Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurder Ollie Bee's nye webdesign

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Sagt på en anden måde. Dine smykker er udtryk for kunst, eller et kunstnerisk håndværk. Derfor må dine billeder ikke blot være registreringer af af dit arbejde. Betragt dine billeder som kunstværker i sig selv. For at være det, skal de være seerværdige - for andre end dig selv!

Seerværdige billeder er kendetegnet af at de er interessante for alle - ikke kun dem der er på billedet eller deres familie. Motivet er ikke så afgørende, om der er protrætter eller produkfotos af smykker. Det handler om at billedet skal berøre os, tale til vore følelser og ikke blot vores hjerne. Der skal være noget stemning i billedet, som du siger.

Der er ingen tvivl om at smykker er svære at fotografere bl.a. fordi de har en blank overflade og ofte er runde. Til gengæld er de små, tænk på hvis det var biler, og det udstyr der skal til skal også bare være småt.

Det er grunden til at du kun bør bruge et defust indirekte lys. Du kan ikke bruge blitz og slet ikke indbygget blitz, hvis dit kamera har det, til den type motiver. På den anden side er det fuldt ud muligt at lave flotte billeder med det du har. Det behøver endda slet ikke at koste noget!

Du skal have et stativ - hvis du ikke har det er der ingen vej uden om et godt stativ (800,- / 1000,-) Det kan ikke undværes.

Du sætter kamera på stativet, stiller det på blændeprioritet (så regner kameraet selv tiden ud) Jeg kan ikke huske hvad det hedder på et Nikon, men på mit er det Av.

(Du kan selv eksperimentere med hvad blænden skal stå på. Tænk på blændetallene som brøker, så er de lettere at forstå - jo mindre blændetal, jo større åbning/lys = hurtigere tid og kort/snæver dybde skarphed. Omvendt, jo større blændetal, jo mindre åbning/lys = langsom tid og lang/vid dybde skarphed.)

Dit objektiv er uden tvivl bedst i midten, dvs. 5,6 - 11 (skal ikke opfattes alt for bastant) og hvis det er et zoom objektiv skal du ikke køre det helt ud til ydergrænserne.

Find et lyst sted uden direkte lys (kunne fx være en overdækket terrasse med et hvidt lagen hængt op under taget) og så prøv dig frem med forskelligt underlag til smykkerne.

Tag 1000 billeder! - det koster dig ikke en krone - og opdag at det er dig der bestemmer og ikke kameraet. Du har 100% kontrol med det kamera, den bedste måde at lære det at kende er ved at øve sig, finde ud af hvad der gør forskellen.

Bedøm - LÆR at bedømme - billederne. Vær kritisk. Kig billeder - alle mulige billeder og læg mærke til fejlene - læg så mærke til billederne i fx modeblade, hvad er det de har gjort og aflur kunsten. Du vil opdage at du begynder at se billeder med andre øjne og kan se hvor lidt der skulle have været ændret så billedet blev meget bedre.

Her er et site der måske kan være interessant: http://www.tabletopstudio.com/documents/jewelry_photography.htm

Dette faldt jeg bare lige over som måske kunne inspirere til en lidt anderledes opstilling: http://hans-nyberg.dk/hnf/gallery3/g7.html

Her kan udstyret findes til rimelige penge når du bliver træt af lagnet: http://www.obt.dk/lysbord.htm

 

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Camilla,

Det er ikke at den ikke bør være overskuelig. Jeg ville også have shopping cart'en på forsiden, det er mere benyttelsen af plads jeg tænker på.

Det virker fra dine indlæg som om du VIRKELIG gerne vil gøre noget ved shoppen, men jeg finder dig en anelese tilbageholdende omrking det nye. Jeg tror det ville gavne siden mest hvis du tillod dig selv at kigge på det med helt nye øjne.
Det er ikke at jeg vil bestemme, jeg vil bare hjælpe. Tag et kig på denne her side fra en anden tråd, og se hvor enkel og flot en side kan være når man skærer ned på farver og skruer op for det simple.
http://www.nordicbeads.com/

-Victor 

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor

I går besluttede jeg mig også til at kigge på shoppen med nye øjne...næsten...for jeg besluttede mig til at arbejde på en helt ny shop, fra bunden. Da jeg på den måde kunne starte lidt på en frisk og samtidig ikke risikerede at genere mine kunder imens de handlede. Senere kan jeg blot få konverteret data over i den nye shop.

Når jeg har fået lavet lidt på den, lægger jeg et link op, så I kan se og kommentere den.

Jeg var inde og kigge på linket http://nordicbeads.com/ den er flot og enkel, men nok lige for enkel til min smag, men jeg er med på hvad du mener.

Jeg vender tilbage.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swingcar

Tak for dine gode råd og links omkring fotografering, jeg har skrevet til www.obt.dk om de vil komme med et forslag til udstyr til mig, så jeg er spændt på hvad de kommer op med. Jeg har dog ikke kunne finde noget omkring plexiglas??? eller er det bare mig der har misforstået noget? er det en akrylplade, ligesom de bruger på http://www.tabletopstudio.com/documents/jewelry_photography.htm du mener? så det får en form for spejleffekt?

Jeg har brug for noget der er nemt og hurtigt at gå til, udstyr jeg kan lade stå fremme i værkstedet, og have mulighed for at fotografere ligegyldigt hvad vejret siger.

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Det er fint at du ser på din shop med nye øjne, men husk nu på at der er mange ting på din shop som er rigtig fine. Og selv om detaljerne skal være i orden, skal man passe på ikke at lade sig slå ud af at ikke alt spiller som det skal første gang - man skal blot nå så langt at man har en god fornemmelse for resultatet og så få det publiceret, ellers risikere du at køre i ring og kæle for meget for detaljen (tro mig - been there done that). Der skal jo også være plads til forbedringer :-)

Hvis du alligevel beslutter dig for at holde fast i det du allerede har jeg set lidt på de farver som du slås lidt med og har fået mange kommentarer på. Jeg været inde på Colorblender.com, hvor jeg har taget den gule farve i dit banner som grundfarve.Håber det giver lidt inspiration til dit fremtidige arbejde.

Keep up the good work. 

René Lund Espensen, AROS IT partner
Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)