Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan hvor?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg søger såmen bare en god skabelon til en forretningsplan. På start guiden har jeg været igang med den store og detaljerede. Men jeg synes den er for stor (40 sider) og her på side 17 føler jeg, at jeg har skrevet det samme før.
 
Er der nogen derude der ligger inde med en god forretningsplan (skabelon) eller link dertil.
 
 
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

 
Inde på Startguiden ligger forretningsplanen også i en basisversion. Ikke nær så omfattende og meget hurtigere at gå til.
 
***
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/21/2006 9:42:46 PM Forfatter:The Manager

Godaften

Jeg søger såmen bare en god skabelon til en forretningsplan. På start guiden har jeg været igang med den store og detaljerede. Men jeg synes den er for stor (40 sider) og her på side 17 føler jeg, at jeg har skrevet det samme før.
Er der nogen derude der ligger inde med en god forretningsplan (skabelon) eller link dertil.

du kan prøve dette link og se om det er noget for dig
 

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er der ikke noget problem i at beskrive de enkelte detaljer flere gange.

Jeg har ofte oplevet mine projekter udvikle sig, mens jeg beskriver dem.  Ved at beskrive det samme aspekt af et projekt fra flere vinkler får man nogle gange et nyt syn på tingene. Det kan give et bedre grundlag for at tage præcise og bevidste beslutnigner i forbindelse med projektets realisering.
 
Lad mig give et eksempel.
Som nogen vil have opdaget, er jeg i gang med at udgive en bog, som hedder Projekthæftet.
I min oprindelige projektidé skulle bogen være på 50 sider (25 blade) og have nøjagtig samme format som et checkhæfte. Den skulle også leveres i læderomslag sammen med en notatblok og en kuglepen - alt sammen en slags "satire" over, at man ikke bare kan "skrive en check" når man skal finansiere sine projekter, men at man er nødt til at læse min bog og følge anvisningerne for processtyring osv. for i sidste ende at kunne finde pengene og realisere projektet. I mine øjne en rigtig god idé.
 
Men da jeg så på projektet fra en økonomisk vinkel, skar jeg hurtigt notatblokken og kuglepennen væk, og kort tid efter røg også læderlomslaget.
 
Da jeg kiggede på mit oprindelige idéudkast fra en praktisk side - et oplag på måske 1000 bøger skulle pakkes i et læderomslag og dernæst i en kuvert, som derved blev tung =dyrere at sende - slog det den sidste luft ud af omslagsideen.
 
Så var der ideen med 50 sider tilbage. Min synopsis viste hurtigt, at 50 sider ikke var nok. Den endelige bog er havnet på 88 sider og er dermed for tyk til at kunne være i et læderomslag.
 
Altså - en idé som ser god ud fra én synsvinkel kan falde sammen fra en anden synsvinkel.  Derfor er det faktisk en rigtig god idé at beskrive sine projekter - eller forretninger - meget grundigt.
 
Held og lykke med arbejdet.
 
mvh Hans
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Korntrold - Jeg prøvede lige hurtigt at sætte ordene fra mit største igangværende projekt ind i den nævnte disposition, og jeg må give The Manager ret i, at man kommer til at skrive de samme ord mange gange.
Jeg vil blot fastholde, at det faktisk er en god idé.
Den eneste umiddelbare mangel ved den nævnte disposition er for mig at se en plan B.
Når jeg rejser projektmidler, er jeg meget opmærksom på, hvilke detaljer (trusler) der kan vælte eller ryste projektet. Det er klogt at have en strategi for, hvad man skal gøre, hvis dette sker.
Hvad vil du f.eks. gøre, hvis en konkurrent dumper priserne eller pludselig i ly af natten har udviklet et overlegent koncept?
 
mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/25/2006 11:43:44 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Korntrold -
...................................
Den eneste umiddelbare mangel ved den nævnte disposition er for mig at se en plan B.
Når jeg rejser projektmidler, er jeg meget opmærksom på, hvilke detaljer (trusler) der kan vælte eller ryste projektet. Det er klogt at have en strategi for, hvad man skal gøre, hvis dette sker.
Hvad vil du f.eks. gøre, hvis en konkurrent dumper priserne eller pludselig i ly af natten har udviklet et overlegent koncept?
mvh Hans

hej Hans
 
Med dumpingpriser er der 2 ting at gøre - følge med ned eller holde fast.
et nyt overlegent koncept - så vil jeg da ønske ham held og lykke med det og forsøge efter bedste even at holde fast på mine kunder - kan jeg ikke dette så må jeg lukke inden det går HELT galt.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)