Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino.... En succes?

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Rolig nu. Der er flere måder at bruge Amino på.
 
Nogle søger råd om konkrete forhold og spørgsmål, herunder skat og jura. Det er min primære interesse i Amino for det er mit fagområde og også det felt som jeg er iværksætter/rådgiver på.  Nu har jeg kun været på Amino i ganske kort tid i og med at jeg jo er ny iværksætter og tidligere altid har været ansat som rådgiver.  Rent fagligt og professionelt kan jeg se at der er mange som svarer på spørgsmål som de dybest set ikke burde svare på: "Jeg tror nok at det er sådan........" "Det kan du sikkert godt fordi........", eller "de opdager det nok ikke". Sådanne udsagn er ikke med til at øge sagligheden. Omvendt vil jeg heller ikke sige at de altid skal afholde sig fra det, for det er med til at skabe en dialog og en dynamik på sitet.
 
Andre er i en anden boldgade. De søger inspiration til nye ideer m.v. Her er det for mig at se fløjtende ligegyldigt om man har mange år på bagen som iværksætter/selvstændig o.l. Det handler kort og godt om at være og tænke kreativt og i nye baner. Det kan man ikke uddanne sig til.  
 
Jeg har heller ikke bemærket de mange webshops som omtales, men det er måske fordi jeg fortrinsvis har min interesse på rådgivning. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg savner bare nogle personer der virkelig har "spar... ...!" som iværksættere. Har vi sådanne i forummet? Der er selvfølgelig Martin Thorborg, men ellers?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Definér "sparket røv".

Synes der er utrolig mange mennesker herinde der giver råd der sparker røv. Bare fordi man ikke har lavet noget så kendt som Martin, kan man godt være en god iværksætter - eller en mand/kvinde med gode råd!

Er ikke ude på at misforstå dig, forstår godt hvad du mener. Vil bare provokere en smule - for hvis du måler iværksættere efter Martin, er ikke mange herinde succesfulde.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er mit indtryk at persongalleriet herinde er meget forskelligt. Der kan være længere perioder mellem de ting, hvor man siger wow, det lyder kreativt, men jeg skal da ærligt indrømme (og ærlige skal vi jo være) at jeg ikke vender mine ideer synderligt meget herinde. Dels fordi jeg er rimelig afklaret med, hvor jeg skal hen og dels fordi jeg benytter mig at professionel hjælp, hvis jeg synes at jeg har fat i noget, jeg gerne vil bringe videre.
 
Jeg samler inspiration herinde og jeg har på de par dage, jeg har været med, fået nogle rigtig gode tips og ideer, jeg ikke ville have, hvis jeg ikke havde været her - og endda områder, jeg kan tjene lidt ekstra penge på. Det er dog på områder, der ikke vedrører mine egentlige aktiviteter i mit selskab, men bi-aktiviteter kan også supplere det eksisterende aktiviteter.
 
Men der er nogle, der spørger, så man tager sig til hovedet og undrer sig over, hvor de har været henne i deres skoletid og i tiden derefter.
Men der er også nogle, der har nogle specifikke spørgsmål, jeg jeg skrevet på og jeg derved håber at kunne hjælpe nogle af mine medmennesker.
 
Og endelig er det også fint med en forum, hvor man kan se, at man ikke er alene i den store verden med iværksættertanker og hvor man også kan drøfte ting, der ligger en på sinde - og med ligesindede.
 
Hilsen fra Jakob
 
 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/11/2006 4:55:40 PM Forfatter: Den innovative Jeg savner bare nogle personer der virkelig har ''spar... ...!'' som iværksættere. Har vi sådanne i forummet? Der er selvfølgelig Martin Thorborg, men ellers?

Du må nok værre lidt mere præcis i formuleringen. Hvad mener du med "spar ...!"
Hvor mange ansatte skal man have? Hvor stor skal omsætningen eller overskuddet være? (mit overskud er f.eks. langt større end Jubii''s nogensinde har været hehehe) Hvor mange gange skal man have været i avisen eller på TV? Hvilke kunder skal man have betjent?
 
