Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startpakke til iværksættere

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 3:37:21 PM Forfatter: Tommy
Logoet laver hun selv (bliver skrevet 22-1-2006 10:45:53 AM). Så er vi oppe på 4.000 kroner til hende - hosting og cms kan www.web10.dk levere for 120 om året - så er der 5.380 per pakke :). Så kan det godt være at Web10 er for billig, selvom det går godt for dem for tiden - i såfald er det nok 500 om året inkl. cms, men det burde også kunne lade sig gøre.



Ja den med logoet var lige forsvundet for mine øjne.. my bad. Efter at have kigget på priser på tryksager, så kan den godt opjusteres en del, men lad det ligge.

Selvom der er 5.000 pr. kunde, så skal der ca. 6 kunder om måneden til at kunne leve af det, og heller ikke det tror jeg på. Min pointe er, at hvis konkurrenterne tager 16.000 hvorfor så tage 2/3 af dem? Hvis produktet er godt, kan man jo sagtens tage en del mere end 10.000 og stadig ligge under de 16k. På den måde kan Pernille komme ned på ca. 3 kunder om måneden, hvilket må siges at være noget mere muligt - såftemt man ikke investerer en masse i firmaet fra starten.

Tag f.eks en konkurrent som www.brandbasic.dk .De tager 16k men det er ikke incl tryksager! Allerede der er der mulighed for at differentiere sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/22/2006 3:59:54 PM Forfatter: Casper Sigaard

Selvom der er 5.000 pr. kunde, så skal der ca. 6 kunder om måneden til at kunne leve af det, og heller ikke det tror jeg på.
 
Jeg har ikke så meget forstand på tryksager, så jeg undlod at kommentere den. Jeg tror dog du har helt ret i, at den post godt kan hæves.
 
Hvis det eneste hun skal lave er logoet, tror jeg godt at en 8 timers arbejdsdag kan frembringe en håndfuld logoer. Jeg vil umiddelbart vurdere at markedsføringen kommer til at afgøre konceptet som det står nu - mange iværksættere er trodsalt ret prisfokuserede. 16.000 årlige nystartede virksomheder (frit fra hukommelsen) - hun skal så have 72 af dem på årsbasis.
 
Du skriver dog heller ikke, om din tvivl går på muligheden for at tiltrække 6 i måneden eller muligheden for kører 6 kunder gennem systemet i måneden.
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 4:25:29 PM Forfatter: Tommy
Du skriver dog heller ikke, om din tvivl går på muligheden for at tiltrække 6 i måneden eller muligheden for kører 6 kunder gennem systemet i måneden.


Nej min tvivl går ikke på kapaciteten, men derimod om der kan tiltrækkes nok kunder. Der skal markedsføres en del for at nå 6 om måneden, og det koster penge

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Pernille,

Umidlbart vil jeg mene at du bør dele pakken op i to dele - den digitale og den fysiske.
 
Dem der vælger at få designet et logo og lavet en hjemmeside er ikke nødvendigvis interesseret i at få lavet tryksager - det er ihverfald min klare oplevelse.
 
Hvad angår tryksagerne, så skal du være meget opmærksom på, at det er farligt at låse kunderne fast på 2-farver. Det er i bund og grund én farve (typisk sort) til teksten og en ekstra farve. Du har derved også låst dig selv fast til kun et designe logoer i én farve (med mindre sort indgår - så har du 2 at gøre godt med). Det dur jo ikke at du designer et fuldfarve logo som derved ikke kan trykkes - eller kun trykkes som gråtoner.
 
Antallet af visitkort, kuverter og brevpapir er godt da det tager udgangspunkt i at det er en virksomhed med én person. Ud fra de andre Amino''ers regneeksempler omkring webdesignet, så vil jeg skyde på at din samarbejdspartner regner med at køre dine tryksager som digitaltryk - i så fald burde de kunne køre det som fuldfarve, da det ikke vil ændre betydeligt på omkostningerne. Hvis det er offset, så står du med et eventuelt problem, da samarbejdspartneren formentenlig ikke vil syntes at det er særligt sjovt i længden (og indbringende) hvis de f.eks. først skal køre 250 visitkort i sort og magenta, og derefter 250 i to pantonefarver så som cool grey og army grøn. Så ryger hele deres fortjeneste ved at skulle rense maskinerne af efter hvert tryk af så små oplag. Enten så låser de dig fast på udelukkende at kunne køre med visse specifikke farver, eller også så ender du med at betale en ret dyr pris for trykket - ellers kan det ihvertfald ikke løbe rundt for dem.
 
