Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype af Plastik håndtag

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi er en flok der studerer HTX på 3. år, der forbindelse med Company Program arrangeret af Fonden for Entreprenørskab, Young Enterprise Danmark, har udviklet et nyt produkt. 

Vi er nu efter et ½ år, kommet så langt at vi er klar til at lave en lille 0 serie, Desværre har vi til en enkel del ikke maskiner/udstyr til at lave den, og vi søger derfor gode råd, løsninger til hvor og hvordan vi kan få lavet et plastik håndtag som er en del af vores produkt, i en mængde af 10-15 stk. 

Jeg håber at der er nogen af jer der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer :)

Med Venlig Hilsen 

Mikkel Schmidt
 

Danish Smart Solutions

Svendborg Tekniske Gymnasium

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nok nødt til at fortælle lidt mere om hvad det er for en type maskine i mener der skal bruges for at lave Jeres produkt. Det er jo ikke ligegyldigt om det er en fræser, en 3D printer eller noget helt andet.

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det, så er der flere måder at lave det på, dog har vi ikke de bedste erfaringer med 3D printning, den 3D printer vi har virker sjældent et helt print igennem, og printer emnet skævt. Det er det sorte håndtag som vi ikke umiddelbart selv kan lave. For os kunne det være rigtig fedt hvis håndtaget kunne laves i PP-plast, men det er ikke et must.

Hvis nogen har forbindelser til en virksomhed, som ville kunne fabrikerer hele posen, er vi også meget interesseret i at finde ud af hvad det ville koste. :) 

Jeg håber der er nogen der har nogle erfaringer de gerne vil dele med os :)

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg er helt sikker på at vi kan hjælpe dig med at printe dine håndtag. Vi har flere forskellige printere i SLA, SLS og polyjet.
Hvis du ligger inden med en 3D fil i enten STL- STEP- eller IGES format kan vi kigge på det og se hvad vi kan gøre.

Du er velkommen til at kontakt mig, hvis du har nogle spørgsmål.

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at dette produkt allerede findes, og at der er patent på det. I 2012 deltog jeg selv i Young Enterprise med det samme produkt, og ved derfor en del om det. Den eneste måde vi kunne differentiere os på, var gennem vores forrentningsmodel, men da der er patent på produktet, er det ikke muligt at sætte den i produktion overhovedet. Vi havde allerede fået lavet en række forskellige prototyper og fundet producent. Jeg kan ikke lige huske hvad virksomheden hedder som har patentet, da det er et år siden vi var inde og snakke med patent og varemærkestyrelsen. Men jeg ville virkelig anbefale at i laver en ordentlig informationssøgning inden i bruger mere tid, energi og penge på projektet :) 

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Freya

Når jeg søger hos Patent og Varemærkestyrelsen, så finder jeg kun bortfaldne patenter på bæreposer og håndtag :)

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, vi fik bare noget andet at vide da vi sad og søgte med en fra patent og varemærkestyrelsen. Men så held og lykke :) 

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Freya

Jeg tænkte på om vi måtte hører noget mere om det produkt i arbejde med :)

Hvis ja må du meget gerne skrive til mifasofart@gmail.com :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lave en tegning i Inventor, så sender du den til en virksomhed som kan fræse den ud i evt. POM.

Du kunne kontakte www.380.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)