Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiespil

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg har i en længere periode overvejet at begynde at handle med aktier. Det skal dog siges at jeg ved absolut INTET om aktier m.m.

Jeg har hørt at der skulle være et "aktiespil" på nettet, hvor man kan spille for sjov og derved "lære" hvordan et aktiemarked fungerer, er der nogen som kender sådan et spil? Og er der ellers nogle råd til en fuldkommen uerfaren person som vil handle med aktie?

God aften til jer alle :)

/Lauren

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er løbende aktiespil, der kører i perioder.

Hvis du ønsker blot at prøve at investere i nogle aktier for sjov kan du oprette en demokonto her:

https://trade.plus500.com/

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have :)

Det var lige hvad jeg ledte efter!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra Danmark
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 49
Fra  UreGiganten.dk Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave en demo-portofølje på euroinvester.dk

I det hele taget er euroivester et rigtig godt sted og lære om aktier. Der er gode debatindlæg og "trends analayse" og links til gode "aktie-skole" videoer.

held og lykke:P

Køb billige ure online på uregiganten.dk.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauren:
Og er der ellers nogle råd til en fuldkommen uerfaren person som vil handle med aktie?

Hej Lauren,

Da jeg startede med at interessere mig for aktier for 3 år siden, lånte jeg en masse bøger på det lokale bibliotek. De bøger jeg læste var bl.a. Tjen penge på aktier, Scor kassen med aktier og optioner, Investeringsgrundbogen, Tjen en million på aktier, Køb og salg af aktier og obligationer og Aktionærens ordbog. Disse bøger gav mig en god grundviden. Jeg tror, du vil få meget ud af at læse mere omkring aktier.

Du kan også meldt dig ind i Dansk Aktionærforening. De holder noge gode arrangementer, hvor man kan blive klog på mange ting inden for aktier og investering. De udsender også et medlemsblad ca. hver anden måned.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig godt, at du har fået en interesse for aktiemarkedet. Jeg kan ligesom Simon anbefale dig, at låne nogle bøger og læse om aktier. De kompetencer du får fra bøgerne kan du jo så afprøve ved et aktiespil

Du kan ser her hvorfor du bør investere i aktier http://aktie-handler.dk/aktier-er-den-bedste-aktiv-klasse/

Held og lykke og du er velkommen til, at spørge hvis du har nogle spørgsmål vedrørende aktiemarkedet. 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine bekendte har netop lanceret https://aktielotto.com/, som gør det muligt at handle med danske aktier på C20-indekset, helt og aldeles for sjov og i konkurrence med andre brugere på sitet. Dagens største vækst i værdi præmieres osv. og man kan også købe adgang til et pengespil a cirka 20-30 kroner hvor dagens bedste aktieinvesteringer vinder pengepræmier.

Jeg ved, at hans fokus især er personer som gerne vil lære mere om aktiehandel på en risikofri og sjov måde - så prøv evt. at tjekke det ud.

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune.

Jeg sad lige og kiggede med spænding på Aktielotto. Jeg ved det er snart et år siden du skrev indlægget, men ved du om det er noget der kommer op at køre?

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at det er en ældre tråd jeg river op i, men jeg kan se at der stadig er mange der besøger denne tråd :) Jeg har selv spillet en del på http://www.investopedia.com/simulator/ som er en meget spændende og realistisk måde at lære at handle med aktier.

Der er også et stort community med over 700.000 spillere og lidt gamification muligheder som at challenge dine venner o.lign.

Der er desværre ikke nogle danske aktiespil der er gået i luften i 2017, men det kommer der senere på året, det er noget jeg løbende opdaterer på min egen blog https://mininvestering.dk/aktier-for-begyndere/

Hvis der er nogle af jer der gerne vil finde aktiespil eller igang med aktiehandel, så er i velkommene til at fange mig over en pm eller her i tråden :) Det er altid spændende at tale med andre investorer, nybegyndere som øvede

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)