Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er lige pt ved at købe nogle opladere til computere, via en virksomhed i Kina.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg importere disse opladere? Der bliver selvfølgelig vedlagt moms og told på det er jeg klar over.

Men er der ellers andet?


Er forholdsvis ny inden for dette område, og søger ALT den hjælp jeg kan få.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forhold til produkttypen ved jeg ikke om der er nogle specielle regler du skal overholde, men i forhold til import generelt, skal du være opmærksom på at din virksomhed skal være importør registreret.

Nu ved jeg ikke om det er leverandøren der skal forestå forsendelsen og hvor meget gods der er tale om, men det kan i den forbindelse være vigtigt at aftale det rigtige incoterm med leverandøren, især hvis du selv skal sørge for fragten.

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke etableret virksomheden, så det købes som privat person så skal jeg vil ikke være registreret nogle steder?

Der er tale om 10 stks opladere.

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at få en god returaftale med din leverandør.
Har købt fra mange forskellige leverandører i Kina og alt er perfekt indtil et produkt er defekt.. Sørg også for at leverandør skriver en tydelig faktura ned dit cvr nummer på kassen. Så slipper du unødig udgifter og korrespondence med told.

Med venlig hilsen
Niclas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hansen24:

Jeg har endnu ikke etableret virksomheden, så det købes som privat person så skal jeg vil ikke være registreret nogle steder?

Der er tale om 10 stks opladere.

 

Det er ikke lovligt som privatperson at importere vare til videresalg.   Har du overvejet din risiko du løber ved en sådan import?  hvad vil du gøre hvis nogen får elektrisk stød og dør af dit produkt, eller at produktet forsager en ildebrand !  Det kan blive en meget meget dyr fornøjelse for dig. 

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde ikke lige set at han ikke var firma:-)
Er du sikker på det er ulovligt at importere varer til videresalg?
Havde en bekendt der solgte mange varer på dba og QXL men valgte at oprette firma da hans salg nærmede sig de 55.000

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Grænsen for CVR-registrering er ikke det samme som kravet om importørregistrering.

Så ja, det er ulovligt at importere til videresalg som privatperson.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)