Dette er blot for at sige at der er mange måder at måle success på. Personligt er jeg glimrende tilfreds med min success - ikke dermed forstået at jeg ikke stræber efter mere, eller at andre ikke har gjort det bedre, men jeg gør stort set som det passer mig, har en lille håndfuld ansatte og tjener mere end de fleste topdirektører i Danmark (men, jeg HAR jo også 9. klasse at bygge på :))
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Klap nu lige hesten.
Der er rigtig mange succesfulde iværksættere i dette forum.
Kun ganske få, i det hele taget, har samme stærke profil som Martin.
Det er naturligt nok, da EEN af Martins opgaver i mange år netop har været at skabe en profil omkring sig selv i håb om at fremme sin forretning OG !!  hjælpe / inspirere andre.
Det gør bestemt ikke mange herinde til en dårligere iværksætter eller forretningsperson.
Personlig branding kan være vigtig alt efter hvilket område man beskæftiger sig indenfor, men lige så vigtigt er det fokusere på opgaverne og få succesér ud af dem.

 
 
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Definitionen af "spar... ...!" det er typer som Martin Thorbog ja. Har selv en virksomhed der omsætter fint, men ikke genererer et pænt overskud endnu. Vil bare høre andre succeshistorier, det er det jeg er efter.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/11/2006 6:38:43 PM Forfatter: Den innovative Definitionen af ''spar... ...!'' det er typer som Martin Thorbog ja..

Så fik vi det på plads. Spørgsmålet lyder altså: Er der andre brugere i dette forum, der profilere sig ligeså stærkt i pressen som Martin Thorborg? Jeres omsætning, overskud og antal ansatte er ligegyldig *-)
 
... det er altså nogle underlige spørgsmål du har for tiden.
 
Mit bedste bud er Mikkel deMib, han dukker en del op men det er mest i den online presse (i hvert fald der jeg har bemærket ham/dig).
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender folk der er rigtig meget i pressen, men som ikke tjener alverden, og folk der aldrig er i pressen som tjener styrtende - og naturligvis alt derimellem. Jeg synes ikke offentlig synlighed nødvendigvis er det bedste mål for en succesfuld iværksætter. Dybest set er "bundlinien" og even til at overleve længe vel et bedre mål, men den slags tal er bare ikke altid offentligt tilgængelige.

At være et kendt ansigt kan give nogle muligheder, men udnyttes de ikke optimalt kan man sagtens ende med en "kassedameløn" :)

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jan – 3DMechaniX

” men som selvstændig med 5 iværksætterår på bagen er det ikke lige stedet som invitere til at mere etablerede iværksættere vil bruge deres/vores sparsomme fri og arbejdstid. Det tager focus og mangler relevant forretningsmæssigt modspil efter min ydmyge mening.”  

-          Jeg har før haft profil her inde, og stillet nogle spørgsmål som jeg også fik svar på, og folks forskellige synspunkter, hvilket jeg er glad for at andre erfarne iværksættere vil givet sig tid til. Og når mit firma engang er blevet stort (cuz it will be!) så vil jeg da også meget gerne kunne hjælpe andre, og dele mine råd hvis det er.  Så hvis du ikke lige føler at stedet her ”invitere” til at du gider spilde din tid på os mange wannabees som er her, hvorfor er du her så stadig? Jeg er blevet glad for amino, og jeg lure mange indlæg og får rigtig meget ud af det.  Har du aldrig selv været i ”iiiiih, hvor vil jeg gerne lave noget iværksætteri” (som du siger det) stadiet??? Og her er da også massere som kan give dig relevant forretningsmæssigt modspil… Altså 5 års iværksætteri på bagen? Det er da flot og imponerende, jeg elsker ambitiøse mennesker, men her er da massere der har MANGE flere år på bagen end du har;-)… 

 

Mikkel deMib

”5 år - LOL - det er sgu da ingenting. Jeg har været selvstændig i over 20, og jeg ved da at også er mange andre herinde der har erfaringer som rækker langt længere end dine 5. Hvis du virkelig gerne vil måle pik, så pas på hvem du pisser op ad! ” 

-          *LOL* ;-) Typisk mænd….

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)