Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg driver lige nu, med en partner, et firma hvor vi til næste år regner med at overskride det maksimale man må tjene imens man er på SU

Der står på su styrelsens side: Har du et overskud fra din egen virksomhed eller en udlejningsejendom, tæller overskuddet med i din egenindkomst, hvis overskuddet beskattes som personlig indkomst eller kapitalindkomst.

Dvs, hvis vores overskud overskrider det maksimale vi må tjene, kan det i sidste ende forekomme at vi skal betale tilbage i SU, ikke? Eller er jeg galt på den?

Hvis ja: Hvis vi som firma vælger at investere det beløb som overstiger det man må tjene, vil det så betyde at vi fortsat kan få SU uden problemer. Jeg mener nemlig at have læst at investeringer tæller som en udgift i firmaet, passer det? Og på den måde kunne få SU+tjene det maksimale beløb man må under SU, samtidig med at det overskydende bliver investeret.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46480
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fallenwarrior:

Jeg driver lige nu, med en partner, et firma hvor vi til næste år regner med at overskride det maksimale man må tjene imens man er på SU. 

Der står på su styrelsens side: Har du et overskud fra din egen virksomhed eller en udlejningsejendom, tæller overskuddet med i din egenindkomst, hvis overskuddet beskattes som personlig indkomst eller kapitalindkomst.

Dvs, hvis vores overskud overskrider det maksimale vi må tjene, kan det i sidste ende forekomme at vi skal betale tilbage i SU, ikke? Eller er jeg galt på den?

Du har helt ret

Fallenwarrior:
 Hvis ja: Hvis vi som firma vælger at investere det beløb som overstiger det man må tjene, vil det så betyde at vi fortsat kan få SU uden problemer. Jeg mener nemlig at have læst at investeringer tæller som en udgift i firmaet, passer det? Og på den måde kunne få SU+tjene det maksimale beløb man må under SU, samtidig med at det overskydende bliver investeret.  

Nej investeringer er i deres naturlige form jo bare at bytte penge i banken ud med nogle værdier af anden slags - typisk varelager, og det ændrer intet ved overskuddet at investere.

Forudsat i driver jeres I/S intensivt (noget med + 50 timer om måneden) så kan I overveje VSO SOM I DETTE LINK men som du spørger tør jeg godt sige at du ikke klarer det uden økonomi/revisor hjælp - så det skal du har med i betragtning og vil du bruge det, så få hjælp nu så I sætter regnskabet op så det er let at vælge VSO beskatning for jeres I/S til næste års afsluting

Dit alternativ er, at være stolt af, at du ikke behøver trække penge ud af staten i fuldt omfang og glæde dig over du vokser med det I/S

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et brugbart svar!

Der står i linket: Modtager man SU (og formentlig i forbindelse med visse andre typer overførselsindkomst), vil overskud der ikke hæves personligt under VSO ikke påvirke udbetaling af SU. Normalt bør man have det maksimale man har plads til i forhold til SU Det er VIGTIGT at påpege, at for at benytte VSO SKAL virksomheden være erhvervsmæssigt drevet. 

1. Virksomheden har været yderst aktiv siden April 2013, og vi regner med at arbejde 30+ timer om ugen i virksomheden (det er et praktikophold).
2. Er det muligt at "gøre brug" af VSO pr. 1 januar 2014 ?
3. Hvis vi antager vi tager brug af VSO i 2014, skal der så "kun" betales 25 % i virksomhedsskat?
4. Jeg går ud fra at vi kan trække penge ud til os selv fra virksomheden efter vores studie uden det vil påvirke vores daværende indkomst af SU?
5 Og ja, vi har brug for revisions hjælp ;) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46480
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fallenwarrior:

1. Virksomheden har været yderst aktiv siden April 2013, og vi regner med at arbejde 30+ timer om ugen i virksomheden (det er et praktikophold).
2. Er det muligt at "gøre brug" af VSO pr. 1 januar 2014 ?
3. Hvis vi antager vi tager brug af VSO i 2014, skal der så "kun" betales 25 % i virksomhedsskat?
4. Jeg går ud fra at vi kan trække penge ud til os selv fra virksomheden efter vores studie uden det vil påvirke vores daværende indkomst af SU?
5 Og ja, vi har brug for revisions hjælp ;) 

1 ja

2 ja

3 ja hvis I intet hæver selv

4 ja ingen SU påvirkning og til den tid normal skat af det i hæver men de 25% i har betalt aconto af det ikke hævede modregnes tilmed

5 ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fallenwarrior:

Hej Amino.

Jeg driver lige nu, med en partner, et firma hvor vi til næste år regner med at overskride det maksimale man må tjene imens man er på SU. 

Hej Fallenwarrior,

Min partner og jeg er også begge på SU. Vi valgte fra start af, da vi stiftede vores firma at vi startede med at oprette et holdingsselskab hver, som så ejer anparterne i vores ApS.
På den måde går vores virksomheds overskud ikke ud over vores SU. 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du uddybe dit svar i nr. 4 ? :) Og igen, mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46480
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det overskud i sparer op med kun 25% skat - hvis I hæver det senere, når I ikke har SU så vil i betale helt normal personskat af det, men den acontoskat på 25% I har betalt ind i årene inden, vil blive modregnet, så samlet ender I med helt almindelig skat og ikke først 25% skat og så når i hæver - personlig skat af det hele

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)