Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino.... En succes?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 9:19:25 AM Forfatter: Jan-3DMechaniX
Derfor får man en masse ''ihhhh hvor vil jeg gerne lave noget iværksætteri'' (jeg tror jeg laver en webshop, så kan jeg også samtidig klare min skolegang)
Jeg ved godt det lyder lidt som det sure opstød, men det er mit første indtryk af dette forum. Naturligvis er der få undtagelser, i know i know.

 
Det lyder mere som du har haft for høje forventninger til dette forum og nu sidder skuffet tilbage. For mig som skal senere iår starte virksomhed, har det været en guldgrube af oplysninger og jeg er faktisk ret overbevist om at Amino gør en forskel
 
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 9:19:25 AM Forfatter: Jan-3DMechaniX
Jeg ved godt det lyder lidt som det sure opstød, men det er mit første indtryk af dette forum. Naturligvis er der få undtagelser, i know i know.

 
Så håber jeg at du vil skrive en masse indlæg her på Amino, så du kan være med til at hæve niveauet!
 
/Brian
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 9:19:25 AM Forfatter: Jan-3DMechaniX
Jeg er faktisk lidt skuffet over kvaliteten af indlæg og spørgsmål. Jeg ved at man skal lade være med at generalisere MENNNNN. Grund ideen med Amino er faktisk ganske god, men som selvstændig med 5 iværksætterår på bagen er det ikke lige stedet som invitere til at mere etablerede iværksættere vil bruge deres/vores sparsomme fri og arbejdstid. Det tager focus og mangler relevant forretningsmæssigt modspil efter min ydmyge mening.
 


Ja ærlighed en er god ting, ingen tvivl om det. Du har været medlem i 3 dage! Hvordan kan du efter 3 dage afsige en sådan dom over et sted der indeholder så mange indlæg, så du under ingen omstændigheder kan have læst bare en brøkdel af dem? Du kalder det ærlighed, jeg kalder det arrogance!

Er enig i, at nogen indlæg er bedre end andre, men derfra og så til at der ingen modspil er på Amino, må du længere ud i skoven med. Du har tydeligvis helt misforstået hvorfor mange bruger dette sted.

>>> Derfor får man en masse "ihhhh hvor vil jeg gerne lave noget iværksætteri" (jeg tror jeg laver en webshop, så kan jeg også samtidig klare min skolegang) <<<<

En enkelt kommentar til det -> Er du bedre end den knægt der ved siden af sin skole sælger skiudstyr på nettet? ...Gu er du ej?

Måske lyder jeg lidt mavesur, men jeg møder heller ikke op på dit kontor - kigger mig omkring i 5 min - og kalder dig useriøs, så meget pli har jeg da taget med hjemmefra!
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper --> en lille side kommentar, jeg har set jeres annoncer i Børsen et par gange, giver det noget af sig?

 
/Brian
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke, kom faktisk ind ved et tilfældet, så man kan jo ikke have forventninger om noget man ikke kender til.

Men Debatten er lidt i stil med den som foregå off line i Dansk iværksætter regi, og der er simpelhen for mange wanabees, til at dem som faktisk lever af deres forretning synes det er sjovt.
 
Det er ok at folk ikke ved ret meget, men måske skulle man lave en sandkasse for iværksætteri på denne side, altså opdele deltagerne lidt...uden at det skal lyde højrø... Men hele tide at starte
fra Adam og Eva er jo ikke så morsomt for dem som skal dele lidt ud af den viden de har.
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 1:10:29 PM Forfatter: Briian

Casper --&gt; en lille side kommentar, jeg har set jeres annoncer i Børsen et par gange, giver det noget af sig?

/Brian


Det er lidt svært at sige hvad det helt konkret giver. Men faktum er, at vi har felst besøgene hver tirsdag og onsdag (vi har annoncen i hver tirsdag). Derover sp kommer de fleste henvendelser om onsdagen. Så lidt må det give
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Politisk korrekthed er ikke min stærke side.

