Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg det rette papir?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt noget papir der hed: CANON PAPPER HIGHGRADE A4 100G, 500 ARK

Men kan også bruge noget der hedder: Canon Top Color Paper 100G

Det er noget ret glat papir. - Hvad skal jeg kigge efter får at få noget tilsvarende? - Canon er jo ikke kendt for at være de billigste, og det øverste kan jeg slet ikke finde igen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Måske et dumpt spørgsmål - Men er det en Canon-printer det skal køres i?
Er vi ude i en Laserprinter eller en inkjet-printer?

Jeg ved godt at Canon formentenlig vil give mig en røvfuld for at skrive dette (Canon er selv en af vores udstyrsleverandører), men du kan godt finde nogle andre papir-typer/mærker som kan matche deres High Grade papir. Husk på at rigtig meget papir til Canon, HP, Epson m.fl. ikke laves af dem selv, men en papirproducent som laver det til dem. Så der er også noget af dette papir, som basalt set er fuldstændig det samme som et andet mærke, men blot har fået et andet logo på.

Spørgsmålet er så blot hvad der hedder hvad - men navnlig: Hvad skal du bruge det til?
Er det papirtykkelsen der er interessant? Eller er det selve papirets overflade? Eller begge dele?

/Jesper 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er IKKE ude i en religionskrig. Det er en brither printer. Inkjet.

Det er på grund at følelsen af det papir. - Lige en kende tykkere. Den helt glatte overflade.

MEN... Hvad skal jeg søge efter for at finde andre der kan levere det samme... Hvad skal papiret hedde?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fotopapir er den her rigtig god.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Er det fotopapir er den her rigtig god.

Nej. Det er kopipapir.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Det er lidt tricky når det er en inkjet-printer.

De er nemlig ret kræsne hvad angår papiret - ikke kun omkring selve papirets tykkelse og bestrygning (overfladen) men navnlig papirets evne til at suge (ikke for meget, men heller ikke for lidt) den pågældende farvetype til sig. Rigtig meget fotopapir er derfor coated i overfladen, men det er High Grade papiret ikke.

Jeg vil mene at du kan slippe afsted med at bruge noget 4CC-papir. Det findes i 90, 100, 120, 160, 200 gr. i tykkelsen.
Vi bruger det sjældent, men jeg mener at jeg har set at vi har noget liggende i 120 gr.
Hvis du er interesseret, så sender jeg dig gerne en håndfuld ark til dig, så du kan teste dem af Geeked.

Bemærk at MediaMouse er et trykkeri - ikke en papirforhandler. Men jeg henviser dig gerne til nogen som kan sælge dig papiret, såfremt det viser sig at det er noget du kan bruge.

/Jesper

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit udmærkede indlæg. - Jeg ved dog stadig ikke hvad jeg skal købe og hvor jeg finder det!

Grunden til at jeg nævnte dette (CANON PAPPER HIGHGRADE A4 100G, 500 ARK) er, at det har jeg stadig lidt af, og det er rigtig godt... Det kan jeg bare ikke finde mere!

Jeg har også lidt af dette (Canon Top Colour Paper 100 g/m2) - det er også rogtig godt.

Det jeg søger er den der glatte overflade og at det er lige en tand tykkere end 80G. - Hvad papiret hedder er jeg ligeglad med. Jeg skal ikke snakke med det.

120G bliver for tykt. Det har jeg prøvet!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit bedste bud lige nu og her er stadig 4CC eller OptiImage.
Så vidt jeg ved har vi begge papirtyper liggende - og også nede på en 90-100 gr. Begge papirtyper kan købes i de fleste boghandler, papirgrosister og kontor/tegnecentre. Jeg ved at Toftes Kontorcenter, Creas og Tutein & Koch forhandler disse mærker.

Mit tilbud om at sende dig nogle ark gælder stadig, så du kan prøve det uden at skulle købe hele pakker/kasser først.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Og som altid er Jesper klar med sin ekspertise , der er check på alt :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Jeg kan klart anbefale www.iBob.dk - Det er der vi køber alle vores kontorartikler.

Har kontakt informationer på vores kontakt person, som er en yderst kompetent sælger og giver en fantastisk service, er sikker på at han kan hjælpe dig.

Vi har selv været ude og skulle have noget i samme stil papir som dig og der var han lynhurtig til at give en hånd med og finde det korrekte.

Du kan jo lige sende mig en PB hvis du vil have hans kontakt oplysninger.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)