Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donation - hvordan håndterer jeg det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er på nippet til at starte min webshop, og i den forbindelse vil jeg gerne give nogle af mine produkter væk som markedsføring. Hvordan gør jeg det - jeg skulle jo gerne have trukket disse varer ud af lageret i min webshop, og samtidig skal jeg måske gøre noget rent regnskabsmæssigt? 

Hvordan håndterer man det?

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe det er ren markedsføring - at du kan sandsynliggøre, at det kun gøres for at skabe et salg i din shop og ikke for at give almindelige gaver, så er det en helt almindelig udgift i dit regnskab.

For at kunne bogføre det må du så ikke ha bogført hele dit varekøb som en udgift, men talt varelageret op og lagt det ind debet varelager i status og kredit vareforbrug i driften. Det gælder i det hele taget - Enten helt løbende vil alle indkøb og salg, eller når du laver regnskab, enten hvert kvartal eller MINDST hver årsafslutning - så skal alla varer tælles op og lægges ind på dit varelager

Nu forærer du noget væk, og de nedsætter så dit varelager ved at kreditere varelageret i status og øger dit vareforbrug ved at debitere vareforbrug i driftsdelen. Du noterer præsis ned hvad du har brugt til markedsføring og hvordan det giver reklameværdi - og f.eks. hvem der har modtaget det.

Jeg valgte lige at blogge lidt om det i al hast - regner med jeg fik det ret - læs gerne om BOGFØRING AF VAREFORBRUG i linket

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Smile

tgl

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)