Jeg er et lille smykkefirma som lige har sendt nyhedsbrev ud via Mailchimp.
Dem der modtager nyhedsbrevet oplyser, at der kun kommer tekst når man åbner mailen. Så skal man klikke på et link, men det er bare ikke særlig professionelt.
Jeg tror ikke du kan gøre så meget ved det, som Bjørn skriver hvis ikke modtager har sat sit mailprogram til automatisk download af billeder, kræver det at modtager gør det hvergang entet ved at klikke på det link du omtaler, eller ved at højreklikke i mailen og downloade billeder. Derfor komponer din e-mail så budskabet når frem, uanset om modtager downloader billeder eller ej.
Kan man ikke downloade billeder via højreklik så undersøg lige hvilket format billeder du bruger: jpg, gif eller alternativt png er at foretrække. Husk at gemme i rgb farvekode og ikke cmyk, da mange emailklienter ikke kan vise cmyk billeder da dette format typisk bruges til print.
Tak for din tilbagemelding. Jeg kan forstå fra jer alle, at det kan jeg ikke gøre noget ved. Det der undrer mig er, at jeg godt kan modtage andres mail som er lavet i Mailchimp - det er måske fordi jeg selv har sagt ja til altid at kunne se indhold.
Teksten som folk logger sig ind på er mildest talt kedelig - som en gammeldags skrift før der var noget der hed skrifttype.
Jeg har læst det om cmyk - mine er jpg.
TAK TAK - så pænt af dig at give dig tid til at svare.
CMYK og RGB afgør om det er til tryk eller til web. CMYK er til tryk og RGB til web.
JPG er filformatet, som både kan være CMYK eller RGB. Når du gemmer til web, skal du derfor sikre dig, at dine JPGs er i RGB. Ellers kan det blive noget rod.