Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude,  Har nogle spg vedr. bogføring i Dinero.

(1)
Køb af computer:

Hvis den bruges 50% privat og jeg kun skal trække 12,5% moms fra, hvordan skal det bogføres i Dinero?

(2)
Køb af ydelser UDEN for EU.

Er godt klar over jeg skal skrive de 25% på "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt" når jeg laver mit moms regnskab..

Køber en ydelse til 1.000 kr og moms på 250 kr på "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt"

Men hvordan bogføre jeg det i Dinero?
"Køb" -> "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt" -> Konto: "ydelseskøb verden" men den er uden moms.. så kommer de 250 kr ikke med i min bogføring? Den står korrekt i moms delen i Dinero, men skla den også være i bogførings delen?


(3)
Indskud i firma og trække det ud igen.

Er dette den korrekte måde at gøre det på i Dinero?

Indskud i virksomhed
Finansbilag -> Nyt finansbilag -> Konto: "indskud kontant i virksomhed" - modkonto "bank"

Nu har min virksomhed tjent en masse penge, og jeg til trække dem uden igen uden at betale skat.
Finansbilag -> Nyt finansbilag -> Konto: "Bank" - modkonto: "indskud kontant i virksomhed"

(3.1)
under Balance - Likvide beholdninger - Bank. Skal der så stå minus det beløb jeg har indskud i virksomheden, fordi det er kredit/lånte penge?


(4)
Konto nr er det en standard?

1000 - Salg af varer/ydelser m/moms
1600 - EU-leverancer varer - Indberettes (rubrik B-varer)
1900 - Rykkergebyrer mv.
osv

Eller kan jeg oprette mine egene konto nr med det nummer som passer mig?


(5)

Kan jeg betale firma regninger via finasbilag i Dinero?

Konto: 6800 - bank / modkonto: 4410 - internet og webhotel

Det er nok nemmere at bruge køb funktionen, men bare for at forstå om det er det samme der sker

(6)

hvordan gør jeg med transaktions gebyr?

Paypal/dankort/paymill osv.. de par kr som går til det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ret oplagt teknisk med momsen noget som amino support nok tager men normalt undertrykker du moms til 0 og bogfører og så i næste linje bogfører du kun de 12,5% moms konto købsmoms -helt enkelt beløbet som udgør de 12,5% bogført på moms

modkonto enten bank eller skyldige afhængigt af hvornår du betaler regningen

dit indskud er lagt i mellemregning - indskud kontant kredit og bank debet i sin tid går jeg ud fra

nu hæver du dem lige modsat bare - debet på kontant indskud så kør i nul og kredit bank som går ned med det du hæver, så er den ikke længere

Du kunne også hæve mere end dit indskud, og gøre det via mellemregning og netop fordi det hele foregår i status og slet ikke i drift, så påvirker det ikke resultatet og dermed slet ikke heller din skat, uanset hvor lidt eller meget du hæver

du virker rigtigt godt med, men kan evt læse denne: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html - som siger lidt om private hævninger og skat i personlig virksomhed

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)