Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på ydelse fra firma i USA med EU-VAT nummer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har købt et online produkt af et firma i USA men på deres faktura står der følgende VAT Number : EU826012240

Vil det så sige at jeg skal behandle det som et firma inden eller uden for EU når jeg skal bogføre det som en udgift?

Tusind tak på forhånd! :)

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emiel

Ja det VAT nummer ser lidt ejendomligt ud.

jeg har erfaring med noget tilsvarende.

Må jeg spørge dig hvilket firmanavn der står på fakturaen?

Det er vel ikke tilfældigvis: PayPro - Plimus eller Bluesnap?

MVH

Per

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emiel

Det lyder lidt mærkeligt med det moms nummer for normalt er det medlemslandet kendingsbogstaver nummeret starter med f.eks DK- xxxxx

Jeg fandt dog nedenstående - om det er løgn ved jeg ikke.

FastSpring & VAT Tax Collection

FastSpring is a United States-based seller of digital goods. EU laws require FastSpring to charge VAT Tax (sales tax) on purchases of downloadable products for buyers based in the European Union. FastSpring is required to charge VAT Tax at the VAT rate of the buyer's country. 

VAT taxes are reported and paid to the EU by FastSpring. The invoice we provide to you at purchase completion will include the VAT amount as well as the FastSpring VAT ID.

For more information on VAT Tax, see http://en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax.

FastSpring is registered with the EU through a special scheme setup for companies outside the EU.  For more details on this, see http://customs.hmrc.gov.uk/channelsPortalWebApp/channelsPortalWebApp.portal...

What If I Have a VAT ID?

Businesses making digital purchases can be exempted from VAT Tax by providing their valid VAT ID at the time of purchase. For those providing a VAT ID, no VAT Tax will be charged, and the VAT ID will be included on the invoice we provide at purchase completion.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

momsnumre med start EU er typisk udstedt af de irske skattemyndigheder til virksomheder udenfor EU som driver handel i EU. De skal momsmæssigt behandles som EU handel.

Husk du skal stadigvæk verificere at det et et gyldigt momsnummer. Det kan du ikke i vies men bør få det verificeret hos SKAT. Om end ikke bare sende en email til dem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)