Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulige luftkasteller?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Sidder med nogen tanker om hvad der kan anses for et realistisk mål og hvad der med et førstehåndsindtryk må ind under gruppen som luftkasteller. Er det umuligt for en person med en forretnings ide at skaffe kapital til denne ide hvis vi bevæger os oppe i flere millioner? Er det umuligt for en ung person under uddannelse på SU, at skaffe 80.000 kroner til en web ide?

Jeg spørger kun for at få et god og konkret debat i gang med udgangspunkt i hvad der kan betegnes som realistiske mål for alle der futter rundt med diverse ideer til projekter.

Venligst

René Buch

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit første iværksætterprojekt startede jeg mens jeg studerede, og dengang fik jeg en kredit på 100.000 kr. i banken, så ja, det kan lade sig gøre at få finansiering til et projekt mens man er på SU. Det var godt nok et elektronikprojekt, men det er vel ikke anderledes/nemmere end et webprojekt.

mvh Carsten
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Om dit første prjekt med elektronik kan sidestilles med et web tiltag i dag ved jeg ikke noget om. De tanker jeg lige får er du havede et fysisk håndterligt produkt som du kunne vise frem og din bankmand så muligvis de muligheder der lå i dit daværende produkt.
 
Men alt i alt så er det flot du fik en kredit på 100.000,00 kroner til dit projekt.
 
Jeg forsøger bolt at finde ud af hvor ligger grænsen mellem en drøm og virklighed når vi taler tilgængelig kapital.

Venligst

René Buch

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

  Tja verdenen er forandrelig....

I 1997 startede jeg en IT-virksomhed sammen med en tidligere kollega. Vi kontaktede en af de større banker med henblik på noget financiering - vi havde selv kun lige nok til anpartskapitalet (125.000 kr.), så vi skulle have noget at "leve af" i starten.
 
Vi kom med et sørgeligt udkast til en forretningsplan, som nok mere var kreativ end informativ. Der var ikke nogen konkrete tal i den, men blot skøn og forventninger (håb). Da vi gik derfra havde vi en halv million med os... Det var dengang hvor .com-bølgen var ved at bygge sig op for alvor og alle investorer var fuldstændig desperate for at nå at komme med og få en bid af lagkagen.
2½ år senere sprang boblen og det hele gik hurtigt ned af bakke. Vi besluttede os at lukke pænt og betale pengene tilbage til banken. End of story.
 
Da jeg så stiftede MediaMouse, så gik jeg selvfølgelig til en bank igen. Jeg havde dog nogle penge på kistebunden og skulle i bund og grund blot bruge en kassekredit på firmaets ene konto. Jeg skulle fremvise detaljerede handlingsplaner, budgetter, målsætninger for 1 år og 2.år m.m. - Blot for at kunne få oprettet en kassekredit på 30.000 kr...... Det var tydeligt at bankerne havde fået sig en rigtig grim forskrækkelse oven på .com-krakket.
 
I forbindelse med stiftelse af andre selskaber siden, har jeg dog også kunne konkludere at bankerne nu igen er ved at være kommet sig over deres paranoia og er lidt mere interesserede i at investerer igen.
 
 - Men pengene sidder slet ikke så løst som for 9 år siden, da to knægte i starten af 20''erne trådte ind af døren med en handlingsplan i form af en bunke krøllede papirer og en halv time senere gik derfra med en halv million....
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000 kan man vel efterhånden låne selv på posthuset? - De kviklån der er, skyder i hvert fald op over alt. Sjældent har der været så mange penge i samfundet :)

Jeg tror det variere meget fra bank til bank og samtidig er afhængig af en elv og ens forhold til bankrådgiveren. Hvis man før har haft en sund økonomi, og kan overbevise banken om indtjeningen og, at man er i stand til at betale renterne er det vel der loftet skabes.
Ellers hjælper det gevaldigt hvis forældrene vil kautionere
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/24/2006 10:45:19 AM Forfatter: Tommy

100.000 kan man vel efterhånden låne selv på posthuset? - De kviklån der er, skyder i hvert fald op over alt.
 
 
Mja... Kan man nu også det?
 
Jeg har aldrig prøvet et kviklån (banken er meget billigere), men jeg går ud fra at de kræver fast arbejde og fast indtægt, for ellers kan det jo være vanskeligt at se hvordan lånet skal betales tilbage. Så jeg tror ikke at et kviklån kan fås til start af virksomhed
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)