Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning i køb af bærbar

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 2:36:56 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
 
Bare vent til nogen foreslår en Mac.
 
 
Tjaaa....kig en gang her... http://www.apple.com/macbookpro/
Det ser dælme ikke så ringe ud...men der er dog noget leveringstid på den.....
 
Endvidere har microsoft og apple indgået et samarbejde, om at videreudvikle virtual pc til den ny mac m/intel-arkitektur.
Så det skal nok blive spændende....

Alt om både i Danmark

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/23/2006 2:39:59 PM Forfatter: Bjarne Brusen

Sørg for at købe en bærbar med en eller anden form for mobile processor, som eks. Pentium M. Disse skulle udvikle mindre varme, hvilket giver mindre blæser-aktivitet, hvilket giver mindre støj.
 
 
Jeps! Min laptop har en Pentium M Centrino og den er næsten altid helt stille. En sjælden gang kører blæseren lige i 30 sek. og så bliver den stille igen. Centrino''en er heller ikke så strømkrævende, så man kører længere på en opladning. Det synes jeg også er væsentlig.
 
Mht. Mac, så får jeg overproduktion af mundvand når jeg leger med OS X. En gammel UNIX nørd som mig tænder på den slags implementeringer af UNIX. Min laptop kører både WindowsXP og FreeBSD/KDE
 
mvh Carsten
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for nylig købt en HP NX8220 og den er jeg virkelig tilfreds med. Har tidligere haft 2 Dell bærbare i Latitude serien, og dem kan jeg også anbefale. Jeg valgte HP fremfor Dell denne gang  pga. pænere design / fysiske mål, det har jeg ikke fortrudt.

Michael
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kære sælger siger at man ikke kan få en dockingstation til den.

Hvad vil det helt præcist betyder for mig?

Jeg vil gerne kunne slutte to skærme til den, når jeg sidder på kontoret - er det muligt?



De fleste bærbare kan du slutte en ekstra skærm til hvad enten den er i en dokkingstation eller ej. Jeg har endnu ikke set hvor du kan slutte 2 skærme til.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det drejer sig om bærbare vil jeg på det kraftigste anbefale at man kigger på støjforholdene!

Man kan nemt leve med at dyret under bordet står og summer, men en bærbar med en blæser der går i gang med jævne mellemrum bliver jeg personligt MEGET hurtig træt af.
 
Jeg har dårlige erfaringer med både Dell, Acer og Medion når det drejer sig om rep., Fujitsu-Siemens har til gengæld kun givet positivt afkast - det koster så til gengæld lidt mere.
 
Desuden vil jeg anbefale at du tegner en ekstra-forsikring på den bærbare - de er udsat for lidt større risiko, og det er altså rart ikke selv at skulle ud at investere i en ny, bare fordi man er faldet over ledningen...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ekstra skærm koblet på min HP. Jeg var lidt for nærig til at købe en dockingstation, så jeg kobler skærm, netkabel, USB tastatur/mus og strøm til når jeg møder om morgenen. Lidt besværlig, men jeg lever med det so far.

Det lyder iøvrigt mærkeligt at der ikke findes dock til nx6110, for det ser ellers sådan ud på HP''s website: http://www.hp.dk/kampagner/notebook2006/options.html
 
mvh Carsten
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er - som andre også er inde på - ofte et spørgsmål om smag, behag og religion.

Har haft (og haft fingre i) en masse forskellige bambusraketter af det ene og andet mærke, men købte for 1½ år siden 4 stk. IBM T42 i familien, og det er kun min egen, som har været sendt til reperation een enkelt gang.
 
Jeg baskede en flue på skærmen med min kasket en stille sommeraften, så knappen i toppen af kasketten ramte slærmen med et smæld, skærmen revnede og fluen fløj glad og fornøjet videre
 
Spøg til side: ud over den ene helt selvforskyldte og meget uheldige episode, kører alle maskinerne som en drøm!

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fujitsu Siemens og Medion ville jeg holde mig langt fra, baseret på hvad jeg har både set og hørt.

Dell, HP og IBM går du sikkert ikke galt i byen med, og i de lidt mindre mærker kan jeg varmt anbefale Asus.

Som andre siger så gå efter Centrino, og sørg for at få en med det trådløse netkort indbygget, en USB dongle eller et PCMIA kort bliver du hurttigt træt af ;)

Hvis du vil se mere religionskrig kan du kigge i den tidligere tråd vi havde om samme emne ;) http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=965
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)