre konti, stadig uden at det kostede mig noget.

Nu har jeg flyttet alle tre konto til Lån & Spar, da jeg også skiftede bank personligt. Her koster det 650 kr. i kvartalet at have en hvervskonto, i hvert fald med den kontrakt jeg har fået.

Bare til info :-) 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46553
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det vi oplever her i tråden - men at en god del får erhvervskonto gratis fordi de har alle engagementer i banken - mens andre ikke gør, er vældig typisk for virkeligheden. Det er et spørgsmål både om andre engagementer, at banken kender en for noget godt eller super budgetter

Har man omvendt en plads i RKI kan man trygt regne med nej og samme hvis man har større gæld personligt

Jeg tror også man ville kunne drage en lære der siger, at mange der kan svare, at de ikke gav noget, jo ligger måske nogle år tilbage, og jeg TROR flere og flere banker hopper på gebyr vognen for visse konti, helt enkelt grundet den lave (0) rente og krav om øget polstring fra staten.

Eneste jeg ved er gebyr fri er Nordea i forhold til fordel + kunder som får samme priser for mindre erhverv som for deres øvrige engagement i bankens segment for netop privat/mindre erhverv, men jeg er sikker på at man kan finde mange andre der giver gratis erhverv - bare færre og færre og kun hvis de føler sig sikre på økonomien hos den der skal ha kontoen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon, jeg har netop stået i samme situtation med min partner, vi startede med at prøve danske bank i nørreport, banken krævede også privat konto derind. 

Glem det, vi forsøgte nordea, samme svar. Desuden skal det siges, at de er dyre -specielt danske bank!

Vi kom til kongens nytorv Jyske Bank, smertefrit og ligetil! Oprettelse 500 kr, så 50 kr hver kvartal. Husk forsikring til netbank mod hacking, hvilket de ikke tilbyder.

Håber du finder den rette bank.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)