Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

digital postkasse standard ved nyt firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

"Gamle" virksomheder skal jo nu oprette en digital postkasse inden deadlinen.

Men hvad hvis jeg opretter en virksomhed i dag får jeg så en "digital postkasse" med det samme standard? Eller skal det oprettes efterfølgende.

Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede min virksomhed for 20 dage siden og skal selv oprette postkassen, men hvis du venter til efter d. 1 kunne det vel godt tænkes det blev gjort automatisk. 

Dog vil jeg ikke tro at det sker nu da gamle virksomheder stadig er ved at konvertere til den "nye postkasse". 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal selv oprette den - blandt andet fordi du kan beslutte at visse af dine medarbejdere skal kunne tilgå den, og måske slet ikke dig selv. Besværligt og den kunne komme som standard på ens NemID men de har besluttet, at man skal tildele rettigheder og kun adm. kan gøre det i første omgang og kun adm kan oprette den digitale postkasse.

Nu bør alle jo ha nemID til deres virksomhed/selskab med adm. rettighed, ellers får man jo ikke mulighed for at indberette moms, skat og en masse andet, og har man nemID med adm. rettighed, så på virk.dk i højre side er opret postkasse og det tager ultrakort tid.

Det besværlige er hvis ikke man har fået orden i sin NemID adm. ret til virksomheden i det hele taget, og det kunne se ud som om, ud fra indlæg herinde, at det er et problem for en del desværre. Det er vel ikke det mest vidunderlige system men vi har hvad vi har så bare klø på og kom videre med forretningen
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du skriver "har fået orden på sin NemID". Det tager altså ca. 14 dage fra man bestiller NemID til den er aktiv. Så selv om man bestiller NemID straks man har modtaget sit nye CVR nummer, så kan man altså ikke oprette Digital Postkasse før ca. 14 dage senere.

Da der ikke står noget i loven om tidsfrister for oprettelse af Digital Postkasse, må det antages, at loven kræver, at den eksisterer fra dag 1.

Kan jeg konkludere, at det nu er umuligt, at oprette en ny virksomhed uden at overtræde loven? Eller er det bare mig, der overfortolker?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

pmbruun:

Da der ikke står noget i loven om tidsfrister for oprettelse af Digital Postkasse, må det antages, at loven kræver, at den eksisterer fra dag 1.

Kan jeg konkludere, at det nu er umuligt, at oprette en ny virksomhed uden at overtræde loven? Eller er det bare mig, der overfortolker?

ja det vil jeg bestemt mene. Jeg vil godt se nogen få bøde for ikke at ha digital postkasse hvis bare de rimeligt hurtigt efter oprettelsen bestiller en signatur og går ind og opretter postkasse. Det ville jeg være helt tryg ved

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)