Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du lyst til at arbejde i Dublin for IBM?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

IBM i Dublin mangler danske IT supportere!

Mit navn er Daniel Vistisen, og jeg arbejder for IBM i Dublin. Vi mangler danske IT supportere i Dublin! Så hvis du har lyst til at forbedre dit CV, engelsk tale og få en god erhvervserfaring, så er IT supporter hos IBM i Dublin et rigtig godt valg.

Hvis det har din interesse så kontakt mig endelig. Jeg vil med glæde give danskere en god anbefaling.

Jeg svarer meget gerne på spørgsmål.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er lønnen der ovre?

 

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundloennen er 21.000 euro om aaret. Ekstra loen kan forekomme alt afhaengig af hvilken account man kommer paa.

Man boer ogsaa tage med at man har et frikort paa 10.000 euro og derefter en skat paa 20 %.

Lige pt sidder jeg paa Carslberg accounten, og naar jeg har Out Of Hours (support efter lukke tid) bliver min loen fordoblet.

Saa der er lidt forskellige perspektiver ;)

Obs: En relevant uddannelse er ikke et krav.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor søger IBM danske supportere? Og hvorfor placerer IBM dem i Irland?

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige hurtigt rette mig selv. Indkomstskatten ligger på 28 % men frikortet lyder stadigvæk på de 1000 euro.

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Ja der er relativt nemt at finde et sted at bo herovre. Efter en uge havde jeg fundet en lejelighed. De fleste lejeligheder herovre er møbleret. Det betyder, at man ikke skal ud og investere i seng, skabe osv.

Fra Otterup
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Clearsoft I/S Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan foregår evt. jobsamtale ?

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Godt spørgsmål og svaret er ret enkelt.

Virksomhedskatten ligger på omkring de 12,5%, hvilket er et af de laveste i hele EU. Det resulterer selvfølgelig i, at der er utrolig mange store internationale virksomheder, som placerer deres europæiske hovedsæde her i Irland og især i Dublin.

Grunden til at IBM søger danske supporter er fordi, at de mangler danskere til at supportere deres danske kunder som fx, Nordea, Danske bank, Leo Pharma osv. Ikke nok danskere har kendskab til job muligheden hos IBM i Dublin, hvilket også er grunden til, at jeg har lavet dette oplæg.

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansøgningsprocessen er således. Hvis man er interesseret, kan man sende sit cv, som selvfølgelig er skrevet på engelsk, til mig, og jeg vil aflevere det direkte til min manager. Det er den bedste måde at komme ind på.

Til dit spørgsmål. Job samtalerne foregår på den måde, at Manpower, som er et rekrutterings firma, giver ansøgeren et par opkald, hvor man bliver orienteret om en masse praktisk og bliver forberedt til jobsamtalen. Efter forberedelsen med Manpower bliver man ringet direkte op af en manager (afdelingsleder) fra IBM, og det er så job samtalen.

Alt foregår via telefonen.

Håber det var nok svar, og hvis ikke så spørg endelig yderligere ind. :)

Fra Otterup
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Clearsoft I/S Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Jeg fik det svar jeg ledte efter :)

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud ? mht. tider osv.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)