Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lifewave Godt eller skidt hvad mener du/i ?

Side 3 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Ejvind:
Alt hvad du skriver er nonsens.

 

Hej Eivind

Indtil videre syntes jeg faktisk at det virker som 4brooker har fat i den lange ende.

Din påstand er at der ikke kan være tvivl om produkternes effekt, fordi det er dokumenteret i en række undersøgelser. 4brooker fremhæver at de undersøgelser der er lavet ikke lever op til det man normalt stiller af krav, til videnskabelige undersøgelser, og derfor er ubrugelige.

Så er det selvfølgeligt op til dig, at fremhæve en eller flere af undersøgelserne der er videnskabeligt i orden.

Kan du ikke det, så er de fleste nok tilbøjelige til at mene at 4brooker, har ret og du er galt på den, og sådan ser det ud nu.

PS: Jeg syntes ikke det er en god strategi at gå så hårdt efter manden, det virker usagligt og man kan ikke lade vær med at tænke om du har noget, at skjule, siden du foretrækker person angreb, fremfor at diskuterer substansen.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Ejvind:
Alt hvad du skriver er nonsens.

Bare fordi du sier det er slik, men ikke fordi du kan dokumentere det?

Ejvind:
Du henviser til folk der ikke ved noget.

Nei, Edzard Ernst vet nok ingenting om alternativ behandling, han er jo bare en ussel professor i faget. Du vet selvsagt langt bedre.

Ejvind:
Hvorfor ønsker du så stadig at være anonym? Og ja, jeg har checket din blog, men der står ikke noget om dig. Bare en historie om at du er uafhængig i samfundsdebatten.

Mitt navn står på bloggen og jeg kan personlig stå inne for alt jeg skriver, men jeg markedsfører altså ikke meg selv, jeg har utelukkende et budskap å formidle, ingenting å selge. Det er ikke interessant å vite hvor jeg arbeider, hvilken bil jeg kjører eller hvilke TV-program jeg liker å se, det har ingenting med innholdet på bloggen eller bidragene på forum som dette å gjøre. Jeg var i fjor med på rulle opp "Sjokomafiaen" i Norge (http://www.f-b.no/nyheter/vi-blir-truet-av-sjokomafia-1.7418238), og da skjønner du kanskje hvorfor det ikke er særlig lurt å legge ut masse informasjon om sitt privatliv. Jeg har personlig flere ganger blitt truet med at det skal komme folk på døra og banke meg opp.

Ejvind:
Lad os få at vide hvad der gjorde at du vil bruge så meget af din tid på at miskreditere en hel branche.
 

Jo, det skal jeg fortelle deg. Jeg har venner som har tapt hundretusenvis av kroner på MLM, og som har satt seg selv og sin familie i store økonomiske vanskeligheter etter å ha trodd på løfter fra slike som deg. Jeg har sett enkelte av dem verve 15-20 personer i sin egen nære omgangskrets og på denne måten ødelagt vennskap og tillit. Jeg får også mange e-poster fra fortvilte mennesker som har "mistet" sine kjære til hjernevask og halleluja-møter hvor de har blitt oppfordret til å kutte bånd til "dreamstealers" som vil forhindre dem fra å bli rik. Og jeg ser med stor fortvilelse på dem som etter å ha tapt mange tusen på ti konsepter snart er å se i et nytt konsept.

Jeg tjener ikke en eneste krone på dette, har aldri gjort det og trenger det heller ikke. Det eneste jeg har oppnådd av økonomiske fordeler er at journalister som intervjuer meg har sendt meg et gratis eksemplar i posten. Men alle de takknemlige e-postene jeg får fra personer som var nær ved å bli lurt, men som reddet seg unna ved å lese min blogg, det er lønn nok for meg.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Lundsby:
Indtil videre syntes jeg faktisk at det virker som 4brooker har fat i den lange ende.

Jeg synes nu begge har fat i noget rigtigt. 

Bare fordi en professor er uenig, er det jo ikke det samme som at virkningen er modbevist. 

