Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af indskud i ny virksomhed...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber en af jer kan hjælpe med følgende:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvoraf 80.000 af overskuddet er brugt til at stifte aps.

Skal der så betales fuld personlig skat af de 80.000kr (+ af yderligere overskud), som så bruges til indskud i ApS, eller kan man på nogen måde modregne eller nøjes med selskabsskat?

/Meego

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Meego:

Håber en af jer kan hjælpe med følgende:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvoraf 80.000 af overskuddet er brugt til at stifte aps.

Skal der så betales fuld personlig skat af de 80.000kr (+ af yderligere overskud), som så bruges til indskud i ApS, eller kan man på nogen måde modregne eller nøjes med selskabsskat?

/Meego

Nu kræver indskud i et selskab, at det sker med beskattede midler, hvilket ikke er tilfældet her, hvorfor der skal beregnes skat af virksomhedens overskud incl. de kr. 80.000.

Eneste undtagelse er en skattefri virksomhedsomdannelse, som kun kan foretages i perioden fra den 1/1 - 30/6 i året efter seneste regnskabsafslutning den 31/12.

Tonny

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også hvad jeg selv er nået frem til, men kunne være det kunne gøres smartere...

Skattefri virksomhedsomdannelse bundede ud i udgifter til advokat/revisor, vurdering af varelager (værdi max 10.000kr) mv... Hvorfor det blev dyrt på tidspunktet...

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Meego:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvoraf 80.000 af overskuddet er brugt til at stifte aps.

Skal der så betales fuld personlig skat af de 80.000kr (+ af yderligere overskud), som så bruges til indskud i ApS, eller kan man på nogen måde modregne eller nøjes med selskabsskat?

Som Tonny altid korrekt har svaret ja - men jeg vil bare høre, hvorfor skal det yderligere overskud bare indskydes og hvis det skal, så bør du overveje om det skal ske som kapitalforhøjelse (næppe) eller lån - eller på et konvertibelt gældsbrev som virksomheden så skylder dig og som kan laves om til ApS kapital HVIS du beslutter det. Der kan være en del forskelle i de tre ting. Tag i det hele taget en revisor ind til at rådgive om bedste afslutning eller braklægning af den personlige virksomhed og evt indskud i aps.  Har du ikke en sådan, kan Tonny anbefales

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)