Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning i køb af bærbar

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder med en dejlig Asus S5000,en lækker lille sag. under 2 kg.
Jeg har KUN haft gode oplevelser med firmaet laptop4u.dk - de er professionelle og klarer problemer med et smil.
Jeg var så uheldig at rosenmeier havde fået leveret en enkelt ASUS med engelsk tastatur, som var faldet i mine hænder. Jeg ringede ind til dem om 2 dage efter stod der er flink postmand og hentede den bærbare. og 2 dage igen efter det stod han der igen med min bærbare med dansk tastatur denne gang :)

mvh
Janus J Lindau
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 3:18:08 PM Forfatter: ellegaard

Desuden vil jeg anbefale at du tegner en ekstra-forsikring på den bærbare - de er udsat for lidt større risiko, og det er altså rart ikke selv at skulle ud at investere i en ny, bare fordi man er faldet over ledningen...

En ulykkesforsikring kan vel også gøre det.

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 2:58:20 PM Forfatter: Bjarne Brusen

Højest sandsynligt ikke, da bærbare oftest kun har et skærmstik i sig...

Om det er muligt at bruge begge stik, med en dockingstation/portreplikator ved jeg ikke...


Når man sætter dockingstationen til har man i hovedregel stadig kun mulighed for at have en skærmudgang. Har endnu ikke set stationer hvor det var muligt at have to udgange i.

Vil lige knytte en kommentar til NX 6110. En af de helt lækre features ved den er, at den vejer meget lidt og så er den indstøbt i laminat. det betyder at den holder bedre til at blive taget op af tasken mange gange om dagen - og ja generelt bare holder bedre.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 2:39:59 PM Forfatter: Bjarne Brusen
Jeg syntes også at det lyder som et godt tilbud.
Sørg for at købe en bærbar med en eller anden form for mobile processor, som eks. Pentium M.
Disse skulle udvikle mindre varme, hvilket giver mindre blæser-aktivitet, hvilket giver mindre støj.


Hvis du ønsker en bærbar skal være støjsvag og alt det andet Bjarne nævner, så køb KUN en bærbar med AMD Turion eller Intel Centrino teknologi. En pentium 4 Mobile, Celeron M, eller AMD xxxx Mobile er ikke 5 potter pis værd når det drejer sig om at opnå det ovenstående.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/23/2006 9:11:51 PM Forfatter: Casper Sigaard 

 Når man sætter dockingstationen til har man i hovedregel stadig kun mulighed for at have en skærmudgang. Har endnu ikke set stationer hvor det var muligt at have to udgange i. Vil lige knytte en kommentar til NX 6110. En af de helt lækre features ved den er, at den vejer meget lidt og så er den indstøbt i laminat. det betyder at den holder bedre til at blive taget op af tasken mange gange om dagen - og ja generelt bare holder bedre.
 
Hvis man benytter en port replikator er begge "skærmstik" frie, og jeg har set ældre dockingstations hvor det er muligt at indsætte et pci-kort og dermed også et skærmkort.
 
Men om ovenstående vil virke, aner jeg ikke.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for en masse svar.

Har besluttet mig for at tage ind til en forhandler i morgen og "mærke" på varen.
Kan se der er mange meninger - og dem vil jeg selvfølgelig lytte til, men nok danne mig mit eget billede i forretningen - men jeg vil nok have alle jer siddende på skuldrene med løftede pegefingre og gode råd
TAK.
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/23/2006 10:13:43 PM Forfatter: Joensen

Har besluttet mig for at tage ind til en forhandler i morgen og ''mærke'' på varen.

Og når du så har fundet den du vil have bestille du den via www.edbpriser.dk ... så går du ikke helt galt i byen

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver der spurgt efter en maskine til 10K og så henviser Bjarne til den nye MacBook Pro. Jeg vil gerne have et tip om hvor man køber dén til den pris.

Jeg gik fra Mac til microsoft-PC for et par år siden, og det fortryder jeg hver eneste dag. Det bedste argument for Mac er, at man er fri for de virusangreb, som giver 95% af problemerne på en microsoft-PC.
 
mvh. Bo Jensen
Butik Go''aften
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 2:52:21 AM Forfatter: Goaften
Nu bliver der spurgt efter en maskine til 10K og så henviser Bjarne til den nye MacBook Pro. Jeg vil gerne have et tip om hvor man køber dén til den pris.
 
Og jeg vil gerne have et tip til, hvordan man laver en smiley, hvor man ryster på hovedet.

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 2:52:21 AM Forfatter: Goaften
Jeg gik fra Mac til microsoft-PC for et par år siden, og det fortryder jeg hver eneste dag. Det bedste argument for Mac er, at man er fri for de virusangreb, som giver 95% af problemerne på en microsoft-PC.


Hmmm... har kørt med virusfighter og en gratis firewall i noget tid, og har ikke oplevet noget virusproblem, siden jeg begyndte på den konstellation.

Lad det være en reklame for virusfighter
Side 3 ud af 3 (30 indlæg)