Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startpakke til iværksættere

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare super Pernille - du skal sgu tro på det, uanset hvor mange som ytrer deres mening om, at det ikke er en realistisk pris for produktet - sådan var det jo også, da LIDL åbnede deres nye butikker.....

Dåsen med hakkede tomater eller mælken i kartonen behøver ikke at være ringere - bare fordi at den er billigere end konkurrenternes

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/24/2006 8:34:12 AM Forfatter: Ditlev sjovt som nogle virkeligt hidser sig op ... jeg sidder og venter på at en råber ''SKRUEBRÆKKER'' af Pernille... come on guys

 
Konkurrence, det er virkelig en grim ting for nogen
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

  Ditlev, jeg er nok en af dem som nogen ville mene burde råbe "skruebrækker", da Pernille bevæger sig ind på et område hvor MediaMouse opererer og navnligt med nogle priser som vi ikke vil kunne følge med på.

  Men jeg syntes hun har fat i noget - lidt ligesom jeg syntes Lasertryk også har fat i noget godt, på trods af at de presser priserne helt i bund. De udfylder simpelthen det hul der eller kan være, hvor den mindre iværksætter ikke har haft råd/mulighed for at få lavet en hjemmeside, logo og nogle tryksager. Hvorledes kvaliteten så er, når tingene bliver så billige, er måske også lidt underordnet for disse kunder, da alternativet ellers ville være at have ingenting eller noget de selv havde siddet sammen med fætter Anders og fedtet med.
 
  Hvis der sidder kunder derude, som er lidt ligeglad med kvaliteten - så længe det er billigt. Og det ved jeg at der gør - vi har en 2-3 stykker i telefonen om ugen, som prøver at presse os ned på et niveau hvor kun dem som har en kopimaskine stående kan følge med. Hvis Pernille kan formå at få fat i disse personer, så har hun formentenlig en god mulighed for at kunne tjene nogle penge. Men hvorvidt priserne hænger sammen med at det også kan give et overskud kan jeg så ikke vurdere.
 
Pernille: Hvis du en eller anden dag skulle have brug for at få trykt noget hvor der skal være vægt på kvaliteten, så skal du være velkommen til at kontakte mig i MediaMouse - Jeg vil ikke udelukke at vi eventuelt vil kunne finde nogle fornuftige priser, så du også kan tjene lidt på videresalget.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
 
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 2:00:52 AM
Forfatter: Goaften

Det kan ikke lade sig gøre at lave alle disse ting i en acceptabel og brugbar kvalitet for 10.000 kroner plus moms.




For pokker da - så hold da op med kun at se hullerne i osten!
Der er kommet utroligt mange oplæg på at det enten er noget juks, snyd, eller at det er direkte underskudsforretning.

Hvordan i alverden kan i vide det? Der bliver kastet påstande om alt muligt, uden nogen form for argumentation, og er lidt undrende over at se hvordan janteloven pludselig trives herinde.

Der er ingen tvivl om at vores firma ikke kan komme ned på den pris, men det betyder da ikke at andre ikke kan - det er alt sammen et bevist valg. Skiller man pakken fra hinanden, og bruger alle de billigste leverandører, kan det godt lade sige gøre. At det er billigt, betyder jo ikke at det er moget skrammel.
Vi tager da også fra tid til anden om at tage en kunde vi ikke kommer til at tjene på - typisk fordi der er mere i vente forude.

Så Pernille - held og lykke med det. Håber dit sats giver pote.

Når det så er sagt...
Jeg forstår den skepsis der er fra andre debattører, og her er det vigtigt at du træder i karakter, og får vist nogle referencer, eller eksempel på en løsning (evt fiktiv, indtil du har ''rigtige'' referencer). Forklar uddybende hva de forskellige komponenter består af, og fej skeptikkerne af banen. Og vil være helt ærlig med dig - den side du har nu er ganske enkelt ikke god nok. Den ligner ikke noget professionelt, og vil være meget svær at bruge som salgsargument. Men erindrer også at have læst tidligere at der er noget nyt på vej

At vælge primære målgruppe til at være iværksættere, er i selv selv et sats - sjældent en særlig kapitalstærk gruppe, og alt samman for 10000 ex moms kan heller ikke meget profit. Så der skal mange igennem hver måned.

Aflutningsvis glæder jeg mig til at se nogle eksempler, og håber at din pakkeløsning rammer en marked som mange oftest ikke overvejer når de laver et forretningskoncept.

Meld tilbage senere med hvordan det går når det er gået i luften.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pernille, synes det er flot du står ved dit koncept!

Min "kritik" omkring prisen gik på hvorfor du havde låst dig fast på 10.000. Nu siger du jo så at hjemmesiden får du gratis, hvilket jo ændrer en del.

