Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny vinde - ny selskabsform IVS (Iværksætterselskab)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Fra  SKALBERG SELSKABER ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en ganske kort update i forhold til mange tidligere og at den næsten siger at IVS har alle ApS fordele (kan godt læse med hensyn til hæftelse men ser ikke bagdele nævnt)

Jeg vil anbefale også lige at læse denne om IVS LINK som har links nederst til Jacob Tøjner advokat fra Dit Selskab som jeg synes giver bred dækning også

Jeg tror IVS vil fungere for mange, men vil stærkt advare mod at nogen mener det hermed bare er afløseren for personlig virksomhed eller ApS (og jeg påstår ikke det er det du skriver Kristina - jeg vil bare nuancere det med bagrund i de mange mange tråde der har været om det herinde)

Skal jeg være ærlig - mener jeg loven om IVS er noget halvskidt, men det betyder ikke, at IVS ikke for nogen kan vise sig bedste løsning

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Fra  SKALBERG SELSKABER ApS Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Tak for dit gode input! Mener ikke at det er en decideret afløser, men mere en selskabsform, der kan tjene de iværksættere, der ønsker, at starte op i et mindre regi og så at sige lader selskabet "vokse med opgaven". Er enig med dig i det ikke er en afløser, men mere end forløber for ApS-formen.

For den del mindre virksomheder og brancher, der ikke fordrer den støre investering i opstart, kan det være en god løsning at starte op med. Signalværdien ved at være i IVS-selskab kan også spille negativt ind, men igen henset til hvilken branche man opererer i.

Det er klart at kreditgivere som banker, leasingselskaber og en række leverandører vil se skævt til IVS-formen. Men udfordringen heri, er allerede tilstede i form af at mange banke allerede stiller krav om kautionsforligtelse for ApS i forvejen.

Ud fra de rigtig mange henvendelser jeg får, fornemmer jeg, som nævnt, at det er meget branchebestemt, hvorvidt selskabsformen har sin berettigelse.

Jeg finder også Tøjners information rigtig god og har tillige set mange andre gode informative artikler om emnet.

MVH

Kristina Skalberg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)