Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til sælger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er.

Jeg står netop til, at skulle i gang med mere canvassalg, som hovedsageligt skal være gennem telefonen. 
Dog har jeg svært ved at finde ordentlige informationer om mulige kunder jeg kan ringe ud til.

Derfor ville jeg sådan set høre mig ad, hvad i andre sælgere gør? 
Finder i den gode gamle telefonbog frem eller har i nogle smarte tools på nettet, hvor i hurtigt kan finde nogle i den kundegruppe som i prøver at sælge til?
Lad mig høre, hvad i rutinerede sælgere gør for effektivt, at sælge ;-)

De bedste hilsner
Emil Schmidt 

Find spændende varepartier hos Norcap Wholesale ApS!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Emil

Her hos www.Pro-Speciale.dk arbejdes der med telemarketing og salgskurser (b2b)  

Jeg går f.eks. meget op i at tingende er optimale med omtanke for logistik og funktionelle løsninger.

For at man ikke spilder samarbejdspartnere og egen arbejdstid har Pro-Speciale brugt Nnmarkedsdata til at få kundeemner fra. Det kostede vist omkring 9000,- får et år. Her fik man fri benyttelse af deres kundedata. Man kan trække emner ud i et bestemt område eller f.eks. udvælge et bestemt antal medarbejdere virksomhederne skal have. Der er mange kriterier man kan stille for at man rammer den rette målgruppe. Emnerne har optimeret arbejdsgangen, så jeg ikke ringer til enkeltmandsfirmaer når det er større virksomheder mine kunder vil nå ud til. Det gør at jeg har mere tid til at få en positiv dialog med de relevante kunder. Emnerne kan trækkes ud og overføres direkte i en database.

Når der er tale om canvas skal du i mange tilfælde følge op på kunderne da de måske ikke lige er modne når du ringer første gang. Mit råd er at huske at følge op i rette tid. Skriv de relevante ting ned om kunden, som du kan bruge til når du følger op. Brug en database til at håndtere alle kundeemnerne da du hurtigt kan miste overblikket og herved miste kunder.

Håber du kan bruge mine råd og vil ønske dig held og lykke!

Mvh. Lasse - Pro-Speciale.dk

 

 

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Det er helt rigtigt, hvad Lasse skriver til dig, men det kan jo være, prisen for et sådant abonnement er lige dræbende nok.

Lad mig hjælpe dig. Send en mail på: ho@oxeogco.dk og præcisér for mig:

- hvilke kunder du er på jagt efter (brancher eller andet)

- hvilken størrelse af virksomheder, du jager (5-20 ansatte, + 1.000 eller ?)

- kontaktpersoner, du gerne vil tale med (HR, indkøb eller ...)

- evt. geografisk afgrænsning ( Sydsjælland, Nordjylland eller ...)

så skal jeg lige køre en ganske gratis søgning for dig, så du har noget at gå i krig med ... så får du hurtigt tjent de skillinger ind, der skal til for at købe et abonnement selv.

Udover mit lille bidrag her, findes der faktisk også steder, hvor du selv kan gøre gratis opslag.

Hvis jeg kan hjælpe, siger du bare til ...

Mvh

OXE & CO - Henrik Oxe - 2218 1220

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Hvilket produkt/ydelse skal du sælge?

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, hvad skal du til at sælge om jeg må spørge. mvh mogens (Haderslev)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

lille casestory : 

En af mine bekendte begyndte at sælge videoovervågning for 1 års tid siden. Og jeg hjalp ham lige i starten med at få hul på salget. 

Hvis du har et produkt som er videoovervågning er der jo nogle klare målgrupper som du bør kontakte. Hvem har specielt behov for den overvågning- hvem er måske i medierne pga store problemer med indbrud, røveri, hærværk etc. ?

Vi gjorde det, at vi satte minkfarme som høj prioritet, fordi vi læste i en avis at flere farme oplevede ubudne gæster, der lukkede dyrene ud osv. 

Vi satte desuden kiosker som høj prioritet fordi vi havde lagt mærke til at mange kiosker idag- dem vi lige kendte til, og havde researchet på- videovervågede. 

Okay, der er så en masse emner at ringe til . BEHOVET er tydeligt, målgruppen kender til og anvender allerede produktet. So far so very good.

Målgrupperne var vi klar over havde så ofte godt nok en overvågningsløsning i forvejen. Det vi vil tilbyde var en mere opdateret og moderne model end de lidt ældre modeller som kiosker osv havde hængende...

se : nu er tingene ved at være på plads. Du har udpeget 2 relevante målgrupper med behovet pt. Du har en løsning der kan forskønne og berige deres liv og forretning ( skarpere overvågning gir bedre signalement af forbryderne til myndighederne etc. ).

Hvad var næste step. Blot Google minkfarme i Danmark, finde oversigt over kiosker i forskellige større byer. lav lister. Ring til dem, book ein møte, tag ud til dem, præsenter løsning, lav en handel. 

Jeg håber min lille casestory kan hjælpe dig i din udvikling til at blive en effektiv sælger..........

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Navnebror ;-)

Som sagt, præciser din målgruppe.

NNmarkedsdata kan sagtens anbefales med samtidig brug af phone-pilot, hvis dit produkt egner sig til et stort segment.

Phone-pilot er meget nemt at bruge og du kan hurtigt få lavet en masse opkald ved bare at sætte din telefon til computeren. Jeg lavede mellem 50-130 opkald pr dag fra 9-17.

I dag sælger jeg et lidt andet produkt og der finder vi emner ved at se igennem magasiner, aviser + internetaviser, tv spots m.m. Sælger "annoncepladser" til markedsføring chefer, iværksættere m.m.

Hvis du gerne vil have hjælp til salg så kan Ladegaard's  "nøglen til det gode salg" virkelig anbefales. Jeg bruger det som min bibel og læser den tit for at forfriske salgsteknikker.

Ellers bøger såsom: "Få Ja når du forhandler", "SPIN field book" og youtube er også en god kilde.

*Edit

I bund og grund handler salg om "Jeg kan lide dig, du kan lide mig" attituden og så er salgsteknikker vejviseren. Kunden skal få noget godt ud af det du sælger, så sælg fordele og hvad de får af udbytte. Vær rar, flink og på forkant - spørg efter ordren på det rigtige tidspunkt.

Held og lykke med salget!

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)