Hej kære Amino'er. Jeg står netop til, at skulle i gang med mere canvassalg, som hovedsageligt skal være gennem telefonen. Derfor ville jeg sådan set høre mig ad, hvad i andre sælgere gør? De bedste hilsner |
Godaften Emil
Her hos www.Pro-Speciale.dk arbejdes der med telemarketing og salgskurser (b2b)
Jeg går f.eks. meget op i at tingende er optimale med omtanke for logistik og funktionelle løsninger.
For at man ikke spilder samarbejdspartnere og egen arbejdstid har Pro-Speciale brugt Nnmarkedsdata til at få kundeemner fra. Det kostede vist omkring 9000,- får et år. Her fik man fri benyttelse af deres kundedata. Man kan trække emner ud i et bestemt område eller f.eks. udvælge et bestemt antal medarbejdere virksomhederne skal have. Der er mange kriterier man kan stille for at man rammer den rette målgruppe. Emnerne har optimeret arbejdsgangen, så jeg ikke ringer til enkeltmandsfirmaer når det er større virksomheder mine kunder vil nå ud til. Det gør at jeg har mere tid til at få en positiv dialog med de relevante kunder. Emnerne kan trækkes ud og overføres direkte i en database.
Når der er tale om canvas skal du i mange tilfælde følge op på kunderne da de måske ikke lige er modne når du ringer første gang. Mit råd er at huske at følge op i rette tid. Skriv de relevante ting ned om kunden, som du kan bruge til når du følger op. Brug en database til at håndtere alle kundeemnerne da du hurtigt kan miste overblikket og herved miste kunder.
Håber du kan bruge mine råd og vil ønske dig held og lykke!
Mvh. Lasse - Pro-Speciale.dk