Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding / penge til investering etc. HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Inden Jeg går til revisor med mit spr. har Jeg lige et par ting som Jeg håber i vil hjælpe med at belyse.

 

Jeg har solgt mit firma og pengene er røget i holding selskabet, som hidtil har haft gæld og ingen likvider. NU er der likvide midler og nu kommer mine spr. Jeg kender alt til udbytte regler osv. gift og ikke gift.

 

Nu kommer mine spr.

1. Kan/skal man oprette et datterselskab, et handels selskab for 80K og låne pengene ud til dette eller skal man bare køre det fra holding selskabet.

 

2. Må Jeg låne penge ud fra holding selskabet, til et andet selskab og evt. er der en mindste rente. Jeg ved godt man ikke må låne selv.

 

Andre råd og andet modtages med glæde.

 

På forhånd tak.

 

Peter S

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - det er det korte svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

og det lidt længere kunne være, at hvis du låner ud fra holding til 3.part selskab så mener jeg det er diskontoen + 4% der er mindste rente - men hør revisoren som du jo taler med  han ved det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville i foreslå? lave et datter selskab og bruge anparts kap. til varer, 80k eller bare gøre det direkte fra holding, og skal det evt så bare være et handelsselskab?

 

På forhånd tak.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ikke kun tale likvider - men kapital - selv om det KAN være det samme. Har du fri kapital kan du gøre begge dele - men har du kun holding og driver handel i det - så er det jo lidt meningsløst med holding - uden en eneste datter og med ren drift - så det skal jo så momsregistreres og ha en branche betegnelse der matcher det du vil handle med. Derved sparer du udgift til 2 regnskaber og har du ikke behov her og nu for holding, så er det en fordel - ellers kan du som du tænker, oprette datter for den frie kapital

Tag en revisor med ind over konkret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)