Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste svar giver en god kasse drue :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Phuket, Belize, Andalusien & Hornbæk
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Regnskabs- og skattekyndige Amino-ven

Jeg er udenlandsdansker, og driver mine globale erhvervsaktiviteter gennem et offshore-selskab, der er skattefritaget alle indtægter der skabes udenfor landet hvori selskabet er registreret.

Nu har jeg begået en bog på dansk, og det er mit udenlandske selskab der er forlag, og dette giver anledning til nogle spørgsmål:

1) Når det udenlandske selskab afgiver ordre til trykkeri i Danmark, er det vel fritaget for moms?

2) Er der særlige krav om at bøgerne efter trykning skal leveres uden for Danmark, for at forblive momsfri?

3) Når bogen sælges direkte fra mit selskab/forlag til private kunder/læsere i Danmark, f.eks. via webshop, med leverance pr. post/forsendelse, hvilke regler gælder da vedr. moms?

4) Hvordan ser det ud når salget sker via dansk forlag og videre herfra til boghandlere der er momspligtige i Danmark?

5) Har det nogen betydning hvorfra bogen sendes, altså om bogen sendes/udleveres fra dansk jord eller udenfor DK?

6) Kan der stilles skattemæssige eller registreringsmæssige krav til det udenlandske selskab ved bogsalg i Danmark?

7) Er der noget særligt jeg ellers skal være opmærksom på?

På forhånd mange tak, som overskriften siger, vanker der en kasse drue til den venlige og kompetente sjæl, der smider det bedste svar

MVAZ

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MVAZ.

Jeg ved, at det ikke beretter til en god kasse drue, men det bedste svar må være, at du sender samtlige spørgsmål til SKAT.dk

Ved at gøre det, er du også helt sikker på, at svarene på spørgsmålene er korrekte.

God vind med det :-)

VH. IdeaHunters.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:

...men det bedste svar må være, at du sender samtlige spørgsmål til SKAT.dk

Ved at gøre det, er du også helt sikker på, at svarene på spørgsmålene er korrekte.

Tak for en sund latter.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Tak for en sund latter.

No problemo! :-D

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)