Nu bedømmer jeg jo ikke deltagernes forretning eller evner som selvstændig, det tror jeg ikke du vil kunne finde noget sted, og nej jeg er ikke bedere end knægten der sælger skiudstyr i sin fritid.
 
Som selvstændig har man flere faser man er i sådan rent forretningsmæssigt, så ideen var om man kunne opdele det lidt, så der ikke kommer en masse enslydende meldinger fra ham/hende der påtænker opstart, hvis man vil have iværksættere med lidt pondus her på sitet, skal man altså ikke spørge om hvornår man er moms pligtig ret mange gange, før han ikke gider være her mere...det er ikke arrogance, men praktiske oplevelser fra det virkelige liv.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

MENNNNN. Grund ideen med Amino er faktisk ganske god, men som selvstændig med 5 iværksætterår på bagen er det ikke lige stedet som invitere til at mere etablerede iværksættere vil bruge deres/vores sparsomme fri og arbejdstid. Det tager focus og mangler relevant forretningsmæssigt modspil efter min ydmyge mening.

5 år - LOL - det er sgu da ingenting. Jeg har været selvstændig i over 20, og jeg ved da at også er mange andre herinde der har erfaringer som rækker langt længere end dine 5. Hvis du virkelig gerne vil måle pik, så pas på hvem du pisser op ad!
 
Prøv at tjek medlemslisten og sorter den efter antal indlæg. Som du ser er Martin den meste aktive herinde - synes du hans erfaring er underlegen din egen? Længere nede af listen finder du, at der blandt de øvrige "top-postere" er masser af andre yderst erfarne, kompetente og prominente iværksættere, der i vid grad deler og har delt ud af deres erfaringer her.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 1:27:58 PM Forfatter: Jan-3DMechaniX
(...)  hvis man vil have iværksættere med lidt pondus her på sitet, skal man altså ikke spørge om hvornår man er moms pligtig ret mange gange, før han ikke gider være her mere...
 
Jeg hygger mig gevaldigt med amino - også selvom det samme spørgsmål kommer igen og igen.
Jeg tror faktisk, det er vigtigt for potentielle iværksættere, som står med hovedet fuld af gode ideer og kroppen fuld af tvivl, at de på 20 minutter kan få et svar fra én der har været der.
Og de der opdager, at man kan profittere af at lukke op for godteposen, skal nok blive her på trods af gentagne spørgsmål.
 
Jeg selv har gang i en god håndfuld projekter, hvor kontakterne er direkte amino-afledte. Nogle af dem tegner til at blive temmelig store. Hvis de alle realiseres som planerne ligger nu, kan de så rigeligt finansiere den tid, jeg bruger herinde - og ellers er tiden jo min egen.
 
Hvis man vil måle om noget er en succes, må man sætte succeskriterier op.
Hvis et succeskriterie er, at minimere antallet af spørgsmål med indlysende svar, ville man nok nå længere ved at lukke amino.
Hvis et succeskriterie er, at skabe x kontakter over y tidsenheder medførende z indtjente kr., så tror jeg amino vil bestå en tid endnu.
 
mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give dig meget ret, Hans. Jeg har været i online "debat-branchen" siden 1998, hvor jeg begyndte at moderere på Search Engine Forums og brugte hundredevis af timer der. Nu er jeg så moderator på Search Engine Watch Forums og her bruger jeg også meget tid, og skriver ca. 1000 indlæg om året - mange af dem som en hjælp til folk der har ganske lidt erfaring. Hver mandag sender jeg radio til en ukendt mængde af mennesker. Er det spild af min tid? Nej, det VED jeg det ikke er - det hedder personlig branding, og værdien er det er enorm. Det er personlig branding der har opbygget al min forretning, og stærke navn i USA.

Jeg vil påstå at jeg tjener mere ved at sidde her og skrive dette indlæg, end de fleste lønmodtagere nogensinde får for deres tid - jeg ser bare først pengene om 1, 2, 3 eller 10 år - men sådan er det at investere og drive forretning :)

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)