Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startpakke til iværksættere

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

1.000 tak for alle jeres gode tilbagemeldinger. Jeg arbejder videre på sagen.
Ja, det er fuldstændigt rigtigt, at min egen hjemmeside skal redesignes, hvilket min samarbejdspartner er sat på. Den bliver først uploadet, når det færdige produkt er klar til lancering.
 
Nej, jeg skal ikke leve af udelukkende at sælge til iværksættere. Jeg har flere bolde i luften på een gang. "Startpakken" er blot eet produkt udaf en række produkter.
 
Dog rejser sig nu det næste spørgsmål:
Hvordan ville det så være bedst at markedsføre "startpakkerne"?  Jeg påtænker at tage kontakt til Erhvervscentre, men de har på nuværende tidspunkt allerede fået mange henvendelser fra reklamebureauer, som tilbyder det samme som jeg... dog til en væsentlig højere pris.
 
Bedste hilsner
Pernille
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 10:11:47 AM Forfatter: Freelancejournalisten

Hej Pernille

Ikke for at slukke den ''hellige ild'', som lystigt brænder i maven på alle iværksættere, men hvis jeg var dig, vil jeg lade være med at bruge al for meget krudt og energi på at lave gode tilbud til iværksættere.
Alle vi iværksættere er i sidste ende nogle rigtige fedterøve , som vender hver eneste øre mere end een gang - førend den bliver brugt - også kender vi altid en onkels fætters kusines nevø - eller en anden - som liiiige kan hjælpe med for eksempel visitkort, tryksager eller markedsføring.
Prismæssigt fejler dit tidspunkt ingenting, men jeg vil som andre også råde dig til at skærpe udtrykket på din egen hjemmeside (der er jo altid lettere at give feedback - end at modtage)
Det er altid let at sige - men prøv også at finde en anden målgruppe, hvor der er større chance for en god forretning. Der ligger for eksempel mange gode opgaver og venter i det offentlige i forbindelse med strukturomlægninger og nye regioner. Det kan være, at du også kan skabe et godt tilbude dér......

 
- Her er jeg så ikke enig. Hvis produktet er iorden (læs: rigtig godt), og prisen er acceptabel, som den er i dette tilfælde, kan det netop være yderst interessant for iværksættere. Jeg ville da personligt gerne betale 10 jern, for hele pakken, når det bliver aktuelt.
En attraktiv pris, et godt produkt og jeg har samlet det et sted (en kontakt, hvis der er problemer) Det er da nemt.
 
Til Tykkesfar: Jeg er desværre ikke din nye samarbejdspartner Men held og lykke med at finde en
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

 
Netop din pris er det afgørende for at DU SKAL gøre forsøget hos diverse konsulenter.
 
Netop os Amionér ser jeg som et godt tillæg for din forretning - for som der bliver nævnt tidliger så kan du sammen med de Aminoér der køber dit produkt få en fælles vækst.
 
Så bare klø på  ..... som der er nævnt ........ 1 kontakt i forbindelse med evt. problemer det er let .... men ozz 1 kontakt for gentryk eller stører oplag 1 kontakt for redesign af webside ........... bare let og meget overskuligt

Venligst

René Buch

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke lade sig gøre at lave alle disse ting i en acceptabel og brugbar kvalitet for 10.000 kroner plus moms.

Derfor er der to muligheder:

1)      Enten får kunden noget lort, bliver sur og kommer aldrig igen

Eller også

2)      Lægges der en masse gratisarbejde i produktet ud fra forhåbningen om, at kunderne skal have noget der er lidt anderledes (som man så kan tage kassen for) eller at kunderne bliver så tilfredse, at de senere vender tilbage med nye ordrer (som man så kan tage kassen for).

fficeffice" /> 

Hvilken af disse to strategier har du valgt, Pernille?

 

Uanset hvilken af de to strategier der er valgt, så er det vigtigt, at produktet bliver beskrevet i detaljer, så kunden ikke er i tvivl om, hvad der betales for.

Bliver kunden sur (strategi 1), skal man kunne henvise til beskrivelsen og sige: Du fik hvad vi har aftalt.

Ønsker kunden noget lidt anderledes (strategi 2), skal man kunne henvise til beskrivelsen og sige: Som du kan se, ligger dette krav ud over startpakken, derfor må du betale mere for det ekstra arbejde.

 

Pernille idé duer simpelthen ikke før den detaljerede beskrivelse af startpakken foreligger. Jeg vil derfor foreslå Pernille, at hun poster den detaljerede beskrivelse af produktet. Før da kan vi ikke komme med kvalificerede svar på Pernilles spørgsmål. Hvilket også fremgår af de svar, der allerede er kommet.

 

Det store problem med den detaljerede beskrivelse af produktet er at beskrive ”et logo”. Hvad er et logo? Hvordan kan man beskrive overfor kunden, hvilken kvalitet logo, man får? Er der tale om en logotype, hvor kundens navn er skrevet med en speciel skrift? Eller der

Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg synes, at jeg har beskrevet produktet godt her. Mit markedsføringsmateriale inkl. min egen hjemmeside er endnu ikke på plads, men der arbejdes dag og nat på at få udarbejdet et professionelt stykke markedsføringsmateriale, som I vil være de første som ser, når det ser dagens lys.
 
