Hej Pernille
Jeg tror, det er ekstremt vigtigt, at du gør meget ud af at "afgrænse" dit tilbud.
Din fortjeneste
pr. kunde bliver ikke voldsom - derfor er det meget vigtigt at du gør dig nogle tanker om, hvor mange korrekturgange, rettelser mv., der er med i prisen. Ellers risikerer du, at hele din fortjeneste ryger på, at du ikke kan gøre ordren færdig, fordi kunden lige skal have rettet ditten og datten.
I forhold til iværksættere som kunder skal du være meget opmærksom på, at de for 99,999 procents vedkommende ikke er professionelle købere af dine ydelser. Desuden er de ved eller har netop sat deres lille iværksætterdrøm i søen. Det betyder, at de bruger tid, tid og atter tid - vel at mærke din tid.
Så du skal være mega skarp og informere dine kunder meget grundigt om, at prisen kun omfatter en (muligvis to) korrekturgange.
Du bliver også nødt til at gøre et nummer ud af at forklare kunderne, hvad en korrekturgang er - ellers ender det med, at de i sidste øjeblik og efter en snak med fætter Bent bliver enig med sig selv om, at
logoet i virkeligheden skulle have været helt anderledes, at visitkortene skal være lavet af plastic i stedet for 300 grams silk og at hjemmesiden skal have teksten stående i negativ.