Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leveringstid fra Kina EMS vs. DHL/UPS vs. China Post

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst de fleste indlæg om dette emne herinde. Der er mange skrækhistorier om Post Danmark og deres langsomme fortolding. Nu skal vi have det skåret ud i pap, og vi skal have så mange som muligt til at dele deres erfaringer. 

Har du fået leveret varer fra Kina? Hvad har du oplevet at leveringstiden reelt er?

Så vidt jeg forstår, er det Post Danmark der står for fortolding og levering, når der sendes via EMS eller China Post. Det betyder et gebyr på 160 kr (Er det samme pris for private som for firmaer?) og her oplever mange at Post Danmark snøvler? men er det kun for nogle få det sker, og evt. hvorfor? Er i mange derude der ikke oplever de store problemer?

Med DHL eller UPS sker fortoldingen automatisk hos dem uden ekstra tid? Hvad oplever i at den reele leveringstid er med dem? Har i oplevet forsinkelser med dem?

Summa Summarum: Hvor lang tid har i ventet på jeres varer, via en af de tre leverings modeller?

China Post: Den billige/gratis og langsomme + Post Danmark

EMS: Den billige og noget hurtigere + Post Danmark 

DHL/UPS: Den dyre, men hurtige og udenom Post Danmark.

Skriv gerne: kilo + leveringspris + leveringstiden.

Jeg tror der er mange Aminoer, der gerne vil vide som meget som muligt om dette emne.

Tak!

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

China post: Langsom, postdanmark, skat egen indfortoldning = cirka 30 dage total set, plus du skal fremsende papirer frem og tilbage med fortoldning, hvilket betyder endnu længere transit tid.

EMS: Mellemvejen, det fungere nogenlunde, men ift. indfortoldning osv synes jeg meget det er det samme.

Er KÆMPE fortaler for DHL - man skulle tro jeg arbejdede for dem.
Får selv pakker fra Kina og Asien i det hele taget, tager 3-5 dage inkl. indfortoldning og kun sjællendt skal man selv indsende papirer hvis man er en del af stikprøverne, selv hvis man skal er behandlingstiden LANGT hurtiger end SKAT's egen indfortoldning.

Betaler cirka 150 dollars for en 20-25kg pakke per gang og ja som sagt tager 3-5 dage fra bestilling.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tak R.L.
Så det handler ikke kun om tid, men også om at spare administrations-bøvl kan jeg forstå. Hvad nu hvis du sagtens kunne vente 30 dage, ville du så stadig betale 150 USD? Det er også en slags penge må man sige.
Har du tips til hvordan man kan undgå bøvl med Post Danmark?

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt nej- jeg ville aldrig benytte China Air Post medmindre det var en 5 dollars enkelt ting, som verdenen ikke ville gå under for at jeg mistede.
- China Air Post har ingen garanti og ingen sporings system, hvilket vil sige: Hvis pakken forsvinder, har du ingen mulighed for at få pengene igen, eller finde ud af den rent faktisk ikke kommer grundet der ikke er sporing.

Jeg har oplevet at en pakke med noget adapter til min Iphone som jeg valgte at sende med China Air Post kom efter en 80-90 dage, som sikkert har været på en hyggelig rejse rundt om jorden eller 2.

Jeg vil til hver en tid foretrække DHL.
Nu er det også sådan at de webshops og forretninger jeg har, der får ting fra Østen har brug for løbende at supplere op og ikke have et konstant stort lager, men at vi kan forecaste og lave ordre hver uge, der så kommer ugen efter.

Hvis du kan vente 30 dage, og de produkter du skal købe ind bare har en vis form for massefylde så ser jeg ingen grund til at få det fløjet med China Air post. Hvorfor så ikke bare få det sejlet med Damco eller Worldtrans. Kræver selvfølgelig en vis massefylde for at det kan lønne sig, men hele ideen med at flyve er netop at det skal gå snappy.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alligevel vælger en løsning hvor SKAT selv skal stå for indfortoldningen, så vær sikker på at leverandøren sætter den rigtige faktura på og ikke de her snyde fakturaer hvor alt koster 10 cents.

