Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Amino's ;)

 

Jeg er ved at finde leverandører til den butik jeg har planer om at åbne i de tidlige måneder, 08'.

Og i den forbindelse fandt jeg en rigtig god én, fra USA, de havde en masse jeg kunne bruge. Men så da jeg ville bestille en prøve, stødte jeg ind i det problem, at de ikke sendte ti landet end "the US". Dette irriterede mig virkeligt, og siden har jeg ledt videre efter andre leverandører, men har ingen fundet lige så god som denne.

Så mit spørgsmål er:

Hvis jeg har en onkel der er på ferie i USA og han køber mine varer hos leverandørerne, også får dem sendt hjem til mig, er det så lovligt at jeg betaler ham for dem, uden han er oprettet som virksomhed, eller noget?

Og lige et andte spørgsmål:
Ligesom jeg kan trække min computer og lign ind i virksomheden ved start, som en salgs egenkapital, kan jeg også trække varer ind? Altså, hvis jeg køber nogle varer inden jeg momsregistrerer mig, er det så lovligt at sælge dem?

Og hvis der evt. er nogle der har en link på en god leverandør til herre-tøj, sportstøj, accesiories eller lign., er jeg meget interesseret.

 

På for hand tak,

Jonas Holm 

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne hjælpe - vil det være rart at høre lidt mere om hvad det er for produkter (ikke bare accessories, tøj ect), har du en hjemmeside adresse, link til den US side du omtaler ?

Hilsen, Claus Ovesen
Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke se nogle problemer i at en person lægger penge ud for dig ved køb af varer. Den butik du fandt i USA, må du kontakte igen for at komme i forbindelse med deres leverandør, så du kan få en aftale med dem. Dog lyder det som om der er andre udenfor USA der har rettighederne til salget.

Ja, du må gerne afholde nogle opstartsomkostninger før du opstarter din virksomhed. Dem kan du trække fra når du kommer igang, bare der ikke går for lang tid (6-7 måneder).

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange amerikanske firmaer, der producerer/forhandler varer indenfor fødevarestyrelsens område, har valgt ikke at eksportere til EU idet der er sat så mange forhindringer op. Måske er du rendt ind i sådan en.

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Ovesen: Tak for dit svar. Lige hvad det er for nogle produkter jeg spørger om i det med importen fra USA, er det da forholdvist irrelevant, hvilke der er tale om? Men hvis du hentyder til mit sidste spørgsmål/efterspørgsel, så er det klart - der mangler lidt information. Her kommer den så, jeg søger leverandør, af:

 

Tanktops; billige, nobrand, evt. mulighed for at jeg kan få mit tryk og mærke på/i.
Fodbold-shorts lignende ...shorts; billige, nobrand, evt. mulighed for at jeg kan få mit tryk og mærke på/i.

Tætsiddende t-sirts med normal/rund hals; billige, nobrand, evt. mulighed for at jeg kan få mit tryk og mærke på/i.

Tætsiddende V-neck t-shirts; billige, her skal der være mulighed for jeg kan få mit eget tryk på og mærke i.

Og hvis du evt. har en virksomhed eller kender en, der handler med lignende varer, er jeg meget intersseret i at høre fra dig.

 

mads624: også, tak for svaret. Jeg tror ikke rigtigt de har lyst til at oplyse om deres leverandør, deværre. Mht. det med om en udne for USA har rettighederne til salget, så ER dette tilfældet - dog bare kun med nogle af de mærker de fører, og derfor har de valgt ikke sende til andet end "The US" Det irriterende er bare at lige de varer jeg ville købe, IKKE var på listen over de varer der var "skyld" i dette. Så de varer jeg vil have, kunne lovmæssigt sagtens sælges til mig, også som dansker og EU'er.

Det lyder godt, er dette også tilfældet selvom det er varer - ting jeg vil sælge videre og ikke inventar, og lign?

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så snart du begynder at sælge din varer skal du registreres.

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er jeg skam klar over. Jeg har også kun intentioner om at købe dem inden ;)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Du kan godt købe varer af en privatperson og sælge dem videre. Du skal bare være opmærksom på at du ikke har betalt moms af de varer og derfor ikke kan trække moms fra i dit regnskab.

Du kan godt sælge varer som du har købt inden du blev virksomhedsregistreret (men du kan ikke trække en evt. moms fra på de varer du har skudt i virksomheden).

SKAT holder nogle gratis informationsmøder for nystartede virksomheder. Her vil du få svar på alle dine spørgsmål som dem du stiller her. Jeg har lige været til et møde i Århus og det var ganske enkelt fremragende.

Du skal i øvrigt være opmærksom på at det ikke er ret let at importere textil fra USA. Jeg er blevet anbefalet at køre det gennem et speditørfirma for at sikre korrekt toldbehandling. Jeg har valgt at starte med at købe mine varer indenfor EU af samme grund.

 

Hilsen Louise

 

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det du gør er at kontakte den amerikanske ambassade i København - De kan assistere med kontakt til den pågældende virksomhed. Alle amerikanske virksomheder er som alle andre virksomheder interesseret i at eksportere. Typisk er de enddog meget uvidende om de krav der stilles og de er faktisk nærved ikke eksisterende.

Alternativt kan du oprette et skuffeselskab i USA. Det er fuldt lovligt og du kan rent faktisk spare nogle penge ved det i forbindelse med fragt.

 

De bedste hilsner

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forhandler selv fødevarer fra bl.a. USA og der findes altså ingen restriktioner overhovedet! Det er en myte der tlsyneladende er svær at aflive. Men hvis du kan poste et eneste link til en handelsrestriktion så sender jeg til gengæld en bajer! :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)