Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløst internet - hvad virker bedst ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay 

Jeg har en TP-LINK WA-980EA forbundet med en AC1750 via 802.11n 5mhz og sat en TDC tvboks på 890EA.

Det virker undtagen når jeg skifter kanal, så er det som om TDC boxen får 890EA boxen ned med nakken, med frys af billede eller kraftig pixilering.
Det er faktisk ikke kun 890EA boxen der kommer ned med nakken det er hele kanalen, men dog kun den kanal. Den anden kanal kører på AC1750'eren

hvad for en model kan du anbefale som erstatning for 890ea boxen
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skiftede til 802.11g 2.4 GHz og så oplevede jeg ikke problemet længere. Dvs jeg kan faktisk provokerer problemet men det kræver at jeg holder Channel skift knappen nede og browser igennem ca 20 kanaler hurtigt, da får jeg frosset wifi kanalen

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mente 802.11n 2.4 GHz 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Skywire ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med at købe de produkter der hedder WIFI extender eller lignende. De halverer båndbredden på det trådløse netværk, da de tilsluttes trådløst til eksisterende trådløse router/Access Point.

Hvis man har en router med indbygget trådløst netværk i forvejen, så skal man købe det der hedder et Access Point (AP). Det placeres det sted i huset, hvor routerens trådløse signal ikke kan nå. Men det kræver et netværkskabel fra routeren og hen til AP'et.

Man konfigurerer så AP'et til at hedde samme netværksnavn (SSID) og med samme kode, men på en anden kanal end routeren kører på. Så har man udvidet dækningen betydeligt i sit hus og ens enheder kan "roame" imellem router og AP.

Dem der anbefaler en speciel model og siger den giver "godt" signal i hele huset er ikke klar over at det ikke behøver at være er router/AP der har noget at sige, men i stedet hvilke materialer ens hus er bygget af.
F.eks. så er et fuldmuret hus med gipsloft, bedre end et hus med mure af armeret beton (armeringen stopper signalet). Tænk også på at der mellem etager f.eks. kan være jern H-profiler eller andet metal, som reflekterer signalet og dermed nedsætter dækningen.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte!

Det kan være mange ting der går galt, når man har langsom net. Det lyder lidt som om det er din router der ikke helt er stærk nok. Du kan også prøve og tjekke her http://daekning.tdc.dk/erhverv.html om signalet overhovedet er godt der hvor du bor, så kan du eventuelt skifte til en anden udbyder hvis det ikke er særlig godt.

Du kan også prøve at købe en "wifi extender", som nogle af de andre foreslår, det vil helt sikkert også hjælpe når du har tykke vægge den skal igennem :) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Skywire ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Rune:
Det kan være mange ting der går galt, når man har langsom net. Det lyder lidt som om det er din router der ikke helt er stærk nok. Du kan også prøve og tjekke her http://daekning.tdc.dk/erhverv.html om signalet overhovedet er godt der hvor du bor, så kan du eventuelt skifte til en anden udbyder hvis det ikke er særlig godt.

Det virker som om du blander tingene sammen. Nævnte kort er dækningskort for mobil og mobiltbredbånd. Hvis det er ADSL og WIFI hun har, så er nævnte kort irrelevant.

Mark Rune:
Du kan også prøve at købe en "wifi extender", som nogle af de andre foreslår, det vil helt sikkert også hjælpe når du har tykke vægge den skal igennem :) 

Der er løsningen med kabel+AP så bedre....

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)