Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønning af direktion i APS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal til at opstarte et ApS sammen med min partner. Vi har udelukkende en direktion uden bestyrelse.

Hvordan forholder det sig til at lønning af direktionen (os)? Er der nogen lovgivning hvad der angår hvordan lønningen skal foregå og hvor meget vi må lønnes?  

Derudover kan vi benytte os af Danløn til at lønne os selv hvis der ingen speciel lovgivning er til overstående spørgsmål?

God aften :)

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja eller for at eliminere tvivlen. Så mener jeg ejere/founders/CEO's af virksomheden :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pughunter:
Vi har udelukkende en direktion uden bestyrelse.
hvilket er helt OK - der er ikke krav til bestyrelse i alm aps og ofte kan det være klogt at undgå at skulle anmelde bestyrelse, og blot ha direktion

Pughunter:

Hvordan forholder det sig til at lønning af direktionen (os)? Er der nogen lovgivning hvad der angår hvordan lønningen skal foregå og hvor meget vi må lønnes?  

Derudover kan vi benytte os af Danløn til at lønne os selv hvis der ingen speciel lovgivning er til overstående spørgsmål?

ingen regler, I må lønne jer alt det I vil og har råd til, I skal jo bare indberette som a-skatte løn og ja I må absolut bruge Danløn til direktionen

Må jeg lige en-passant minde om en god APS AFTALE hvis I er flere ejere/direktører

god vind  John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

NÆ! Smile

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i teorien give dig selv den løn du ønsker, men kommer man i en konkurs situation eller tilsvarende vil det være alfa og omega, at lønnen har været fasat i niveau med selskabets aktivitetsniveau, type og økonomiske situation. Derved forstået at lønnen ikke har været sat dig selv bedre end evt kreditorer, der står til tab.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Pughunter"

Jeg kan anbefale at I kigger på Bluegardens Lønadministration. Det er en lønløsning, hvor vi ordner alt omkring lønnen for jer.

Hvis der med "APS Aftale" menes en "direktør aftale", hvoraf direktørernes ansættelsesforhold skal reguleres, så kan vi også hjælpe med dette. Der er ikke noget krav om en sådan aftale, men den er rigtig god at have liggende, hvis der på et tidspunkt skulle opstå problemer.

For yderligere information kan I kontakte vores salgsafdeling på tlf. 7227 9019.

 

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bluegarden (tidligere Multidata):
Hvis der med "APS Aftale" menes en "direktør aftale", hvoraf direktørernes ansættelsesforhold skal reguleres
det menes der ikke hvis du ser i linket - håber bluegarden er gode generelt til at læse ting igennem, ellers giver det bare mere besvær

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)