Man kan finde tonsvis af professorer der mener, at mange af de produkter der findes på markedet er det rene kvaksalveri, alligevel bliver de solgt på både apoteket, i supermarkeder m.m. fordi nogle andre professorer mener, at det er gode produkter.

Men når der stilles spørgsmåltegn til validiteten af en undersøgelse, så nytter det selvfølgelig ikke at gå efter manden, der stiller spørgsmålet. Så må man forsøge sig med et sagligt svar. 

Men med til historien hører jo, at Eivind har givet masser af saglige svar, men har hver gang fået en lang smøre tilbage, med henvisninger til undersøgelser, der er lige så tvivlsomme, som dem de forsøger at miskreditere, så nu er Eivinds grænse nok nået. 

Personligt forstår jeg ikke 4brookers hetz mod især LifeWave, når nu produkterne er gratis at prøve. 

Hvis nogen mener, at de har fået kureret deres smerter ved hjælp af plastrene, så kan det vel være bedøvende ligemeget, om en eller anden professor sidder på sit kontor og mener, at skidtet ikke virker? 

Det har man jo selv lige modbevist - også selvom der potentielt kunne være tale om en placeboeffekt.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

4brooker:
Nei, Edzard Ernst vet nok ingenting om alternativ behandling, han er jo bare en ussel professor i faget. Du vet selvsagt langt bedre.

Edzard Ernsts grundholdning er, at der ikke findes noget der hedder alternativ medicin - enten findes der medicin, som virker, og som Edzard så mener, skal indlemmes i den traditionelle medicin, og al resten skal kasseres - hvilket jo er præcis den modsatte grundholdning blandt alle der går op i alternativ medicin, for så er det jo staten (og pengene) der styrer, hvilket medicin der bliver gjort lovligt. 

Så at bruge Edzard som modbevis til alternativ medicin er jo det samme som at spørge en katolik om satanisme er vejen frem.

4brooker:
Jeg har venner som har tapt hundretusenvis av kroner på MLM, og som har satt seg selv og sin familie i store økonomiske vanskeligheter etter å ha trodd på løfter fra slike som deg.

Jeg kender også mennesker som har tabt millioner på aktieinvesteringer - efter at have fået såkaldt gode råd fra en rådgiver - men alligevel går jeg jo ikke ind på diverse fora og advarer alle mod at investere i aktier, eller lytte til rådgivere. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Bare jeg slap for at høre på alle de salgs taler for denne form for virksomhed

Her skriver du at du ikke gider høre om det :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
PS: Jeg syntes ikke det er en god strategi at gå så hårdt efter manden, det virker usagligt og man kan ikke lade vær med at tænke om du har noget, at skjule, siden du foretrækker person angreb, fremfor at diskuterer substansen.

Du har ret, og normalt ville jeg heller ikke gøre det. Men han/hun har i meget lang tid miskrediteret branchen som helhed og Lifewave i særdeleshed, uden at have noget at have det i. Det er trættende at skulle svare på de samme mærkelige spørgsmål gang på gang, uden at vide hvorfor der bliver spurgt. Vedkommende - som klart ønsker at være anonym - må jo have en dagsorden. Ellers ville han/hun ikke bruge så meget tid på det.

Kritik er fair og skal være med til at sørge for at der ikke sælges "mirakelpiller". Men der er forskel på kritik og hetz. 4brooker har hetzet længe nok nu, så det er på tide vi får at vide hvorfor. Måske er der tale om en person som er ansat af lægemiddelindustrien, som vil miskreditere alternative midler?

Der er offentliggjort 70 studier, som kan findes på Lifewaves hjemmeside. Der er aldrig nogen som har bevist at studierne ikke er okay. Der har derimod været folk som 4brooker, de bruger meget tid på at fortælle at produkterne ikke kan virke. Det er da ikke videnskabeligt? En af de personer han henviser til som kilde er en tidligere læge (Edzard Ernst), som selv er uddannet homeopat. På et senere tidspunkt i livet konverterer han så og bliver fortaler for konventionel medicin (hvorfor? Måske penge fra medicinalindustrien?), og udtaler at homeopati, akupunktur og zoneterapi er svindel. Han har ikke selv lavet nogle undersøgelser med produkter, placebo og dobbeltblindtest (det er der ikke budget til) men han har lavet såkaldte metastudier. Det betyder at han har læst nogle studier, og så beslutter sig for at det ikke kan passe. Skulle det være videnskabeligt?

