Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurder Ollie Bee's nye webdesign

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

N ej, det er måske det - du falder lige mellem to stole !

Lad mig lige vide når du har lavet om på stregerne, så kigger jeg igen.

Og i stedet for hjemmelavet, kunne du skrive håndlavet?!

Det er jo samlet efter dine idéer og det må gerne fremgå.

Mange hilsner

Mette

Hej Mette

Ja det er da altid rart at have en stol og stå på og have mulighed for at vinke ud til hele verden...

Mht. de sorte streger, har jeg nu prøvet at lege lidt med andre farver, også grå som jeg havde tidligere, men det fungere ikke - det bliver for ferskt det hele syntes jeg - desværre. Jeg ved godt at du nok gerne ville have set det, men forretningen er jo åben, og jeg ville kun have mulighed for at ændre i varelisten og bundlinjen, da topmenuen er lavet som grafik er den ikke bare lige til at ændre.

Nu har jeg prøvet at skrive håndlavet, men spørgsmålet er hvordan man får det vendt til noget virkelig godt, en fordel faktisk? For jeg syntes at kunne høre på både dine og Jakodan's indlæg, at fordi jeg selv har lavet det, rangere det ikke så højt....og det burde faktisk være det modsatte...hvis man altså er god til sit håndværk - og det er jeg Wink...jeg uddyber dette lidt mere til Jakodan.

Endnu en gang tak fordi du tog dig tid til at komme med lidt kommentarer.

 

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Hejsa,

Der er 3 grunde til at jeg ikke umiddelbart ville købe noget 

1. Det er flotte smykker, men passer ikke til min stil eller mangel på samme :-)

2. Jeg synes, prisniveauet er lidt for højt, i forhold til at det "bare" er hjemmelavede smykker, som man jo efterhånden kan købe mange steder..
Men jeg er som sagt heller ikke i din målgruppe normalt, så det kan godt tænkes dem i din målgruppe synes, prisen er fin nok..

3. Hvis jeg skulle handle hos dig, ville jeg straks tænke "Hvad med garantien" - Hvad nu hvis smykket går i stykker efter et par ganges brug, når det er hjemmelavet, vil jeg så få problemer i forhold til reklamation.. Hvis fx en halskæde hang fast i min sweater, går den så nemmere i stykker, eller er det lavet ordentligt..

og noget som nok ikke ville stopppe mig fra at handle, men alligevel..
Der findes ikke noget mere træls end hjemmesider, hvor man ikke kan bruge "tilbage-knappen", for at komme tilbage til siden man lige var på..
Jeg klikkede fx ind fra amino, ville så klikke tilbage for skrive og det kunne jeg ikke... og nu ville jeg lige se noget på siden, jeg glemte at kigge på, men jeg gider ikke gå der ind igen, for så skal jeg til at gå ind og finde denne tråd på amino igen bagefter, i stedet for bare at klikke tilbage.. Hmm ikke så godt forklaret, håber du forstår hvad jeg mener :-)

Hej Nina

1. Tak for de pæne ord...

2. Prisniveauet er faktisk for lavt, hvis man skulle lave beregningen i forhold til arbejdstimer og materialer. I forhold til mange andre smykker som du kan købe i div.forretninger er meget af Ollie Bee's ægte dvs. sterlingsølv og forgyldt sterlingsølv og jeg går og overvejer om det skal være vejen - kun at have ægte metaller eller evt. dele smykkerne op i uægte/bijouteri og ægte smykker??? 

3. Garantien hos Ollie Bee er som i alle andre forretninger og heldigvis er det få reklamationer vi har, men dem der kommer bliver ordnet uden et kny...og det har ikke altid noget med kvaliteten at gøre... - Hvordan skriver jeg kort og præcist, at der er lige så god garanti hos Ollie Bee som i alle andre forretninger?

Kvaliteten er i mange tilfælde bedre end i mange andre smykker du finder i div. forretninger - nu har jeg jo også designet og produceret for et andet større firma i Danmark, et firma som også importere smykker - ligesom mange andre firmaer og den kvalitet kan ikke stå mål med det håndlavede...jeg havde faktisk designet en produktion der skulle ud til Indien og produceres og jeg var meget bekymret for kvaliteten af det håndarbejde der dér ville blive udført - for det er jo også håndlavet...som meget af det du ellers finder i butikkerne...og en arbejdsløn i Kina eller Indien er altså noget mindre end i Danmark.

