Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af god ide

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak - det giver god mening, det du skriver. Og det var ikke for at være spids, at jeg skrev som jeg gjorde. Det var udelukkende fordi, at jeg blev lidt "provokeret" over begrænsningerne uden at komme med alternative tanker og ideer.

Har du nogen erfaring med, hvad jeg skal forvente at "afgive" til en investor? Jeg er med på og har forståelse for, at en investor ikke bare underskriver en NDA, da jeg sagtens kan se, at det sætter en masse begrænsninger. 

Som skrevet i en senere mail, så søger jeg ikke kun en investor for pengene, men også for den know-how og sparring der følger med. Der er rigtig mange ting, som jeg ikke har forstand på omkring denne proces, så vedkommende skal være med til at udfylde dette hul. 

VH.

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Nej, det kan jeg faktisk godt se. Det var nok lige lidt for spidst, hvorfor jeg også har skrevet et svar til John. 

Tag ikke fejl af, at jeg er oprigtig glad for, at han - og alle andre - giver sig tid til at svare mig. Dette er jo i udgangspunktet mere end hvad jeg kan forvente. Så jeg beklager den grove tone. Den hører sig ikke hjemme!!!

Årsagen til at jeg er anonym er, at jeg er i andet job, og jeg går og "pusler" med dette ved siden af. Der er jo husleje der skal betales og mad til børnene der skal på bordet. Så jeg er afhængig af den løn jeg får i mit nuværende job, som jeg også vil fortsætte med i tilfælde af, at jeg ikke ser potentiale i at fortsætte med dette.

Når det er skrevet, så har jeg ikke dårlig samvittighed over at rode med dette projekt ved siden af. Jeg leverer en 110% arbejdsindsats i mit nuværende arbejde, og er total loyal over for det. Det jeg roder med her, er på ingen måder et konkurerende produkt!

Jeg tror faktisk gerne, at jeg vil give dig et kald. Når jeg ringer, så er jeg ikke fast besluttet på, om jeg "løfter" sløret. Måske afventer jeg, at patentet er faldet på plads, for da er der jo knap så meget at frygte (hvis ellers at der er noget, og det ikke bare er mine paranoia :). 

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

det er meget svært at sige hvad investor vil kræve i modydelse. Jo tidligere man vil ha investor ind, jo dyrere generelt. Det er fordi man jo på ide-stadiet har en del ricisi for at tingene ikke alligevel kommer rigtigt ud at flyve - hvorimod hvis man kommer ind når der er et produkt at forholde sig til, og vi taler markedet skal bygges op, så vil det være billigere

Det vil også afhænge meget af hvordan investor tænder på den idé. Regn med at hvis han skal ind fra idestadie kan det let koste ½ virksomhed eller mere faktisk.

Du kan også læse lidt om de forskellige tidspunkter for investor indtræden her i GREENLIGHT FINANSIERING 

VH john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)