Men - hvis det er digitaltryk, så ser prisen fornuftig ud. Du skal så blot være opmærksom på at kvaliteten kan blive roden til en diskussion, hvis kunden forventer noget som er i samme kvalitet som hvis det var offset-trykt.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dav webber...

Har kikket på side her,,,,det virker lidt dyrt,men du gør også et stort arbejde.
 
kan du sælge hjemmesider,og hvordan,da jeg er interesseret i af lære, og tjene penge
 
på "nogle ideer" der mangler...på nettet.
 
Såsom sider der  "provokere" systemet,uden af komprimeter folk...med masser af
 
hjælpelinks til infomation...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Håber på lidt "feedback"......måske vi kan finde en lille niche sammen.
 
mvh:
       Tykkesfar..... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 7:24:01 PM Forfatter: Tykkesfar

Dav webber...

Har kikket på side her,,,,det virker lidt dyrt,men du gør også et stort arbejde.
kan du sælge hjemmesider,og hvordan,da jeg er interesseret i af lære, og tjene penge
på ''nogle ideer'' der mangler...på nettet.
Såsom sider der  ''provokere'' systemet,uden af komprimeter folk...med masser af
hjælpelinks til infomation...
 

Er du fuld?
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 7:24:01 PM
Forfatter: Tykkesfar

Dav webber...



Har kikket på side her,,,,det virker lidt dyrt,men du gør også et stort arbejde.




kan du sælge hjemmesider,og hvordan,da jeg er interesseret i af lære, og tjene penge




på ''nogle ideer'' der mangler...på nettet.




Såsom sider der ''provokere'' systemet,uden af komprimeter folk...med masser af


Pling pling pling - boing boing?
Jorden kalder tykkesfar....

Det er uden tvivl et at de skøreste indlæg jeg har læst. Sjov start på mandag morgen
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg vil starte med at sige, at det er en meget billig pris du her disker op med.
Jeg vil ikke gå ind i diskutionen omkring tryksager m.v. men jeg vil da lige give et ord med på vejen mht. hjemmeside.
 
Hvis du vil sælge din startpakke via din hjemmeside, så bør du for din egen skyld få noget gjort ved den. Man kan ikke ligefrem påstå den vil fremme dit salg. Hvis de hjemmesider der skal indgå i startpakken er af samme "kvalitet" bør du måske overveje om det er det rigtige du gør.
 
Mht. 10 søgeord på Google, så forstår jeg ikke den sætning - det er jo ikke så svært at få 10 søgeord på side 564 men hvem kan bruge det til noget?
 
Tag det ikke ilde op, men tag det op til overvejelse.
 
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal Pernille jo forhåbentlig ikke kun leve af iværksætternes indledende øvelser

Forhåbentligt er produktet så godt, at de kommer tilbage når de skal have lavet noget nyt. Og så bliver det indledende jo suppleret med en pæn stor kundekreds, der alle ekspandere og bliver store på grund af det gore reklamearbejde, hun har gjort for dem!   ;-)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Ikke for at slukke den "hellige ild", som lystigt brænder i maven på alle iværksættere, men hvis jeg var dig, vil jeg lade være med at bruge al for meget krudt og energi på at lave gode tilbud til iværksættere.
 
Alle vi iværksættere er i sidste ende nogle rigtige fedterøve , som vender hver eneste øre mere end een gang - førend den bliver brugt - også kender vi altid en onkels fætters kusines nevø - eller en anden - som liiiige kan hjælpe med for eksempel visitkort, tryksager eller markedsføring.
 
Prismæssigt fejler dit tidspunkt ingenting, men jeg vil som andre også råde dig til at skærpe udtrykket på din egen hjemmeside (der er jo altid lettere at give feedback - end at modtage)
 
Det er altid let at sige - men prøv også at finde en anden målgruppe, hvor der er større chance for en god forretning. Der ligger for eksempel mange gode opgaver og venter i det offentlige i forbindelse med strukturomlægninger og nye regioner. Det kan være, at du også kan skabe et godt tilbude dér......

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)