Der findes gode velrenomerede firmaer i Danmark som også laver håndlavede smykker, men de er alle af sterlingsølv (fg sterlingsølv) og firmaerne har eksisteret i mange år, de har flere ansatte...deres priser er højere, men jeg er sikker på at ingen der køber de smykker vil tænke...hmmm...det er jo hjemmelavet...hvordan får jeg den vendt????

Jeg ville faktisk ønske at det var muligt at betale en lønmodtager i Danmark for at producere Ollie Bee's smykker...men det er det desværre ikke...

Så nogle gode idéer til hvordan man får det vendt til noget positivt at Ollie Bee's smykker er håndlavede ???

4. Mht. brug af tilbageknappen...tror jeg du mener væk fra Ollie Bee's shop...og hvorfor det ikke virker, ved jeg desværre ikke og tror ikke det er noget jeg kan ændre på..beklager...men det kan jo have fordele at folk ikke kan komme væk fra butikken...lidt lige som Fakta...reklamerne...

Tusind tak fordi du tog dig tid til at kigge på Ollie Bee - jeg håber ikke mit svar er alt for forvirrende...jeg bliver forstyrret indimellem...og så kan det være svært at skrive videre...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg tænker på ordene: håndlavede smykker, tænker jeg, at der er en der har været i en hobbybiks og købe lidt tingeltangel ..
Måske det ville hjælpe, hvis man på en eller ander måde kunne se, at det var ÆGTE OLLIE BEE smykker.. fx hvis der var vedlagt et garantibevis, et ægthedsbevis eller hvis man på en eller anden måde kunne kende smykkerne..

Fx ved man altid, når man ser en friis og co taske, at den er ægte, fordi de har det der spydspids-agtige vedhæng.. Kunne du måske lave et eller andet som altid sad i ollie bee smykker, fx en speciel lås, en perle eller lign man ikke kan købe hvor som helst..
Et eller andet som ville gøre, at man kunne se, det ikke bare var hobbysmykker, men ægte dansk design- dit design..
Det kunne fx være en lille bitte blomst der hang i låsen, som den der er øverst på din hjemmeside, i fx sølv eller guldbelagt

Jeg tvivler ikke på at garantien er lige så god som andre steder, men det var nok alligevel noget jeg ville være bekymret for ved et køb, hvis jeg havde fundet din side på fx google.. Ísær fordi det er en netshop, kan man blive usikker på, hvordan man ville stå i det tilfælde. Ellers kunne det måske hjælpe med et par tilfredse udtalelser fra kunder på din hjemmeside.. -eller hvis dine smykker fx også blev solgt igennem en forretning, så man ville vide, at denne forretning også stod inde for varen..
Ellers skulle du skrive det, du skriver til mig - vi har meget få reklamationer, men dem vi har bliver ordnet uden et kny..

Du kunne jo evt lade være med at skrive håndlavede smykker og i stedet skrive dansk producerede, unikke designer smykker eller skrive "made-by-hand", selv om det har samme betydning.. for mig er det egentligt bare ordet Håndlavet der giver betænkninger, men det kan også være jeg bare er lidt mærkelig hvad det angår :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

PS.. Du er en køn pige og det er godt billede af dig på din hjemmeside - men det ligner lidt et billede taget med et webcam og det ser ikke så professionelt ud.. Du kunne evt få taget et lidt mere portræt-agtigt billede og skrive lidt mere på siden om Designeren Camilla

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Jeg har desværre kun et kort øjeblik, så jeg vender tilbage senere med yderligere kommentarer på dine indlæg, var bare lige nød til at skrive at alle Ollie Bee's smykker hvor det er muligt har en tag af sterlingsølv (fg. sterlingsølv) med firmanavnet - og jeg fjerner håndlavet igen på websitet, jeg syntes heller ikke selv det virker.

Men jeg vender tilbage...senere.

Tak for nu

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla - ud fra mit lille visit i din shop, så synes jeg egentlig smykkerne ser ganske fine ud. I forhold til så mange andre "hjemmelavede" smykker, så synes jeg faktisk de hæver sig langt over gennemsnittet. Du er som det er nævnt placeret mellem to stole, for du har ikke et kendt navn endnu. Mette, som har kommenteret din shop og dine smykker er lidt miljøskadet tror jeg Wink Hun er nemlig selv ved at sætte en shop op, der skal handle med danske designer smykker. (Jeg venter stadig spændt, Mette). Jeg ved ikke, om der findes en definition af design, men egentlig er det vel også design, når du tager forskellige materialer og sætter sammen i forskellige former/udformninger. Jeg har da ihvert fald hørt om designere/kunstnere, der har dekoreret forskellige præfabrikerede "ting" og så kaldt det for design.

