Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura, moms og beløb ved køb fra privatperson.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

skat.dk står der:

"Alle, der udbetaler løn, pension, dagpenge, kontanthjælp, SU og lignende, skal indberette til eIndkomst."

Men der er jo ikke tale om løn hvis man har en freelancer, som ikke er momsregistreret, til at lave noget for en to gange om måneden max?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:
Men der er jo ikke tale om løn hvis man har en freelancer, som ikke er momsregistreret, til at lave noget for en to gange om måneden max?
jo honorar og det er pligt at indberette .- der er intet arbejde der kan udføres af CPR for virksomhed uden indberetning - og så kan du tage det som udgift i dit regnskab

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg skal have CPR på ham, der har udført 7 opgaver for mig i år. 

Han opgiver vel selv det han har fået til skat.dk, eller skal jeg også betale hans A-skat og feriepenge og alt muligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du spørger om det samme nu i mange omgange JA du skal indberette det for de opgaver han har udført på hans CPR nummer og du har også fåët anvist at det er Bidragspligtig B indkomst og du har fået billed serie der viser dig hvordan du skridt for skridt indberetter op skat.dk

og NEJ du skal ikke betale hans skat, den kræver skat selv af ham og nej heller ikke feriepenge med mindre han kan påstå han burde være lønmodtager. Hvis han ikke betaler skatten ville du så ha lille risiko for at hænge på den hvis skat mener det er lønmodtager og indberetter du ikke får du hele skatten plus bod - og det er ret dyrt

Han kan IKKE selv skrive i hans selvangivelse rubrik 12 som er honorar for ham, det skal stå der helt automatisk ved at du indberetter .- men læs nu tråden for det er besvaret og du har lette billeder at følge for indberetningen når du er logget ind - god vind med detSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)