Vil dog lige tilslutte mig Jesper (fra Mediamouse.dk) og spørge hvorfor du holder det hele i 2 farver? For mig at se, så bliver pakken ikke rigtig professionel før den barriere er væk.

Kan stadig ikke forstå din prissætning. Ville personligt hellere betale lidt mere fra starten og så få fleksibilitet erfterfølgende fremfor det omvendte. Men det er måske bare mig ??
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 9:20:42 AM Forfatter: Jesper Norbøll
 
Hvis der sidder kunder derude, som er lidt ligeglad med kvaliteten - så længe det er billigt. Og det ved jeg at der gør - vi har en 2-3 stykker i telefonen om ugen, som prøver at presse os ned på et niveau hvor kun dem som har en kopimaskine stående kan følge med.
 
 
Næste gang du får sådan en kunde i røret, henviser du bare til Pernille, og beder hende om et par flasker vin for formidlingen af kontakten
 
mvh Carsten
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
  Det var jo så også lige det som slog mine tanker Carsten...
 
Men det kommer bl.a. an på hvilket trykkeri hun benytter. Hvis der er et lavpris-trykkeri som benytter en Xerox laserprinter (f.eks. Docu. eller 7750), så har jeg intet problem med det. Så ved jeg også hvilken tryk-kvalitet der kommer ud af dyret og derved hvad det er jeg henviser kunden til. Men hvis det er noget af det mere tvivlsomme udstyr, som en del desværre har stående, så vil man kunne lave det lige så pænt på en hjemme-laserprinter - og hvorfor så henvise kunden til at få det lavet ude i byen...?
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg tror, det er ekstremt vigtigt, at du gør meget ud af at "afgrænse" dit tilbud.
Din fortjeneste pr. kunde bliver ikke voldsom - derfor er det meget vigtigt at du gør dig nogle tanker om, hvor mange korrekturgange, rettelser mv., der er med i prisen. Ellers risikerer du, at hele din fortjeneste ryger på, at du ikke kan gøre ordren færdig, fordi kunden lige skal have rettet ditten og datten.
I forhold til iværksættere som kunder skal du være meget opmærksom på, at de for 99,999 procents vedkommende ikke er professionelle købere af dine ydelser. Desuden er de ved eller har netop sat deres lille iværksætterdrøm i søen. Det betyder, at de bruger tid, tid og atter tid - vel at mærke din tid.
Så du skal være mega skarp og informere dine kunder meget grundigt om, at prisen kun omfatter en (muligvis to) korrekturgange.
Du bliver også nødt til at gøre et nummer ud af at forklare kunderne, hvad en korrekturgang er - ellers ender det med, at de i sidste øjeblik og efter en snak med fætter Bent bliver enig med sig selv om, at logoet i virkeligheden skulle have været helt anderledes, at visitkortene skal være lavet af plastic i stedet for 300 grams silk og at hjemmesiden skal have teksten stående i negativ.
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 11:33:50 AM Forfatter: Jesper Norbøll
  Men hvis det er noget af det mere tvivlsomme udstyr, som en del desværre har stående, så vil man kunne lave det lige så pænt på en hjemme-laserprinter - og hvorfor så henvise kunden til at få det lavet ude i byen...?
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion    jesper snabelA mediamouse.dk

 
hej
 
tja måske har kunden ikke tiden til at lave dette arbejde eller eget udstyr til dette - jeg ejer eks. ikke engang en printer, fordi jeg pt. ikke har brug for en af dem.
 
syntes da det ville være vildt flot af jer at henvise en kunde til Pernille, som i ikke selv ønsker grundet for lav pris forventning fra kundes side. Er helt sikker på hun godt vil gå ind i en dialog med jer omkring dette - kanden skal jo bare sige noget med jeg har fået dit nr af Media Mouse så skulle ref. være i orden.

Venligst

René Buch

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt at se hvordan det udvikler sig.

Ingen tvivl om Pernille har fat i den gode ende hvis hun kan tjene på det og samtidig lave en professionel løsning.

Men i hendes første indlæg kommer der kun sparsomme oplysninger, og da det nu er et iværksætterforum hvor hun beder om at få noget kritik, så får hun det også.
 
At nogle folk så går over grænsen er beklageligt, men det kan nu nok ikke undgåes i takt med at Amino bliver større og større, det ses også oftere at der kommer mindre relevante spørgsmål.
 
Pernille - Det er ikke imod Aminos regler at vise nogle referencer, så hvis du får lov af din samarbejdspartner, og ikke mindst tør vise det herinde, så synes jeg du skal gøre det.
 
Til sidst vil jeg ønske dig al held og lykke med projektet, og jeg håber du vender tilbage hertil og oplyser os andre når du går online med det hele.
Side 4 ud af 5 (47 indlæg)