Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiespil

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig også et lille indspark i denne tråd; interessen for aktiespil i Danmark må fortsat være forholdsvis stor - samtidig ganske pænt at en ældre Amino-tråd om aktiespil har kunne kaste mere end 10.000 visninger af sig; det kan Amino.dk tildels så nok også takke Google for... Wink

På trods af generel stor interesse for aktiespil er udvalget i Danmark efterhånden yderst begrænset, sikkert en kombination af manglende interesse fra banker og sponsorer - tidligere har man kunne vinde biler i luksusklassen som Alfa Romeo, Lexus m.fl. - nogle af spillene havde over 50.000 deltagere, bl.a. de større arrangeret af Børsen og Berlingske. Det var hyggeligt og ganske lærerigt (tilmed et par gange også udbytterigt) af deltage i disse - faktisk stærkt medvirkende til at jeg gav mig i kast med vel nok Danmarks mest omfattende guide til aktiespil - samt løbende opdatering af en lidt mindre aktiespilsguide på AktiePlus.dk.

Har møjsommeligt i går endelig fået "renoveret" guiden på Spekulant.dk; der var virkelig mange døde aktiespils-links som kunne skrottes - på sin vis lidt ærgerligt; tiderne hvor flere større landsdækkende aktiespil (samt en række mindre lokale) konkurrerede mod hinanden savnes bestemt... 

Nu på mandag (2. oktober 2017) (gen)starter det eneste overlevede danske aktiespil som nu efterhånden har kørt et par år, InvestorDM 2017; hovedpræmien i år er dog skåret kraftig ned, der står således blot en iPad Pro 64GB på højkant (værdi ca. 5.500 kr.) mod tidligere en 100 grams guldbarre til en værdi af ca. 30.000 kr. Pendanten i Sverige; Investerar-SM 2017 kører fortsat med 100 gram rent guld i 1. præmie.

Håber at de lidt større aktiespil starter op igen på et tidspunkt; det bliver tidligst dog nok først i 2018, hvis nogensinde overhovedet.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)