Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Certificeret datamakulator. Hvordan ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabybro
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. Som et led i vores forretningsudvikling vil vi gerne forbedre vores muligheder for at tilbyde og håndterer datadestruktion for virksomheder. Vi har indledende forhandlinger med et større firma, men kan ikke indgå en aftale med dem, da vi ikke er certificeret indenfor dette område.

Vi har indgået diverse aftaler med andre firmaer, som beskriver de krav og forventninger vi skal leve op til i forbindelse med håndteringen af deres IT-udstyr, og som vi lever op til.

Vi har mulighed for at "wipe" med den anderkendte "Blanco" produkt, og vi er opmærksom på, at der andre sikkerhedskritierer forbundet med transport, opbevaringen og afrapportering. Ligeledes ved vi, at defekte hdd, som ikke kan wipes med software skal igennem en deguasser for at destruerer alt data.

Dette viden som vi har på området gør, at vi sagtens kan leve op til forventningerne. Men når vi ikke har en anerkendt certificeringen, bliver vi bremset i vores forretningsudvikling.

En godkendt certificeringen vil dog give os de optimale betingelser for, at komme ind på markedet og konkurrer med andre virksomheder, der tilbyder denne service.

Så spørgsmålet er. Hvordan skal vi gribe det an for at undersøge certificeringen?

Hvad skal der til for at blive certificeret? Er der en myndighed der godkender? eller er det efter aftale med den pågældende virksomhed?

Hvem kan rådgive os i forbindelse med det? Altså udover Almino'er.

Håber på mange gode rådgivende indslag.

mvh Stepan Lee

Direktør

www.nordvirk.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
I bruger blancco som er certificeret.

Tal med dem

Ellers tal med akkriditeringsvirksomheder feks DNV eller lignende.
For at få jeres rutiner godkendt af en uafhänging instans
Fra Aabybro
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, Ja, selvfølgelig ! . Det er oplagt at tale med Blancco. Nogle gange ser man ikke den helt oplagt mulighed. Tak for det.

Jeg har også fundet følgende link https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127365 som jeg lige skal fordybe mig i, i forhold til akkriditering.

 http://portal.danak.dk/  skal jeg nok også se lidt nærmere på.

Men som jeg lige hurtigt har skimtet skimtet i følgende tekst har tror jeg, at du har peget mig i den rigtig retning...

Stk. 2. DANAK udarbejder akkrediteringsbestemmelser, der indeholder:

1) en beskrivelse af de krav til virksomheden, der følger af de i stk. 1 nævnte dokumenter, og

2) krav til virksomheden, som følge af internationale standarder med krav til akkrediteringsorganet.

Stk. 3. Akkrediteringsbestemmelserne kan erhverves hos DANAK.

Stk. 4. På DANAK´s hjemmeside findes en oversigt over de krav, der er relevante for den pågældende akkreditering.

Mht en uafhængig instans der kan godkende vores arbejdsrutiner og procedurer, er det ikke DANAK ? Eller kan andre aktører supplerer godkendelsen?

Men ellers mange tak for en præcise og særdeles brugbar råd.

mvh Stepan Lee

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)