Men når alt kommer til alt, så har jeg ikke noget problem med at stå ved hvem jeg er, og hvad jeg laver. Det har 4brooker.

Med hensyn til at gå efter personen, så se på at 4brooker ofte ved hvem vi er, hvornår vi er gået med i hvilken netværks virksomhed, og så videre. Det er jo ikke normalt at man søger den slags oplysninger, med mindre man ønsker at gå efter personen.

Det er okay at være skeptisk, hvis man er villig til at prøve noget for at få be- eller afkræftet sin skepsis. Men det er ikke okay at blive ved med at være skeptisk, hvis man ikke forsøger i det mindste at gøre det: Få det bekræftet eller afkræftet. Og det ved vi jo at 4brooker ikke har gjort, for han/hun har "aldrig været med i MLM" (citeret fra en tidligere kommentar)

Og til sidst. Hvordan kan nogen forestille sig at en virksomhed med 10 år på bagen kan snyde tusindvis af mennesker bare i Danmark, til at bruge produkter der ikke virker. Forretningsformen går jo på at anbefale produkter der virker, og det ville folk jo ikke gøre, hvis de ikke virkede. Det er simpelthen at nedgøre alle der bruger et produkt, at sige til dem at "du har ladet dig narrre - dine smerter er ikke rigtigt væk. Jeg har IKKE selv prøvet produktet, MEN JEG VED BEDRE" 

Lifewave lover ikke helbredelse, men en forbedring af energi gennemstrømningen i kroppen. Når energien bevæger sig uhindret, så reparerer kroppen sig selv. Hvis man ikke tror på akupunktur og meridianer, så er det selvfølgelig volapyk, men det betyder altså ikke at det ikke virker, og har gjort det i tusindvis af år.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4brooker:
Jo, det skal jeg fortelle deg. Jeg har venner som har tapt hundretusenvis av kroner på MLM, og som har satt seg selv og sin familie i store økonomiske vanskeligheter etter å ha trodd på løfter fra slike som deg. Jeg har sett enkelte av dem verve 15-20 personer i sin egen nære omgangskrets og på denne måten ødelagt vennskap og tillit. Jeg får også mange e-poster fra fortvilte mennesker som har "mistet" sine kjære til hjernevask og halleluja-møter hvor de har blitt oppfordret til å kutte bånd til "dreamstealers" som vil forhindre dem fra å bli rik. Og jeg ser med stor fortvilelse på dem som etter å ha tapt mange tusen på ti konsepter snart er å se i et nytt konsept.

Tak for din historie 4brooker. Nu blev du lige pludselig en rigtig person for mig. Og jeg sympatiserer med dig. Det er overhovedet ikke fair at vi skal have den slags oplevelser med haleluja møder og løfter der ikke kan overholdes.

Jeg er lige så interesseret som dig i at den sags MLM skal væk, og hvis man kunne, ville det også bliver stoppet. Jeg er glad for at du har hjulpet med til at få stoppet sådan et firma i Norge. Alle der svindler skal selvfølgelig stoppes.

Det samme kunne man sige om rigtigt mange almindelige virksomheder, banker, aktier og så videre. Men derfor advarer vi jo ikke om at bruge dem. Der er gået sport i at miskreditere en branche, på grund af nogle få rådne æg. Det er ikke fair at skære alle over en kam.

Jeg har tidligere fortalt dig at Lifewave distributører altid lader folk prøve produktet først, inden de får lov til at købe det. Det er jo en sikkerhed for at produktet faktisk leverer inden man køber det. Hvor mange steder har du den mulighed indenfor normal detailhandel?