Helt specifikt så er det en professionel hjemmeside, designet, sat op med grafik og logo, af Danmarks førende hjemmeside leverandør, som har langt over 6.500 hjemmesider bag sig. Ikke just amatør agtigt vil jeg mene, ej heller af dårlig kvalitet. Men problemet ligger i, at der ikke er nogen her i Danmark som vil tage imod, når der står et for godt tilbud foran dem. Næh.. hvis jeg får tilbudt 100 kr. af en fremmed på Strøget, København, så må jeg hellere lade være med at tage imod, da der helt sikkert stikker noget under.
 
Min samarbejdspartner på hjemmesiderne leverer et professionelt stykke arbejde gratis. Det eneste der i forbindelse med hjemmesiden, skal betales for er WEB hotellet, lige præcis som alle andre skal. Jeg vil meget gerne sætte en liste af referencer her, men jeg er ikke klar over om det er acceptabelt?
 
Så jeg vælger strategi nr. 3 - Gøre en forskel og hjælpe andre på en professionel og sober måde, så vi alle kan få noget ud af det. Jeg vil langt hellere sælge et godt produkt til mange og tjene lidt, end sælge et SUPER godt produkt til få, og tjene kassen. Ja, jeg adskiller mig fra mængden og jeg tør godt sige det. Jeg har ikke nogen skjult dagsorden. Jeg har blot indrettet mit liv på en sådan måde, at det er muligt for mig, at gøre en forskel her i livet.
 
Med hensyn til tryksagerne er der ligeledes tale om professionelle løsninger, som holder. Ja, filosofien om at sælge meget til få penge er igen den gennemgående. Jeg vil langt hellere have mange gode små kunder, som er tilfredse end få store kunder, som er tilfredse. Den menneskelige kontakt i mit liv er det der gør, at jeg føler, at jeg er i live og gør en forskel.
 
Drop nu janteloven. Tro på mig. Lad mig bevise, at det kan lade sig gøre.  Da der har været så meget skriveri omkring prisniveauet, har jeg valgt at sænke det til kr. 9.750,-. Send mig en mail, mød mig IRL, se mig i øjnene, og hvis jeg lyver eller tager fejl, så indrømmer jeg det gerne.
 
Bedste hilsner
Pernille
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Hvor er det dejligt du har den skønne tro på dig selv - jeg er sikker på du med den tiltro til dig selv nok skal blive en god iværksætter såfremt du får styr på alt det der skat og moms
 
Keep on

Venligst

René Buch

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille, jeg synes du skal klø på,

prisen er overkommelig
 
Pakken er ment som en "opstarts" pakke og fungerer fint som sådan
 
Det er ikke alt arbejde man partout skal tjene 1000 kr i timen på bare fordi det er it.
 
Du vil aldrig få en vestjyde - opstarter - iværksætter til at slippe 20K i en startfase, den kan måske gå i KBH.

Med venlig hilsen
Kenneth Skou

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/24/2006 2:00:52 AM Forfatter: Goaften

Det kan ikke lade sig gøre at lave alle disse ting i en acceptabel og brugbar kvalitet for 10.000 kroner plus moms.

Derfor er der to muligheder:

1) Enten får kunden noget lort, bliver sur og kommer aldrig igen

Eller også

2) Lægges der en masse gratisarbejde i produktet ud fra forhåbningen om, at kunderne skal have noget der er lidt anderledes (som man så kan tage kassen for) eller at kunderne bliver så tilfredse, at de senere vender tilbage med nye ordrer (som man så kan tage kassen for).

fficeffice" />

Hvilken af disse to strategier har du valgt, Pernille?

 
 
Jeg synes at din kritik er overreageret.
 
Det er åbenbart meget længe siden du var nybagt iværksætter, eller også har du haft en opstart der har været meget forskellig fra mange af os andres. Jeg kan ihvertfald huske dengang jeg i opstarten solgte min tid/ydelser (primært i forbindelse med freelance sw-udvikling) til langt under markedspris bare for at komme igang, og få opbygget en referenceliste. Men det betød ikke at mine kunder fik en lavere kvalitet end dem jeg sælger til i dag. Jeg er bare blevet mere kræsen med opgaver, og kan i dag forlange den rigtige pris 
 
Den dag Pernille har en god lang liste over tilfredse kunder, så kan hun jo gå efter de større kunder og skrue prisen op. Men i opstarten synes jeg faktisk at det er OK at ofre sig lidt for at få opbygget referencelisten. Det virker ikke det mindste utroværdigt på mig.
 
Go for it, Pernille!
 
mvh Carsten
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
sjovt som nogle virkeligt hidser sig op ... jeg sidder og venter på at en råber "SKRUEBRÆKKER" af Pernille... come on guys

www.onapp.com

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Idéen er måske god nok, men udfra din egne hjemmeside at bedømme kunne jeg ikke forestille mig man kunne få en professionel designet hjemmeside? Den sælger i hvertfald intet.

Mvh,
Søren
Side 3 ud af 5 (47 indlæg)