Få dem til at sætte den rigtige på, og send så dine kvitteringer for købet ind til SKAT før pakken kommer så de kan validere at fakturaen er den reelle og ikke de typiske cent faktura fra Kina.
På den måde kan de lave indfortoldningen med det samme og ikke først bede dig om dokumenter også behandle den en uge efter igen.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Led-manden.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har altid brugt DHL eller Fedex.

DHL er fantastiske hurtige. Der går ca. 2 dage før man har pakkerne, samt at de har en smart fuldmagt system. På selve dagen hvor pakkerne skal leveres på adressen, kan man sende en sms til DHL hvor man giver sin fuldmagt til at de må efterlade pakken på bopælen, hvis man ikke er hjemme. Der har aldrig været nogen problemer med DHL.  Stor fan af DHL.

Fedex er lidt langsommere end DHL. Her går der op til 8-10 dage før man har pakkerne. Det er ikke altid de leverer pakkerne på bopælen på den dag de siger de vil gøre det. De kan finde på at ringe og sige at man ikke var hjemme og at de er kørt igen, selvom man har været hjemme hele dagen. Det er sket et par gange efterhånden. Men bruger dem engang imellem, hvis andet ikke er muligt.

Post Danmark skal man bare holde sig langt fra. Jeg prøvede for et par uger siden, at få leveret en ordre igennem Post Danmark. Der gik 3 uger før Post Danmark havde pakken ved sig. Herefter gik der yderligere 3 uger, hvor den stod hos Post Danmark til fortolkning. Jeg havde på samme dag den ankom til Post Danmark sendt mail omkring dvs oplysninger på pakken. Men alligevel går der så langt tid før den kommer i gennem systemet.

Alt i alt er DHL den hurtigste løsning, men også 25% dyrere forhold til Fedex. Men det er alt efter hvor hårdt du har brug for dine varer. Hellere at have varerne i tide end have dem for sent, og derfor betale lidt ekstra for denne service.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har fået nogle varer sendt med china post / post danmark det tog næsten 2 måneder. Vores pakke sad fast i tolden i 2-3-4 uger. Så vi blev nødt til selv at kontakte dem. Men for 1 måned siden fik vi sendt varer igen, der tog det kun 1-2 uger jeg var helt overrasket, det skete med 2 forsendelser, så jeg ved ikke om det er noget nyt med at de er hurtige.

Vi har også modtaget varer med DHL og FEDEX, i skrivendestund venter jeg på en pakke sendt med DHL den blev sendt onsdag i kinatid, der står at den vil komme i dag, så 2-3 dage tager det med DHL. FEDEX tager 5-7 dage så det er også fint :)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa RL, eller andre der ved noget.

Jeg er ved at skal importere fra Kina.

Jeg har fundet varen, og til den rigtige pris.

Hva siger jeg til leverandøren, hvis jeg gerne vil shippe med DHL?

Jeg vil helst undgå at virke som en total amatør :) Selvom jeg er helt grøn :)

Er det noget han står for osv. eller er det mig der skal kontakte DHL og fortælle dem hvor de henter varen eller hvad?

Venlig hilsen

Jimmi

Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 42
Fra  www.pakke.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi (og andre med lignende problemstillinger i dag)

En mulighed er at bruge Pakke.dk. Hos os bestemmer du selv hvis du ønsker kun at bruge DHL, UPS eller andre af de store leverandører vi anvender, og du bestiller selv fragten på  https://www.pakke.dk/ hvorefter du modtager en pakkelabel på mail.

Inden du bestiller skal du blot vide hvornår DHL må afhente pakken i Kina, og aftale med din leverandør, at du sender de pakkelabels du får fra os, videre til dem. De printer dem så ud og sætter på pakken, og vi fragter pakken tilbage til Danmark.

Det er en metode mange af vore kunder bruger dagligt, og som vi har haft god respons på. :)

Se selv hvad det koster på:

https://www.pakke.dk/

Med venlig hilsen

Nicolaj / Pakke.dk

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Christiansen

Hvad er det nu dit 10-15 indlæg i dag hvor du gennemtrawler Amino for at finde gamle indlæg vedr. forsendelser!

STOP dog dit reklame spam  -  Du fremstår total latterlig efterhåden!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)