Network Marketing er mulighedernes holdeplads, men mange mennesker ser det som en lottokupon. Det er det IKKE! Der skal arbejdes for at lære at tale med andre, og at anbefale produkterne på en respektfuld måde. At uddanne og inspirere folk til at bruge produktet. At lære at acceptere når folk siger nej. Det tager flere år at lære det hele, men gør man de rigtige ting, så bliver man også i stand til at få en indtægt, samtidigt med at man hjælper en masse mennesker. Rigtige netværkere sælger ikke KUN til familie og venner - de fremviser og taler om deres produkt med alle mennesker de møder, som måtte have brug for det. Og alt det er muligt med en forholdsvis lille investering.

Jeg har tidligere arbejdet som selvstændig, og der skulle jeg investere mange hundrede tusinde i lokaler, materialer, lønninger osv. Uden sikkerhed for at få noget igen. Uden at vide hvordan jeg skulle få succes. I Network Marketing, er der altid en kollega, som jeg kan spørge hvis jeg går i stå.

Jeg er klar over at der er tale om et personligt valg, og at du aldrig kommer til at træffe det valg. Det er okay. Men vil du ikke nok lade være med at fortælle mig at jeg tager fejl, og at alle andre der gør som jeg tager fejl, for du er altså ikke klogere end mig når det kommer til mit liv.

Held og lykke med at afsløre de virkelige svindlere i branchen.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:

Sue:
Bare jeg slap for at høre på alle de salgs taler for denne form for virksomhed! 

Her skriver du at du ikke gider høre om det :-)

Sue:
For mig personligt handler det ikke om de produkter der sælges men om måden de fantastiske milliondrømme bliver presset ned over hovedet på mig.

Hvis du havde læst det jeg skrev inden, som vist ovenfor er det ikke selve MLM konceptet jeg ikke vil høre om, men de salgstaler der medfølger enhver samtale med en der er indblandet i MLM.

Præsenter mig for produkterne og overbevis mig om at de er gode... dem jeg har prøvet eller haft har ikke fungeret efter hensigten overhovedet, men tro kan jo flytte bjerge for mange!

OG nu spørger du jo i overskriften selv om vi synes Lifewave er godt eller skidt!!!!! Som man siger - kan du ikke tåle svaret, så lad være at stille spørgsmålet!

Jeg elsker til gengæld Tupperware!

Mvh Sue

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ejvind:
Jeg har tidligere fortalt dig at Lifewave distributører altid lader folk prøve produktet først, inden de får lov til at købe det. Det er jo en sikkerhed for at produktet faktisk leverer inden man køber det.

Nei, nei, nei! En personlig opplevelse som et resultat av en forventning (priming) er slett ingen sikkerhet for at produktet faktisk virker. Det er derimot den enkleste måte å lure seg selv på. Det er nøyaktig på denne måten kvakksalvere har drevet på i århundrer og solgt slangeolje og askeavkok med påstander om fantastiske helseeffekter. Det er for å avsløre slikt at den vitenskapelige metode er så viktig.

Dersom det faktisk var slik at disse produktene virket for 9 av 10 og det lot seg påvise i blindede tester, hvorfor vil da LifeWave ikke gjennomføre dette hos en uavhengig lab? Med et publisert testresultat i et medisinsk tidsskrift ville det ha skapt store overskrifter verden over og salget ville ha eksplodert. Det ville samtidig ha satt en effektiv stopper for all kritikken mot selskapet. En slik studie ville kanskje ha kostet 1 million kroner å gjennomføre, men potensielt ha gitt 1 milliard kroner i økte inntekter på få år. I tillegg ville det fort ha vanket en nobelpris.

Så kan du fortelle meg hvorfor dette ikke gjøres når dere er så sikre på at produktene deres virker?

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejvind:
Alene det faktum at 2 produkter er godkendt som medicinsk udstyr, og at det ene produkt er godkendt til brug på hospitaler i Europa taler sit tydelige sprog.

Og for skeptikerne, så er der lavet over 70 studier og placebo/blindtests med masser af offentliggørelser i magasiner og tidsskrifter.

Spændende, hvilke to hospitaler drejer det sig om? Og hvor kan man læse disse over 70 studier, der er offentliggjort?

Side 3 ud af 12 (119 indlæg)