Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS indskud i andet ApS - Skal der betales selskabskat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere af Amino,

jeg har et ApS som jeg gerne vil bruge til at opstarte et nyt ApS. Er det muligt at indskyde kapital fra mit ApS eller Holding selskab (inden selskabsskat) ind i et nyt ApS? Det nye selskab investerer alle pengene i bygninger og materialer.

Mit nuværende selskab skal ikke eje anparter af det nye selskab - det skal ejes af mit Holding selskab. Mit holding selskab ejer også det nuværende ApS.

Holding ApS

- Etableret ApS

- Nyt ApS

Venlig hilsen,

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nej kun kapital efter selskabsskat vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for svar.

Er det så muligt at gøre følgende (lovligt): Mit nuværende selskab investerer i de ejendomme og materialer som var planlagt (dvs. der behøves ikke betales selskabskat). Og så overtager det nye selskab kunder (og herved indtægtskilder) fra det gamle selskab.

Jeg vil gerne flytte investeringen i ejendom over i et nyt firma (eller som nævnt ovenfor) for at sprede risikoen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Er det så muligt at gøre følgende (lovligt): Mit nuværende selskab investerer i de ejendomme og materialer som var planlagt (dvs. der behøves ikke betales selskabskat). Og så overtager det nye selskab kunder (og herved indtægtskilder) fra det gamle selskab.

Jeg vil gerne flytte investeringen i ejendom over i et nyt firma (eller som nævnt ovenfor) for at sprede risikoen.

jeg tror ikke jeg hænger med. Hvis du mener at selskabet bruger sit overskud på at købe ejendomme og dermed ikke har overskud det skal betale selskabsskat af, så hænger jeg i alle falde ikke med for så vil ejendommene vel indgå med en værdi og ikke reducere resultatet?

Jeg er med på den med at isolere risiko og du kan godt ha ejendomme i et selskab og drift i et andet ja - jeg ville nok koble en konkret revisor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan selvfølgelig ikke afskrive hele opkøbet. 

Tak for svar igen John.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)