Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning i køb af bærbar

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal bruge en ny bærbar - hvilken en skal jeg købe?
 
Den skal bruges til arbejde - for mit vedkommende skal jeg som udgangspunkt bruge office-pakken, men skal dog ofte have nogle udkast til design med (photoshop, indesign o.l)
Den skal blot kunne vise disse, da jeg ikke skal redigere i dem.
Desuden skal der være trådløst net.
 
Den skal være forholdsvis stærk (fremtidssikker - selvom der ikke er noget der hedder det)
 
Havde ikke forestillet mig at jeg skulle bruge mere en 10K og gerne mindre på den.
 
Nogle gode forslag til en specifik maskine, eller bare noget om hvilke specs den som minimum skal have, så jeg har noget at gå efter.
kender du en, som kender en, som sælger dem billigere, må i også meget gerne anbefale gode steder at købe.
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Aldis tilbud på Medion er i reglen fine.  Du får masser af kræfter for pengene. Til gengæld må man efter sigende finde sig i at vente ret længe, hvis man er uheldig og skal have maskinen repareret.
 
Jeg tror nok, min den næste bærbare bliver en Dell. De er også tålelige i pris og jeg har kun positive erfaringer med servicen.
 
mvh Hans
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kun gode erfaringer med asus, som ligger i den øvre del af midter-segmentet af bærbar.
pt. sidder jeg med en Asus M6VA, en rigtig arbejdshest, som jeg er meget tilfreds med, og jeg mener at man kan få dem i den prisklasse du efterspørger (10.000)
 
Dell er udmærket til prisen.
 
IBM kan også anbefales, men er noget dyrere.
 
Dårlige erfaringer: HP''s desktop replacement (jeg tror at det er pavilion-serien), acer, medion, div. byg-selv bærbare.
 
Generelt må jeg sige, at man får hvad man betaler for.

Alt om både i Danmark

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 1:23:33 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Aldis tilbud på Medion er i reglen fine.  Du får masser af kræfter for pengene. Til gengæld må man efter sigende finde sig i at vente ret længe, hvis man er uheldig og skal have maskinen repareret.
 
Advarsel: Hold dig fra Medion - jeg har endnu ikke hørt om et problemfrit ejerskab af sådan en tingest!
 
Kig istedet på HP''s kampagne - de har en nx6110 på tilbud for tiden. Se her: http://www.hp.dk/kampagner/notebook2006/nx6110.html
 
Jeg har en ca. 1 år gammel HP nx7010, og den har jeg virkelig været glad for. Det er, ligesom nx6110 en business notebook, hvilket betyder at den er kraftigere og mere solid end deres billigere modeller.
 
mvh Carsten
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 2:26:29 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Advarsel: Hold dig fra Medion - jeg har endnu ikke hørt om et problemfrit ejerskab af sådan en tingest!

Nu har du - dette er indtampet på sådan én. Den har kørt perfekt i mere end et år - væsentligt længere tid end min Dell ventede med at lave de første fejl.
 
Men jeg er godt klar over, at jeg er heldig med, at jeg ikke er blandt de uheldige. Efter hvad jeg har hørt, er det stort set umuligt at få sin Medion repareret indenfor en rimelig tid.
 
mvh Hans
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv købt her : http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1252 og er rigtig godt tilfreds, med min medion. Jeg har ingen problemer haft med den, men har hørt andre der har haft. Selvom min AMD Athlon64 processor på 2,4 larmer en del, så er jeg glad for kraften i den. Men man skal kunne leve med noget larm, hvis man køber en AMD Athlon64 .
 
Skulle jeg købe i dag, ville jeg helt sikkert investerer i en med en  Pentium4, med centrino processor. noget i stil med denne http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1252 også i power-modellen. Der lyder prisen også fornuftig.
 
 

  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans: OK, det er noteret

PS: Søren, der går hurtigt religion i valg af mærke - så er du advaret
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 2:33:45 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

der går hurtigt religion i valg af mærke - så er du advaret

Bare vent til nogen foreslår en Mac.
 
mvh Hans
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/23/2006 2:26:29 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Kig istedet på HP's kampagne - de har en nx6110 på tilbud for tiden. Se her: http://www.hp.dk/kampagner/notebook2006/nx6110.html

 
Jeg syntes også at det lyder som et godt tilbud.
 
Sørg for at købe en bærbar med en eller anden form for mobile processor, som eks. Pentium M.
Disse skulle udvikle mindre varme, hvilket giver mindre blæser-aktivitet, hvilket giver mindre støj.
 
Der jeg skulle have min seneste bærbar (den tidligere nævnte asus), havde jeg flg. krav:
  • Støjsvag
  • Pentium M
  • God batteri-levetid,
  • Mulighed for 2GB Ram
  • Widescreen med stor opløsning
  • Lav vægt

 

Alt om både i Danmark

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 1:20:45 PM Forfatter:Joensen

Nogle gode forslag til en specifik maskine, eller bare noget om hvilke specs den som minimum skal have, så jeg har noget at gå efter.

kender du en, som kender en, som sælger dem billigere, må i også meget gerne anbefale gode steder at købe.
Med venlig hilsen
Søren Joensen

Hej Søren
 
Jeg kender til en ret så billig pc forhandler uden at have andet kendskab til denne ud over jeg har købt en pc hos dem.
 
De ligger på Østergade i Nørresundby (Ålborg) mere info har jeg ikke lige nu, da min kvitering ligger et helt andet sted i DK end der hvor jeg er nu.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)