Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge vin til nordmænd - hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en vinimport og er kommet i kontakt med en gruppe nordmænd, der gernev vil købe vin af mig. JEg skal så sende vinen til dem eller evt. levere selv i bil. 

Hvordan griber jeg det an ? Norge er jo som bekndt ikke med i EU. Der er Vinmonopol i Norge, men en nordmand må gerne købe vin direkte i udlandet og betale afgift.

MVH

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

For ikke at få alt for meget bøvl med de norske myndigheder mht. told/ afgift vil jeg anbefale dig at du får vinen sendt til Norge via en speditør.  dine handelsbetingelser vil afgøre om det er dig eller nordmændene der skal betale evt. told og moms  i Norge.

Når du sender vare til Norge skal dine kunder ikke betale den danske moms. Dvs. at du kan sælge dem vinen uden dansk moms.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København N
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. 

Jeg vil gerne tilbyde dem at jeg betaler den norske moms og told, så kunderne har en pris, som er den de kommer til at betale. Så kan speditøren vel hjælpe med at undersøge hvad der skal lægges oven i prisen ? skal jeg bruge dansk eller norsk speditør ?

Med hensyn til punktafgifter, så har jeg allerede betalt for det, når jeg har modtaget vinen i DK, kan jeg alligevel trække punktafgiften fra igen ? 

MVH Andreas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Begynder du først på at betale den norske moms og told for kunderne, tror jeg du vil få problemer med deres Vinmonopol reglerne.  

Du kan søge SKAT op at blive såkaldt oplagsholder, dvs. at du først betaler punkafgifterne når varen sælges til danske kunder, udenlanske skal ikke opkræves punkafgift.

Umiddelbart vil jeg tro at du vil kunne få punktafgiften refunderet når varen eksporteres, hvorfor spørger du ikke bare SKAT ?

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)