Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af simpel elektronik, i Danmark eller udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er på udkig efter potentielle producenter af et computer-tilbehørs produkt jeg arbejder på. Produktet er simpelt og består kort fortalt af fire LED-lys med strøm fra et USB-stik på computeren. LED-lysene skal være monteret på en holder af plast eller metal.

Jeg har ikke personlig erfaring med produktion af fysiske varer, så jeg lytter gerne til jeres erfaringer. Jeg vil i første omgang være interesseret i produktion af mindre kvantum (>1000, gerne mindre) og hører gerne om erfaringer med producenter eller kontakter.

Jeg var/er også lidt i tvivl om hvilken del af dette forum passer bedst til et projekt som mit.

 

MVH Jakob 

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJSA!

Dette forum kan jo mere eller mindre bruges til alt da der sidder 1000vis af mennesker på den anden side af skærmen med erhvervserfaring indenfor mange brancher.

Selv har jeg haft med import at gøre i snart 20 år (er dog kun 39 år! haha), et råd vil da være at tage fat i en fabrik som allerede producere USB LED produkter, de ved hvad det drejer sig om og kan også lave prøver osv osv.

KINA! billigere sted findes vel ikke, ikke før Indien går igang engang.

Prøv og tjek dette link som er producenter i Østen der laver forskellige USB LED produkter, kontakt dem du finder interessante og fortæl dem hvad det er du ønsker. VIS dem dog ikke dit produkt før du har fundet den rigtige fabrik iflg. dig selv, inden du viser dem ideen, kan du eventuelt kontakte den danske ambassade i Kina (www.google.dk - søg danske ambassade Kina) og hør dem med hensyn til produkt rettigheder, hvis du er bange for kopiering af produktet.

http://www.alibaba.com/trade/search?Type=SALE%2CAGENT%2CMISC&year=&month=&location=&keyword=&SearchText=usb+led&Country=&srchLocation=&srchYearMonth=&IndexArea=offer_en&CatId=0

Held og lykke

Hilsen, Claus Ovesen
Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

tak for dine input!

Amino er et super forum og jeg har da også kigget med før jeg begyndte at blande mig. Jeg var dog i tvivl om hvilken del af Amino man kan diskutere forretningsideer og projekter med fysiske produkter. Er det manglende "Diskuter forretnings- og produktideer"-underforum en konsekvens af, at folk ikke tør diskutere og fortælle om deres produkt- og forretningsideer? At holde ideerne og kortene meget tæt på hånden strider lidt mod min lærdom (og så gør jeg det alligevel i denne tråd), men man skal naturligvis ikke ødelægge sine muligheder for et patent og lignende (men det er jo også de færreste det er relevant for).

Det var et super link til Alibaba.com. Har du selv (eller andre der læser med?) erfaring med Alibaba og egen-produktion i Kina. Jeg kan jo spørge producenterne - men det er rart at være lidt forberedt på hvad man går ind til.

- bør/skal man presse deres prisforslag

- kan man klare det hele virtuelt - og ikke rejse derud.

- kan man trække på deres ingeniør-ressourcer. Jeg er ikke ingeniør og har ingen ingeniør tilknyttet pt. Jeg skal som nævnt have nogle LED-lys til at lyse via strømforsyning fra et USB stik og den del af produktet er helt 'dumt'.

- hvilke kvantum skal man op i før de vil indgå i et samarbejde

- kan man gøre sig forhåbninger om, at de ikke producerer x-tusinder flere og fyrer afsted til eBay-forhandlere i USA? 

- hvor lang tid tager det at få produkter hjem fra kina

- hvad skal man regne med at en produktion (simpelt produkt som jeg har beskrevet) vil koste at opstarte

- hvor hurtigt kan man få et test-produkt i hånden fra producenten 


Det var en blandet landhandel af spørgsmål. Håber nogle vil komme med flere input.

MVH Jakob 

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

jeg er enig i at Amino godt kunne bruge lidt mere debat om fysiske produkter, derfor har jeg også netop foreslået at der oprettes et nyt underforum til det formål, i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/21415.aspx

Iøvrigt synes jeg, med dine små styktal kan du være heldig at finde en god leverandør i Kina eller du kan være uheldig .... selv ville jeg i givet fald vælge at være forsigtig på den måde, at jeg kun brugte en leverandør som nogen andre havde anbefalet !

Alternativt er jeg ikke sikker på, at det er en fordel at gå til Kina hvis du i starten kun skal bruge 100 eller 200, det gælder måske mere om at finde en dansk producent som er gearet til denne størrelsesorden.

Mht. designet kender jeg en fyr i Silkeborg som godt kunne være relevant for dig, www.komponentmanden.dk, som jeg tror er et telefonopkald værd

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Fra Brønderslev
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg tro at vi kan hjælpe, TOP-Link hjælper bla. Iværksætter med at få deres Ide udviklet og produceret. Vi arbejder med Design, konstruktion, prototyper og mindre serie produktion. Vi er en blanding af mekanik og elektronik ingeniør med speciale i produktudvikling.

Du kan sende et svar hvis det har din interresse.

mvh. Ejnar

www.top-link.dk

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan hjælpe dig med en mindre dansk produktion og senere med at flytte produktionen til kina

 

mvh Søren seh@pc.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Så lige mit navn nævnt i denne tråd...

Du er jo nok for længst videre, men ellers er du velkommen til at kontakte mig direkte. Jeg kan svare på dine spørgsmål, og har også en kinesisk kontakt jeg ville foreslå til opgaven - han kan producere print, stik og elektronik, og kan også indstøbe det hele, hvis det er påkrævet.

MVH...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ogsaa Polen. Se http://www.amino.dk/forums/t/127850.aspx?#857791

Outsourcing af arbejdsopgaver til Polen.
Få 19% marginalskat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)