Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg en løsning på uenighed med udvikler om udviklingsopgave?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er blevet snydt både økonomisk, juridisk og på det personlige plan af en bruger her fra Amino, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. 

Jeg vil herunder prøve at forklare situationen så kort som muligt, så den ikke drukner i for mange detaljer. Situationen er overfladisk beskrevet på den måde, som jeg opfatter tingene. Som alle ved, er der dog altid 2 sider af samme sag, men jeg kan selvfølgelig kun beskrive situationen, som jeg opfatter den. Jeg kan endvidere dokumentere de fleste ting via mails med brugeren. Den omtalte bruger giver jeg navnet ST, for at beskrive forløbet bedre.

Efter at have set ST lave en sjov lille promotion på Amino, kontakter jeg ham i midten af marts for at få et tilbud på:
Del 1: Design af et produkt samt
Del 2: Design og programmering af en hjemmeside.

Jeg er lidt betænkelig ved at indgå et samarbejde med ham, da han bor i Indonesien, men han forsikrer, at kommunikationen ikke vil være noget problem, da han arbejder nat og dag. Senere i forløbet snakket vi også en del gange efter mit 8-16 job, hvor klokken er 22-23 derude. ST er rigtig velformuleret, klar på en hurtig bemærkning og virker som en fin fyr... men skindet bedrager desværre.

Jeg ender med at købe et klippekort af ham bestående af X antal timer. Han giver mig en tidshorisont, som han vil arbejde ud fra. Tidsplanen godkender jeg.
Del 1 vil være færdig 16/4-2013.
Del 2 vil være færdig 10/6-2013 med launch på mine servere slut juni/start juli.

Ovenstående viser sig desværre ikke at holde stik. Undervejs i forløbet "overser" han flere mails, møder ikke op til skype-møder og svarer ikke på mails, hvor jeg specifikt beder om et svar. Når man endelig får fat på ham, bliver det affærdiget med, at han har travlt, og at han må have overset diverse mails. Jeg prøver at bevare den gode stemning, og gør ikke det store nummer ud af det.

Dog bliver det for meget på et tidspunkt, hvor jeg skriver en mail til ham, at jeg ikke synes, at han er god nok til at kommunikere. Han affærdiger det med servernedbrud, manglende internet, mac går i stykker osv osv.

Del 1 bliver leveret 95% færdig d. 13/6-2013 svarende til næsten 2 måneder for sent.

Herefter går han så småt i gang med del 2. Men efter 14 dage, hvor han først ikke møder op til et skype-møde samt ikke svarer på utallige mails (eller det gjorde han - han skrev bare: Jeg svarer senere, jeg vender tilbage i morgen, det er min fødselsdag osv), så opsiger jeg "samarbejdet" skriftligt d. 13 august. Over en måned senere end de datoer, som han selv har sat op. Hjemmesiden er på de tidspunkt MAKS 5% færdig.

I min opsigelse af vores samarbejde, foreslår jeg, at vi slår halv skade, hvilket jeg mener er en MEGET fair løsning for ham, når man tænker på alle de deadlines han har overskredet, manglende kommunikation og generel dårlig opførelse. Desuden er del 2 ubrugelig, og del 1 mangler lidt finjustering. Beløbet ser jeg som dyre lærepenge for mig, og så vil jeg gerne have den lukket.

Han henviser dog til sine forretningsbetingelser (som jeg aldrig har modtaget endsige godkendt). Han mener, at han er i sin gode ret til at beholde alle pengene, men han vil forbarme sig over mig, og kun tage betaling for de timer, som han har brugt på sagen. 

Jeg har aldrig godkendt hans forretningsbetingelser, men hvis jeg havde, så står der, at jeg får adgang til hans timeregistreringsprogram, så jeg kan se præcist, hvor mange timer, han har brugt. Det har jeg aldrig fået. Han sender mig en timeopgørelse, men når jeg beder om at få den udspecificeret, så ignorerer han mig bare. Han vil heller ikke sende det arbejde han har udført på hjemmesiden til mig.

ST sender et pengebeløb til min bankkonto, som han mener er fair. Jeg har på intet tidspunkt godkendt overførslen eller pengebeløbet.

Jeg har ikke hørt fra ham siden 16. august, og han har ignoreret ALLE henvendelser, som jeg har sendt både til hans private samt professionelle email.

HVAD SKAL JEG GØRE? Jeg har en kammerat, der er erhvervsjurist, men at slæbe ham i retten for en tvist svarende til 8.000 (differencen mellem det beløb han overførte, og det jeg foreslår) virker ret fjollet selvom jeg har en sag. Min kammerat har kigget på sagen, og han mener, at den går min vej i retten.

Jeg føler mig dybt røvrendt på det personlige plan. Jeg mener heller ikke, at man kan tillade at opføre sig, som han har gjort professionelt / personligt. 

Jeg håber på nogle inputs på ovenstående... Der er en super træls oplevelse for en, der har kastet sig ud i sit første iværksætterprojekt.

