Skiftede til 802.11g 2.4 GHz og så oplevede jeg ikke problemet længere. Dvs jeg kan faktisk provokerer problemet men det kræver at jeg holder Channel skift knappen nede og browser igennem ca 20 kanaler hurtigt, da får jeg frosset wifi kanalen
Lad være med at købe de produkter der hedder WIFI extender eller lignende. De halverer båndbredden på det trådløse netværk, da de tilsluttes trådløst til eksisterende trådløse router/Access Point.
Hvis man har en router med indbygget trådløst netværk i forvejen, så skal man købe det der hedder et Access Point (AP). Det placeres det sted i huset, hvor routerens trådløse signal ikke kan nå. Men det kræver et netværkskabel fra routeren og hen til AP'et.
Man konfigurerer så AP'et til at hedde samme netværksnavn (SSID) og med samme kode, men på en anden kanal end routeren kører på. Så har man udvidet dækningen betydeligt i sit hus og ens enheder kan "roame" imellem router og AP.
Dem der anbefaler en speciel model og siger den giver "godt" signal i hele huset er ikke klar over at det ikke behøver at være er router/AP der har noget at sige, men i stedet hvilke materialer ens hus er bygget af. F.eks. så er et fuldmuret hus med gipsloft, bedre end et hus med mure af armeret beton (armeringen stopper signalet). Tænk også på at der mellem etager f.eks. kan være jern H-profiler eller andet metal, som reflekterer signalet og dermed nedsætter dækningen.
Det kan være mange ting der går galt, når man har langsom net. Det lyder lidt som om det er din router der ikke helt er stærk nok. Du kan også prøve og tjekke her http://daekning.tdc.dk/erhverv.html om signalet overhovedet er godt der hvor du bor, så kan du eventuelt skifte til en anden udbyder hvis det ikke er særlig godt.
Du kan også prøve at købe en "wifi extender", som nogle af de andre foreslår, det vil helt sikkert også hjælpe når du har tykke vægge den skal igennem :)
Det kan være mange ting der går galt, når man har langsom net. Det lyder lidt som om det er din router der ikke helt er stærk nok. Du kan også prøve og tjekke her http://daekning.tdc.dk/erhverv.html om signalet overhovedet er godt der hvor du bor, så kan du eventuelt skifte til en anden udbyder hvis det ikke er særlig godt.
Det virker som om du blander tingene sammen. Nævnte kort er dækningskort for mobil og mobiltbredbånd. Hvis det er ADSL og WIFI hun har, så er nævnte kort irrelevant.
Mark Rune:
Du kan også prøve at købe en "wifi extender", som nogle af de andre foreslår, det vil helt sikkert også hjælpe når du har tykke vægge den skal igennem :)