Nå, men det jeg egentlig ville frem til var, at du måske kunne kalde det for "Danish Handcraft". På engelsk får det måske lige den lille drejning, der hæver det over gennemsnittet - hvilket jeg som sagt synes det også ser ud til at være.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Danish Handcraft lyder rigtig godt synes jeg :)

Jeg fandt lige denne tekst:

http://ebst.dk/publikationer/rapporter/designdk/dkdesign/html//kap01.htm

i afsnit 1.2 skriver de lidt om hvad design er, så tæt man kan komme i erhvervsmæssig forstand.

Men i virkeligheden kommer nettets definition nok tættest på: the act of working out the form of something - og hvis vi skal følge den til kanten, så er det at samle flere dele til en ny form også design :)

På erhvervslinket diskuteres også emnet uddannelse kort, nemlig at flere siger at man skal være uddannet designer for at lave design, men der er masser der er anerkendt for design uden at de har en uddannelse.

Ikke engang Dansk Design Center har en definition på deres side.

Så måske er det bare folk der er indenfor dansk design du skræmmer ved at kalde dine smykker dansk design - og de er måske slet ikke potentielle kunder.

Jeg vil sige at for at et smykke er designet, er det lavet fra bunden - du har selv fundet på alle delenes udformning. Men der er som sagt ingen officiel definition :)

Mette

@Henrik: I virkeligheden har jeg lavet shoppen, jeg tør bare ikke vise den frem på grund af forventninger =P
(Just kidding)

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
-Farverne representere slet ikke følelserne der er forbundet med dit produkt. Smykker er delekate, elegante, og simple. Behold den hvide farve, og cream farven, og slip af med de mørke toner. 

-Din højre kollone er der ikke særlig meget brug for. Lav indkøbsvognen i venstre siden (bunden) og brug den ekstra plads til at simplificere siden.

-Fremhæv jeres gratis levering (IKKE i rød skrift, eller ligende manér)

-Få fat i et logo 

 Jeg ved det er svært når man kører med en Dandomain webshop løsning, men problemet ligget for det meste i designet. Det ser ikke rigtig seriøst ud, og derfor er det nemt at hoppe videre til en flottere smykke e-Shop (selvom produktet ikke nødvendigvis er bedere). Internettet giver kunden den ultimative magt i forbruger-udbyder forholdet, og det er op til udbyderen at gøre brugeroplevelsen så flot, nem, og overskuelig som muligt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Hej Jeg vil foreslå at gøre noget mere ud af fotografierne. Dine fotos yder slet ikke smykkerne retfærdighed. Det er ærgerligt at de er lagt på et bord med en hæklet lysedug. Det forstyrrer meget og fjerner øjet fokus væk fra smykkerne. Lyset og hvidbalancen er meget forskellig fra det ene billede til det andet hvilket du bør undgå. Flash lys og slagskygger har samme uheldige indvirkning på billedet. 

Du har fotograferet mange af smykkerne med en meget snæver dybteskarphed, 1 cm eller så - det ligner næsten makro foto - det kan være meget effektfuld, men så skal du have en meget klar ide med at gøre det, og fokus skal være helt præcis. Som eksempel er der denne http://www.olliebee.dk/shop/white-blossom-fingerring-575p.html hvor fokus meget tydeligt ligger en ½ cm foran smykket (billedet taget fra siden).

Du skal kigge på et lystelt med indirekte lys og, til nogle af billederne, fx en mælkehvid plexiglasplade som bund og indirekte lys nedefra - det er ikke nødvendigvis dyrt. Og resultatet kan blive helt ustyrligt flot - det fortjener dine smykker.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er ked af at jeg først får svaret jer nu, men her har været temmelig travlt, og jeg ville desuden gerne lige tænke over alle de input der er kommet.

Til Nina:

Som jeg hurtigt skrev, er der tags på alle smykker hvor det er muligt, hvor på der står Ollie Bee - bør jeg reklamere/skrive dette på forsiden?

Mht. til mit billede under profilen - så tak for dine pæne ord om mit udseende, jeg er desværre ikke særlig begejstret for at blive fotograferet og synes sjællendt at billederne bliver gode...men vi har faktisk længe talt om at der skulle tages et nyt billede, så det må vi hellere få gjort og så håber jeg vi kan gøre det bedre....

