Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uden min 9 klasse.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er


Jeg er en knægt på 17 år, fylder snart 18. Jeg har ikke haft min 9 klasse, da jeg har haft det svært i min skolegang. Jeg går med en tanke om at åbne en butik/forhandler med hardball, r/c biler, osv.

Ved ikke om man kan uden 9.klasse/uddannelse, har prøvet at se på nettet om det men uden gevinst.


Ps. Da jeg ikke gider at gå rundt uden at lave nået når jeg er 18.

Mvh.
preeps.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens starte en butik uden 9. klasse - det at åbne en butik er dog ofte en dyr måde at starte ud på. En mulighed kunne også være at starte ud med en webshop, i en kælder etc.

Du kan også ansøge om job hos nogle af de butikker, som sælger det, du har interesse for. Tilbyd evt. at arbejde gratis i starten for at få noget oplæring og viden - det kan føre til fastansættelse senere hen.

Startvækst har et udmærket website, som du kan bruge. Spørg også herinde på Amino, når du har nogle konkrete spørgsmål.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over at skolen giver dig den basale viden om ting her i verdenen så behøver du sådan set ingen skolegang for at åbne din egen virksomhed/forretning. Det er der ihvertfald ingen regler om.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Der er meget af det man lærer i skolen man aldrig kommer til at bruge, men der er bestemt også meget, på især videregående uddannelser, som man kan bruge i sin dagligdag som iværksætter/selvstændig. Alle de ting man ikke har lært i skolen, og som man får brug for som selvstændig, dem skal man jo til at lære selv ved at sidde alene og terpe og læse og lære, så alt efter branche og andre forudsætninger kan det være en større udfordring.

Det er bestemt muligt at starte op uden at have gået så meget i skole, men man skal ikke regne med man er færdig med at studere fordi man springer uddannelsen over og starter op selv. Nu skal man bare sidde derhjemme alene og studere alt det man har brug for, for at ens forretning bliver en succes.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil aldrig anbefale at man helt dropper skolen/uddannelse. Ikke nok med at du lærer en masse god viden, at gå i skole lærer dig også en masse andre vigtige "life-lessons" + giver dig oplevelser.

Selvom man som ung måske ikke kan se hvorfor man skal lære at regne procenter ud, eller at lektier/skrive en stil er det værste man ved, så er der altid en masse du kan bruge senere i livet.

Til emnet, nej det er selvfølgelig ikke nødvendigt at have en 9. klasses afslutning jeg vil dog klart anbefale at afslutte mindst din folkeskole+gymnasie/handelsskole uddannelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med 49brands og Thomas Frost, vist kan man lovmæssigt og i praksis starte uden 9 klasse. Det er bare helt sikkert, at mange af de ting der måske afholder dig fra 9.klasse eller 10. for den sags skyld, vil være de helt samme som vil afholde dig fra at få succes med en webshop eller en butik

Der ER administartion og regnskab, der skal købes ind og regnes rigtigt , der skal rodes med NemID og indberetninger og skal du importere skal du måske rode med toldtarif, moms med reversecharge og hvad ved jeg.

Der er ingen lov mod at man kan, men tag lidt det, at du måske synes 9. klasse er for vanskelig, som tegn på at du lettere end folk med længere skole, vil løbe hovedet mod muren, og det vil være ærgerligt og måske også koste penge og motivation

Se om ikke du kan hitte noget læreplads, noget praktisk, evt køre noget skole videre og så se om du kan hygge dig med at starte noget webshop op. Noget du laver ved siden af - måske ved siden af noget arbejde - og uden det skal koste dig for meget

Du KAN det andet, men tag tegnet på den manglende lyst til 9 og 10 som noget der KUNNE være tegn på, at du også vil få problem som rent selvstændig allerede nu

Uanset hvad - god vind med tilværelsen, der er plads til et par skæverter du kan nå at begå uden det ødelægger dit liv, så længe du prøver hårdt og holder dig inden for linjerne
Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Der er meget af det man lærer i skolen man aldrig kommer til at bruge, men der er bestemt også meget, på især videregående uddannelser, som man kan bruge i sin dagligdag som iværksætter/selvstændig. Alle de ting man ikke har lært i skolen, og som man får brug for som selvstændig, dem skal man jo til at lære selv ved at sidde alene og terpe og læse og lære, så alt efter branche og andre forudsætninger kan det være en større udfordring.

Det er bestemt muligt at starte op uden at have gået så meget i skole, men man skal ikke regne med man er færdig med at studere fordi man springer uddannelsen over og starter op selv. Nu skal man bare sidde derhjemme alene og studere alt det man har brug for, for at ens forretning bliver en succes.

@Dan Storm

Jeg kan se du har givet en stjerne for mit råd til trådstarter. Kunne du ikke uddybe hvad du mener er forkert så trådstarter kan få nogle flere vinkler på tingene?

Ovenstående er skrevet ud fra egen erfaring. Det eneste afsluttede jeg har er 9. klasse og jeg har dælme siddet og læst og lært meget om mange ting. Ting som andre har lært på en uddannelse (f.eks. regnskab, lovstof og alt muligt andet), og det bliver ikke mindre hårdt af at gøre det selv alene.

Men som jeg også skriver kan man stadig godt lykkes. Jeg har levet af den virksomhed jeg er medejer af i snart 4 år, men jeg er sikker på jeg kunne have levet endnu bedre af den med en solid uddannelse i bagagen. Dog skal man aldrig undervurdere fornuft og hårdt arbejde, det er to ting der kan tage een meget langt.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Der er meget af det man lærer i skolen man aldrig kommer til at bruge, men der er bestemt også meget, på især videregående uddannelser, som man kan bruge i sin dagligdag som iværksætter/selvstændig. Alle de ting man ikke har lært i skolen, og som man får brug for som selvstændig, dem skal man jo til at lære selv ved at sidde alene og terpe og læse og lære, så alt efter branche og andre forudsætninger kan det være en større udfordring.

Det er bestemt muligt at starte op uden at have gået så meget i skole, men man skal ikke regne med man er færdig med at studere fordi man springer uddannelsen over og starter op selv. Nu skal man bare sidde derhjemme alene og studere alt det man har brug for, for at ens forretning bliver en succes.

Lyt til Thomas.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Thomas Frost:

@Dan Storm

Jeg kan se du har givet en stjerne for mit råd til trådstarter. Kunne du ikke uddybe hvad du mener er forkert så trådstarter kan få nogle flere vinkler på tingene?

Jo, det kan jeg da.

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Den udtalelse er jeg grundlæggende uenig og synes at det er for generaliserende. At det er din erfaring er okay, men det er ikke et faktum.

Jeg har selv kun afsluttet 9. klasse og har en helt anden oplevelse. Så derfor, 1 stjerne for et alt for generaliserende indlæg.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)