Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms (uden for EU)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Har forsøgt, at blive lidt klogere på importmoms, men er i tvivl om jeg har fanget det helt korrekt.

Når man importerer udenfor EU så tillægges der 25% til varen, og dette bogføres i momsregnskabet. Det betaler man så til Skat, men man betaler jo også salgsmomsen når man igen sælger varerne (inden for EU). Det betyder vel alt andet lige, at Skat "tjener dobbelt" på momsen?

Eller har jeg misforstået teknikken i denne form for momsberegninger?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

NMedia:
Eller har jeg misforstået teknikken i denne form for momsberegninger?
Ja - som registreret virksomhed registrerer du importmoms med samme beløb under salgmoms og købsmoms læs IMPORTMOMS 

VH John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er noget du helt har misforstået mht. moms så du burde nok læse lidt mere på lektien.  import momsen på 25 % betales ikke men modregnes i dit momsregskab.

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,


Den del havde jeg egentligt fanget, men fik formuleret mig lidt skidt.

Den vil jo så under alle omstændigheder være en udgift på lige fod med min salgsmoms? Så vidt jeg har forstået regnes den med i momsopgørelsen, og tillægges på samme måde som min salgsmoms så det bliver en udgift.

Lad os sige, at mit momsregnskab er gået i minus 10.000 kr. og jeg har importmoms for 20.000 kr det vil sige jeg skal betale 10.000 kr i moms?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

NMedia:

en del havde jeg egentligt fanget, men fik formuleret mig lidt skidt.

Den vil jo så under alle omstændigheder være en udgift på lige fod med min salgsmoms? Så vidt jeg har forstået regnes den med i momsopgørelsen, og tillægges på samme måde som min salgsmoms så det bliver en udgift.

Lad os sige, at mit momsregnskab er gået i minus 10.000 kr. og jeg har importmoms for 20.000 kr det vil sige jeg skal betale 10.000 kr i moms?

enten nåede du ikke at se mit svar eller gad ikke læse linket . dú er galt på den - importmoms koster ikke noget når det er til videresalg eller forbrug i virksomed - gå tilbage til linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Har skam læst det. Står bare med et momsregnskab som er gået i minus, herefter er moms af alle varekøb i udlandet (både varer og tjenesteydelser) blevet modregnet så det går i et plus, og jeg skal have penge op af lommen. Kan ikke få dette til, at hænge sammen med dit indlæg eller den artikel du linker til?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det forstår jeg ikke . Isoleret  du har som eksempel importeret for 1000 kr inkl fragt og importmoms udgør 250 kr som bogføres som importmoms under salgsmoms og helt samme beløb under købsmoms da du er registreret for moms - det burde vel give et stort rundt 0 og det fremgår klart af mit link, men dine spørgsmål kommer med så få minutters mellemrum at man kunne tvivle på du har nået at låse linket?

Hvad du har for andre problemer i momsregnskabet går ikke at gætte men du må kunne se dine importkøb gå i 0 og tage den derfra. Jeg går ud fra du bruger et økonomiprogram der regner for dig eller som minimum selv er 100% med på moms regnskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg vil give John ret :-) han beskriver dine spørgsmål i de først 6 linjer han har linket op.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tomoliver

Hvorfor svare du på et indlæg der er fra 2013 ??

Tilmeldt 21. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle kontrollere om du var blevet klogere ;-) ej den poppede op som det første på google da jeg søgte importsmoms udenfor EU :-)

Så ikke lige års tallet :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)