Jeg er meget itvivl om hvor meget eller hvor lidt der skal skrives om mig, jeg synes det er svært, idet det meget nemt bliver lidt "hobby" agtigt...hvor personligt bør man skrive? Og jeg synes ikke jeg er god til at skrive den slags...om mig selv...den er altså lidt svær...

___________

Hej Henrik R

Tak for dine pæne ord om smykkerne, jeg får også rigtig god respons fra mine kunder og jeg vil sige at jeg har en del tilbagevendende kunder, som forbliver trofaste - og det er jo positivt.

Med hensyn til brug af ordet design - ser jeg helt klart mine smykker som designsmykker - jeg laver også meget mere specielle smykker, men de er ofte også meget dyrere og det er altså ikke det man sælger mest af når man er "ukendt". Og planen er også at designe de enkelte smykkedele selv. Men på det punkt har jeg været nød til at være købmand og tænke på at få gang i noget salg, før jeg folder mig rigtig ud Wink Ikke dermed sagt at jeg ikke står inde for de smykker jeg har i webshoppen, for det gør jeg 100%, men jeg håber du forstår hvad jeg mener?! Der er jo noget økonomi i dette...

Jeg overvejer at skrive "Danish handcraft", og jeg vil rigtig gerne høre I andres mening om dette? Jeg er desværre bare ikke særlig begejstret for at man bruger engelske ord, når alt andet er på dansk...synes det nemt bliver lidt "poppet"

Men endnu engang tusind tak for dine rigtige pæne ord om mine smykker

_____________

Kære Mette

Tak for din søgning på definitionen af ordet design....og ja jeg mener godt man kan være designer uden at have en lovformelig uddannelse...

_____________

Hej ViktorMark

Den er svær, Mette har også været inde på at det sorte skal væk, jeg har prøvet med en grå, men det blev for udvisket og det er faktisk årsagen til at jeg har valgt at bruge den sorte...for at få lidt mere kant...og kontrast...Men jeg er lidt itvivl om du også mener den brune farve i siderne?

Jeg synes det er meget svært, hvordan jeg skal gøre det...måske skulle jeg overveje at lave det forfra...så jeg ikke er låst af det jeg allerede har lavet...men det tager jo tid og den er ikke lige min ven...for tiden...

Ved at fjerne den højre side og have alt i venstre, kommer vi væk fra det der var min hensigt i sin tid, nemlig at butikken skulle kunne være i ét skærmbillede, uden nødvendighed for at scrolle, undtagen på varelisterne. Nogle af de positive kommentarer jeg får fra kunder, er faktisk at min side er meget overskuelig og lige til at gå til.

Har du en god idé til hvordan vi fremhæver gratis levering, mere end den er i dag? og uden at det blive med rød skrift...

Logo bør jeg snart have, er jeg godt klar over, men jeg har gerne ville være helt sikker på hvilken form, farve og design jeg ønskede på web'en før jeg brugte penge på logo, men er et logo et must for at det ser profesionelt ud?

_______________

Hej Kjeld

Du lyder til at have god forstand på det at fotografere. Det er bevidst at jeg bruger det blondeunderlag til smykkerne som jeg gør, det er for at give smykkerne stemning, jeg er dog fuldstændig enig med dig i at lys og hvidbalance ikke bør være forskellig på smykkerne, og det er med i fremtidige investeringer at købe lystelt og blits'er...

Jeg bruger et Nikon spejlrefleks digitalkamera og har bevidst købt en speciel linse, så billederne kan tages rigtigt tæt på. Så det er et helt bevidst valg, men jeg er desværre ikke en proff. fotograf, men jeg skal være mere opmærksom på at fokus ligger korrekt.

Jeg ved også at mine sølvsmykker, slet ikke kommer til deres ret på den baggrund jeg bruger i dag og har til dem overvejet en anden, og så lægge dem i en seperat kategori. f.eks. sølvsmykker.

Men jeg synes din idé med plexiglas og lys nedefra, lyder rigtig spændende. Ville både sølv og forgyldt smykker blive vist godt på denne måde. Kan du fortælle mig noget mere, hvor køber jeg den slags udstyr, hvor meget koster det? og hvordan finder jeg ud af hvordan det bruges? Har du et eksempel hvor det er brugt, så jeg kan se effekten?

Tusind tak til jer alle for jeres input, jeg er ked af at der gik lidt tid før jeg fik svaret og håber ikke mit svar til alle på en gang er for uoverskueligt.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)