Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har vi brug for apv / arbejdspladsvurdering?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst i Politiken (EU vil indføre forskellige regler i små og mellemstore virksomheder), at EU vil indføre forskellige regler i små og mellemstore virksomheder.
Fx reglerne skal helt væk for mikrovirksomheder med under 10 ansatte, så de for eksempel ikke skal lave apv’er, som er vurderinger af arbejdsmiljøet på en arbejdsplads, og reglerne skal lempes for virksomheder med mindre end 250 ansatte.

Her i Tyrkiet, virksomhederne skal indføre ”apv / vurderinger af arbejdsmiljøet”.
Vi skal standardisere og indføre sammen regler som gælder for EU.

Det er meget, meget morsomt. Jeg sidder i Tyrkiet og driver et firma, men jeg elsker også dan danske kultur, dan danske arbejdsmoral og Den Danske kvalitetsmodel.

Måske driver du et firma og du føler presset af apv, men det er utrolig vigtigt for mig.
Vi får mere ud af det her i Tyrkiet, fordi folk kan se, at vi arbejder mere professionelle.   

Et billede siger mere end tusind ord. Idea

Foran et Fem stjernet hoteller. Crying

En byggeplads 

Så er de færdige. 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan spørge folk hvor meget de har forstået, men jeg kan ikke teste det.
Jeg kan spørge folk hvor meget de har forstået, men jeg kan ikke teste det.
Måske skal vi arbejde for at forstå hinanden og vores muligheder i verden.

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Jeg kan spørge folk hvor meget de har forstået, men jeg kan ikke teste det.
Jeg kan spørge folk hvor meget de har forstået, men jeg kan ikke teste det.

- nej, men svaret er, at jeg ikke har forstået ret meget Wink

Du spørger i din overskrift, hvorfor vi har brug for apv og i vores virksomhed er svaret: For arbejdstilsynets skyld! APV er bare endnu en stressfaktor og den bidrager ikke med noget som helst positivt her hos os.

Vores problemer på arbejdspladsen løser vi i fællesskab. Løbende og hen ad vejen. Den medarbejder, der kommer med en god ide til løsning af et problem, får (næsten) ubegrænset råderet til at udforme en løsning. Arbejdet udføres i fællesskab.

De problemer, der stadig er tilbage, ligger som oftest udenfor vores egen arbejdsplads og skal løses i samarbejde med andre aktører/samarbejdspartnere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Vores problemer på arbejdspladsen løser vi i fællesskab. Løbende og hen ad vejen. Den medarbejder, der kommer med en god ide til løsning af et problem, får (næsten) ubegrænset råderet til at udforme en løsning. Arbejdet udføres i fællesskab.

De problemer, der stadig er tilbage, ligger som oftest udenfor vores egen arbejdsplads og skal løses i samarbejde med andre aktører/samarbejdspartnere.

Hej Birte

Tak for svaret.
Jeg er delvis enig.
Fællesskabet med andre er meget vigtigt, men du har brug for faglige kompetencer.

Forskellige samfund sætter pris på forskellige evner, EU består i dag af 28 medlemslande.
Jeg vil gerne se, hvordan vi kan samarbejde og løse forskellige problemer i fællesskab med forskellige nationaliteter ude på arbejdspladserne – uden regulering. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bente Sorgenfre, formand for FTF ramte plat

”Det er grundlæggende forkert, at nogle medarbejdere ikke er beskyttet af arbejdsmiljøregler, fordi de arbejder i en mindre virksomhed, mens andre er beskyttet af et regelsæt. Det er ikke mindre farligt at arbejde for en lille virksomhed end en stor.”

Godmorgen små og mellemstore danske virksomheder, er I ikke mere professionelle end andre virksomheder i andre EU lande? 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe jep de er spild af tid.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Hehe jep de er spild af tid.

Formoder at du ikke har ansatte?

APV kan føles som spild af tid, både for arbejdsgiver og de ansatte. Jeg tror nu på, at det er meget fornuftigt at gennemgå div. sikkerhedsforanstaltninger en gang i mellem, så ALLE er klar over hvorfor de skal gøre visse ting på en bestemt måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
APV kan føles som spild af tid, både for arbejdsgiver og de ansatte.

Fru Hartmann:
ALLE er klar over hvorfor de skal gøre visse ting på en bestemt måde.

Dine meninger kan være meget subjektive, fordi de er baseret på, hvad du føler ved tingene.

Fra en teenager

”Hvad er en typisk teenager?

Min psykologilærer beskrev det meget godt.

Du er teenager, når du kan tude over ingenting, være i kulkælderen og to minutter efter, så er du MEGET overglad. 

Jeg husker det som en periode, hvor INGEN skulle bestemme over mig, så blev jeg godt og grundig sur på vedkommende.. Jeg synes, at de regler mine forældre kom med, de var urimelige. Ingen andre havde de regler(den gode klassiske), og de regler kunne rende mig et hvis sted, jeg var bare bedrevidende end dem osv.”

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Enten er jeg begyndt at ryge hash uden at vide det, eller også fatter jeg bare ikke en meter af denne tråd? xD

APV er opfundet som et beskæftigelsesinitiativ hos Arbejdstilsynet.
Af personlig erfaring kan jeg sige, at ud fra den vinkel, har det været en stor success. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet jeg takker den fine stjerne for mit forrige indlæg, så vil jeg høre om vedkommende er "mand" nok til at fortælle hvorfor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)