Med venlig hilsen

Mikkel H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville droppe sagen - hvis du ikke har hørt fra ham siden august og det er ca 8000 kr og fyren bor i Indonesien. Betalingen skulle ha været opdelt i langt flere mindre installments efterhånden som han leverede - mere skulle ha været skriftligt, og at arbejde med en der bor i Indonesien med forskudsbetaling er stor risiko

Jeg kan sagtens tro du har ret og sagtens tro hvad du skriver, men hvordan vil du føre en sag mod ham - Før den herhjemme - og han møder ikke op og I får en masse rod - før den i Indonesien og himmel dog hvis du tager, for så er der omkostninger

HVIS din kammerat som erhvervsjurist vil skrive et proff brev fra hans virksomhed og se om han kan "true" flere penge retur, eller sågar vil føre en sag som ven uden at charge i alle fald hvis ikke du vinder - så måske, men ellers var det sure lærepenge og rigtigt ærgerligt. 

Du har jo udgiften for de 8000 kr så de går fra dit overskud/resultat og dermed får du jo ca 44% tilbage af dem i skat hvis du er personlig virksomhed - hvis det kan trøste

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie,

Mange tak for dit svar. Jeg har lært det på den hårde måde... man skal ikke stole for meget folk. En sund portion skepsis er desværre nødvendig. Mere skriftligt og mindre i udbetaling kan jeg kun være enig med dig i.

ST har en virksomhed med dansk CVR-nr, og det er det firma, som jeg er blevet faktureret af.

Min kammerat arbejder for et af de største erhvervsadvokatvirksomheder i Danmark, og han vil også gerne hjælpe mig. Men når han i forvejen arbejder tæt på 8-19 mandag til lørdag, så vil jeg gerne undgå at bruge ham for meget.

Jeg tror, at ST efterhånden er lige glad med diverse breve frem og tilbage, og det er kun en stævning eller konkursbegæring, han ville reagere på.

Jeg har et ApS, så det er vel nok nærmere 25%.

Igen - tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Mikkel H

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mikkel

Svaret finder du inde i dig selv!

 

Hæv dig op over den, der gør dig ked af det. Lad være med at blive offer.

 

Skriv evt. til vedkommende at du synes det er synd for vedkommende, at vedkommende: vælger at gøre andre kede af det, gør et dårligt ry af sig selv.

 

Vælg dine kampe med omhu!

 

Skriv dig bag øret at der aldrig er en vinder af en krig!

 

KLAP dig selv på skulderen for din egen gode moral, og GLEM DEN ALDRIG!

 

Jeg kan godt forstå at du er ked af det, men se om du kan vende, det du har oplevet om, til at blive en erfaringen, der gør dig rigere. Da bliver modgang til medgang!

 

ALT DET BEDSTE TIL DIG!

 

Pøj pøj med din virksomhed!

 

Venlig hilsen

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, 

Lyt til Johns raad. Konkursbegaering vil betyde, at du skal have flere penge af lommen og en staevning vil nok give dig en dom, men ikke noedvendigvis penge.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super kedelig situation og det store spørgsmål er om man skal lade retfærdighedssansen eller forretningssansen råde.

Kigger man på det helt nøgtern så er det bedst at glemme sagen og komme videre, og dermed ikke spilde flere penge og mere tid på sagen.

Spørgsmålet er om du kan holde den tanke ud? Når man bliver snydt har man jo også bare sådan lyst til at personen skal have sin "straf", om det så er et søgsmål man vinder, eller flere penge tilbage.

Ingen af de to muligheder er den "rigtige", spørgsmålet er hvilken sans du vil lade råde, og hvad du vil have det bedst med.

P.S. Jeg bor selv i Indonesien og og i de fire år jeg har været væk fra Danmark (tre år her, og før det et år i Sverige) og drevet Webbureau, har afstanden aldrig været et problem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver med jævne mellemrum kontaktet for at redde projekter som er kuldsejlet på lignende vis.

Fælles for alle sagerne er at det ender med at være lærepenge.

Jeg vil anbefale at du fremover handler lokalt, trods prisen stiger lidt. Det er væsentligt nemmere rent praktisk og juridisk at få fat i en som snyder dig, hvis vedkommende bor i landet.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil gerne sige tak til alle jer, som har kommenteret på denne tråd. Både her i tråden og i private beskeder.

Jeg er enig med jer I, at det vil være spild af energi at følge den til dørs. Det selvom jeg synes, at han har overtrådt så mange skrevne og uskrevne regler i forhold til almen god opførelse og også de juridiske regler.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ved det juridiske. Jeg har dog på andre medier end Amino tænkt mig at dele min historie om og erfaring med ST, så andre forhåbentligt ikke falder i samme fælde.

Jeg betragter det som lærepenge, som alle nystartet iværksættere på den ene eller anden måde nok skal komme til at betale. 

I starten var jeg super indebrændt over hans måde at opføre sig på, men jeg har valgt at vende det til positiv energi, så man ikke sidder og græder over spildt mælk.

Mit næste mål er at finde en partner, så jeg sammen med denne kan sparre om diverse beslutninger som skal træffes.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du endelig vil noget, så overvej en af de der småsager, som gælder sager under 50.000 kr. Det koster 500,- kr, og hvis du vinder, har du en dom på, at selskabet skylder dig penge. Så kan du evt gå videre derfra...

Ellers støtter jeg dem, som siger du skal bruge energien på at komme videre, så du kan få lanceret dit projekt, når det nu er så meget forsinket!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se, at John Nielsen har ændret i min overskrift fra "RØVRENDT af en Amino-bruger" til "Hvordan finder jeg en løsning på uenighed med udvikler om udviklingsopgave".

At kalde det for en 'uenighed' er en underdrivelse af dimensioner, når man er blevet behandlet på den måde...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)