Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt råd til en App newbee

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino og Co.

OPLÆG:

Jeg har besluttet at lave en app hvor man kan foretage bestillinger/bookinger til en række udbydere.

For eksemplets skyld kunne vi kalde det et bookingsystem hvor man kan bestille tid til at een kommer og fixer ens have (græsslåning, blade m.v). Dvs vi på den ene side har en række der tilbyder at ordne haven, registeret på geografi - mens køberne er alm folk der med jævne mellemrum vil have lidt hjælp til haven på udvalgte tidspunkter.

Jeg vil gerne have at brugerne via en simpel App kan få et hurtigt overblik over hvem af udbyderne der er ledig (dag, tidspunkt, i nærområdet m.v) samt bestille en tid via App´en. Udbyderen skal samtidig også have en konto hvor han kan følge med i hvor meget han har solgt og hvilke bestillinger der er aktuelle.

Jeg forestiller mig at kunden er registeret og har en konto hvor der trækkes penge fra ved køb.

Alt i alt et simpelt og meget "normalt" setup som jeg umiddelbart ser det - men skal jeg igen Applé´s 30%´s cut, så ryger økonomien og hele ideen. Derfor vil jeg gerne finde en måde at undgå at betale de 30% til Apple.

SPØRGSMÅL:

Mht App´en kan jeg nemt få den lavet og sat op. MEN kan jeg ikke bare købe en simpel online-shop og lade den foretage transaktionerne istedet for igennem App-store - på lige fod med alle andre som sælger dimser m.v...dvs en kurv man kan lægge "græsslåning" i, betale og få en kvittering.

Problemet er, at jeg ved ikke hvordan jeg får en "alm web shop" til at spille sammen med App´en ?

Er det nemt, hvad kræver det at lavde den "bro" mellem App´en og webshoppen og er der noget særligt jeg bør være opmærksom på i den forbindelse, når nu jeg gerne vil have "udbydere" og "Aftagere" som begge har deres konti ?

Det er muligt at jeg gør det mere kompliceret end det i virkeligheden er, men kan ikke helt gennemskue hvordan jeg får linket app og shop sammen. 

App´en skulle helt virke på både Iphone og Android.

Status er: Jeg har nogenlunde styr på udvikling af App´en - men mangler den anden halv-del med host, webshop og bygge bro.

Tak

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er det helt oplagt at lave det som en web-app og gå uden om appstores.
Så sikrer du dig også at det kører på alle telefoner (jeg ser f.eks. flere og flere folk med Windows Phones).

Du kan læse lidt mere om det her, og giv gerne et ring hvis du vil have noget uddybet.

http://www.migrator.dk/web-apps.aspx

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Jeg kender godt en webapp fra youtube, men er det din vurdering at man kan lave en wepapp med samme "feel" som en alm app ? - Synes f.eks. at man på een eller anden måde "mærker" forskel i navigering m.v...men klart, hvis det er prisen for at bypass´e Apple 30% må det indgå i vurderingen.

Første skridt ?

Hvad er første skridt..skal der laves oprettes en online shop hvor man kan "putte ydelsen" i en kurv, betale og så kører resten via App´en på smartphonen ? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)