Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på mandlige og kvindelig ledere?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville stikke en føler ud omkring forskellen på mandlige og kvindelige iværksættere og ledere.
 
Med fare for at blive opfattet forkert vil jeg alligevel vove at kaste mig ud i følgende spørgsmål:
 
Hvad er jeres holdning omkring forskellen på (som mand) at handle med kvindelige ledere?
Hvad er jeres holdning omkring forskellen på (som kvinde) at handle med mandlige ledere?
 
Er der forskel? Forandrer i måden at kommunikerer på alt efter om i skal til møde med en kvinde eller en mand?
Er forventningerne forskellige?
 
Efter at have set debatter og udsendelser omkring forskellen på mænd og kvinder i lederrollen kunne jeg tænke mig at høre om i har erfaring for om der overhoved er en forskel? (evt. succesrate på jeres kunder alt efter hvem man har handlet med?).
 
Jeg ved det er et farligt spørgsmål og håber alligevel ikke at det opfattes forkert når jeg mener at der trods alt er en stor forskel på mænd og kvinder i dette spørgsmål.
 
Igen tages forbehold for produkter som er enten kvinde eller mand dominerende...
 
De fordomme jeg har hørt er bl.a.
At kvinder ikke er nær så handlekraftige end mænd?
At mænd hopper ud i det meget hurtigere end en kvinde?
 
Personligt har vi langt flere kvindelige kunder end mænd, men de har også taget væsentlig længere tid at "få i hus" end de mandlige kunder.
 
Vil gerne høre fra begge køn:-)
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Du spørger nogle tilfældige mennesker om deres holdninger, og angiver ikke et formål med din førespørgsel.

Hvis du vil have nogen som helst anvendelig respons på dit indlæg, bliver du nødt til at formulere, hvilket problem det er, du skal have løst. Skal du markedsføre noget? Skal du ansætte en leder af din virksomhed? Svaret vil være afhængigt af spørgsmålet. Hvis der er tale om marketing, så vil svaret desuden afhænge meget af, hvilket produkt der er tale om.
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, tak for dit svar, jeg mener nu ikke at Amino er nogle tilfældige mennesker:-)

Der var heller ikke noget problem forbundet med min forspørgelse, bare noget jeg er støt på i mit daglige arbejde. Jeg mente det her var et af de få steder hvor man kan høre om disse erfaringer?
 
Jeg skal ikke sælge noget, men ville ligge op til en debat hvor der måske kom nogle indlæg fra andre der kunne tænke sig at komme med en mening om det. Jeg lagde også med vilje denne tråd under café hvor ordet vist er frit.
 
Jeg har som sagt set dette i flere programmer hvor det også bliver taget op, bl.a. den lille forskel fra DR...
 
 
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg at køn er en lige så dårlig måde at inddele folk på som nationalitet, hudfarve, religion, seksualitet eller hårfarve, for den sags skyld. Det der passer på en, passer ikke på 10 andre. Kvinder, bøsser, katolikker og mørkhårede er lige så forskellige som alle andre.

Jeg synes man får meget mere ud af bare at betragte dem alle sammen som: Mennesker! Forskellige mennesker med forskellige kvalliteter oig svagheder.
 
Jeg har mødt mænd der var meget mere følsomme end kvinder. Jeg har mødt kvinder der ikke have 1 gram empati. Jeg har mødt homoseksuelle der var så indtolerante at det var til at brække sig over, og jeg har mødt mørkhåret tykke kvinder, der var dummere end den smukkeste langbenede, blåøjede, blonde "sild" du kan finde.
 
Steretyper er kun anvendelige til statistiske analyser - ikke til verdagens forretningsliv. Hvis du vælger at tage udgangspunkt i sterotype forestillinger om  andre mennesker, når du skal handle med dem, snyder du mest af alt dig selv.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Kan da sige jeg måske vil vælge nogen andre ord overfor en kvinde der sidder i en lederpost end jeg måske ville gøre med en mand i samme job. Det er kun ment som et "jeg tror nok jeg ville" udsagn.
 
Min begrundelse for dette er min inderlige dybe respekt for kvinder - de er bare for dejlige.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Korntrold, det var det jeg ledte efter og ikke om man er stereotypisk (Mikkel). Det er for let at være så frelst.

Det drejer sig ikke om at kigge ned eller op på køn, og spørgsmålet er rettet til både mænd og kvinder.
Jeg ved ikke hvordan homoseksuelle blev blandet ind i det.... 
Det er bare præcis det jeg frygtede ved at stille det spørgsmål, er det et tabu eller hvordan?
Skulle jeg have pakket det mere ind eller?
 
 
 
 
 
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
ok ok, det kan jeg se, men derfor er der måske alligevel en tendens til at vi generelt tænker forskelligt.
Jeg havde også et helt fag der hed cultural diversity om forskel på handel imellem kulturer. Vi behøver ikke at synliggøre at vi alle er mere eller mindre ens et sted. Jeg ville blive klogere på forskellen.
Peace and Love Mikkel:-)
 
 
 
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Naturligvis er der forskel kommunikationsmæssigt kønnene imellem... og hvis man er en dygtig forretningsmand kan man godt udnytte det. Jeg kender en der sælger el-værktøj engros og han bruger KUN unge attraktive kvinder som sælgere på hans messestande. Fordi kunderne er indkøbschefer af hankøn, midaldrende og væk fra konen og vil forsøge at imponerer de her unge piger ved at vise økonomisk format og lægge en stor ordre. Hvorimod der er betydeligt mere prutten om prisen, hård kritik af produkter osv. når det er mandlige sælgere.
 
Så naturligvis er der forskel i kommunikationsform alt afhængig hvilket køn man handler med når det er face-to-face.
 
JH
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)